
Τη δυσκολία προσέλκυσης και διατήρησης ταλαντούχων επαγγελματιών, από κοινού με την εκπαίδευση τους στις νέες τεχνολογίες, ανέδειξε ο Αντώνης Κανελλάκης, Executive Director Alpha Bulkers, Pantheon Tankers, & Alpha Gas, ως τη μεγαλύτερη μεμονωμένη πρόκληση της λειτουργικής απόδοσης των ναυτιλιακών εταιρειών, στο πλαίσιο του 15ο Capital Link Operational Excellence in Shipping Forum.
Επιπλέον, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ανέφερε πως οι στενές συνεργασίες θα αποδειχθούν πολύ σημαντικές στο εγγύς μέλλον. « Η συνεργασία μεταξύ πλοιοκτητών και ναυλωτών είναι καθοριστική, ειδικότερα σε περιόδους έντονης αβεβαιότητας», τονίζοντας παράλληλα το σημαντικό ρόλο των μακροπρόθεσμων «σχέσεων» μεταξύ των δύο.
Ταυτόχρονα, στάθηκε και στην ανάδυση joint ventures, η οποία είναι και συχνότερη τα τελευταία χρόνια. «Κατά την άποψη μου, στο μέλλον θα δούμε περισσότερες κοινοπραξίες μεταξύ πλοιοκτητών και ναυλωτών που θα επενδύουν στα πλοία νέας γενιάς», δήλωσε χαρακτηριστικά. Σημαντική θα είναι και παρουσία παρόχων τεχνολογικών λύσεων, όπως οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του Carbon Capture, κατά τα λεγόμενά του.
Σε ό,τι αφορά το μέλλον των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, τόνισε πως οι πλοιοκτήτες αυτών των εταιρειών, ίσως οδηγηθούν σε μεταξύ τους συνεργασίες, ούτως ώστε να καταστούν περισσότερα ανταγωνιστικές. «Το έχουμε δει στο παρελθόν στην χώρα μας, γεγονός που έδωσε στους πλοιοκτήτες στρατηγικό πλεονέκτημα. Όσο το ρυθμιστικό πλαίσιο αυστηροποιείται και οι αγορές είναι ευμετάβλητες, θα δούμε όλο και περισσότερες συνεργασίες μεταξύ πλοιοκτητών», κατέληξε.
Σε ερώτηση για τα υπέρ και τα κατά των διαφοροποιημένων εταιρειών, τόνισε ότι έχουν τη δυνατότητα να μειώνουν τους κινδύνους σε περιόδους όπου οι ναυλαγορές διαφορετικών τύπων πλοίου δεν κινούνται με τον ίδιο ρυθμό. Σε κάθε περίπτωση η προσαρμοστικότητα και η λήψη άμεσων αποφάσεων έχει καταστήσει επιτυχημένες τις ελληνικών συμφερόντων εταιρείες, κατέληξε.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ