
Την ανάγκη υιοθέτησης βιώσιμων λύσεων, από κοινού με την δημιουργία ενός σταθερού ρυθμιστικού πλαισίου, γύρω από το ζήτημα της αποανθρακοποίησης, ανέδειξε στις πρώτες της τοποθετήσεις, η κ. Ιωάννα Προκοπίου, Managing Director, Prominence Maritime & President Designate, BIMCO, στο πλαίσιο του 15ου Ετήσιου Capital Link Operational Excellence in Shipping Forum.
Η κ. Προκοπίου ανέφερε χαρακτηριστικά ότι, χρειάζεται ένας μακροχρόνιος σχεδιασμός, τουλάχιστον σε ορίζοντα 20ετίας, όσο δηλαδή και η διάρκεια ζωής ενός πλοίου, ούτως ώστε το ρυθμιστικό πλαίσιο που θα υιοθετηθεί, να μην καταστήσει ξεπερασμένες (obsolete) τις επενδύσεις των πλοιοκτητών. «Λόγω της κλιματικής κρίσης όλα βαίνουν αντίστροφα, έχουμε το ρυθμιστικό πλαίσιο, αλλά όχι τα απαραίτητα μέσα», τόνισε μεταξύ άλλων. Για τη ναυτιλία και τις αερομεταφορές η αποανθρακοποίηση, είναι πιο δύσκολη από κάθε άλλη βιομηχανία, πρόσθεσε.
Στη συνέχεια, στάθηκε στον καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζει ο IMO διαχρονικά για την ενίσχυση της ναυτιλιακής βιομηχανίας, υπογραμμίζοντας μάλιστα πως «η ναυτιλία είναι πολύ αφοσιωμένη στον IMO».
Επιπρόσθετα, η κ. Προκοπίου παρέθεσε κάποια άκρως ενδιαφέροντα στοιχεία αναφορικά με τα εναλλακτικά καύσιμα. Συγκεκριμένα, η ναυτιλία θα απαιτήσει:
-440 εκατ. τόνους πράσινης μεθανόλης ετησίως με τη διαθεσιμότητά της να είναι 3 εκατ. ετησίως
-470 εκατ. τόνους πράσινης αμμωνίας με τη διαθεσιμότητά της να είναι 6,4 εκατ. ετησίως
-180 εκατ. τόνους πράσινου LNG με τη διαθεσιμότητά του να είναι 0,01 εκατ. ετησίως
-70 εκατ. τόνους πράσινου υδρογόνου με τη διαθεσιμότητά του να είναι 1,5 εκατ. ετησίως

Υπό αυτό το πλαίσιο, δήλωσε πως υπάρχουν λειτουργικά μέτρα, άμεσα εφαρμόσιμα, τα οποία δύναται να χρησιμοποιηθούν πολύ πιο σύντομα από τα εναλλακτικά καύσιμα, όπως π.χ. το weather routing κ.α.. Με την εφαρμογή αυτών των λειτουργικών μέτρων, οι αέριοι ρύποι δύναται να μειωθούν κατά 15-20%. Φυσικά δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο LNG. «Το LNG δεν είναι τέλειο, αλλά αποδεδειγμένα λειτουργεί», ανέφερε χαρακτηριστικά. Ωστόσο, τόνισε πως προκειμένου να κατασκευαστούν οι απαραίτητες υποδομές (LNG bunkering), χρειάστηκαν αρκετά χρόνια. Στις αναπτυσσόμενες δε χώρες του κόσμου, στην Αφρική, τη Ν. Αμερική κ.α., είτε υπάρχουν ελάχιστες, είτε δεν υπάρχουν καθόλου.
Τέλος, η κ. Προκοπίου, εξέφρασε τις απορίες της για τον τρόπο διαχείρισης των χρημάτων που θα συλλεχθούν από τις ενδεχόμενες ποινές που θα επωμιστούν οι διαχειρίστριες εταιρείες, τα οποία μπορούν να σκαρφαλώσουν μέχρι και τα $100 δισ. τα επόμενα χρόνια.
«Οι 11.000 μικρομεσαίες εταιρείες παγκοσμίως είναι η ραχοκοκαλιά της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Με την υπάρχουσα κατάσταση οι περισσότερες εξ’ αυτών θα πληγούν ανεπανόρθωτα», κατέληξε.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ