
Την ανάγκη υιοθέτησης βιώσιμων λύσεων, από κοινού με την δημιουργία ενός σταθερού ρυθμιστικού πλαισίου, γύρω από το ζήτημα της αποανθρακοποίησης, ανέδειξε στις πρώτες της τοποθετήσεις, η κ. Ιωάννα Προκοπίου, Managing Director, Prominence Maritime & President Designate, BIMCO, στο πλαίσιο του 15ου Ετήσιου Capital Link Operational Excellence in Shipping Forum.
Η κ. Προκοπίου ανέφερε χαρακτηριστικά ότι, χρειάζεται ένας μακροχρόνιος σχεδιασμός, τουλάχιστον σε ορίζοντα 20ετίας, όσο δηλαδή και η διάρκεια ζωής ενός πλοίου, ούτως ώστε το ρυθμιστικό πλαίσιο που θα υιοθετηθεί, να μην καταστήσει ξεπερασμένες (obsolete) τις επενδύσεις των πλοιοκτητών. «Λόγω της κλιματικής κρίσης όλα βαίνουν αντίστροφα, έχουμε το ρυθμιστικό πλαίσιο, αλλά όχι τα απαραίτητα μέσα», τόνισε μεταξύ άλλων. Για τη ναυτιλία και τις αερομεταφορές η αποανθρακοποίηση, είναι πιο δύσκολη από κάθε άλλη βιομηχανία, πρόσθεσε.
Στη συνέχεια, στάθηκε στον καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζει ο IMO διαχρονικά για την ενίσχυση της ναυτιλιακής βιομηχανίας, υπογραμμίζοντας μάλιστα πως «η ναυτιλία είναι πολύ αφοσιωμένη στον IMO».
Επιπρόσθετα, η κ. Προκοπίου παρέθεσε κάποια άκρως ενδιαφέροντα στοιχεία αναφορικά με τα εναλλακτικά καύσιμα. Συγκεκριμένα, η ναυτιλία θα απαιτήσει:
-440 εκατ. τόνους πράσινης μεθανόλης ετησίως με τη διαθεσιμότητά της να είναι 3 εκατ. ετησίως
-470 εκατ. τόνους πράσινης αμμωνίας με τη διαθεσιμότητά της να είναι 6,4 εκατ. ετησίως
-180 εκατ. τόνους πράσινου LNG με τη διαθεσιμότητά του να είναι 0,01 εκατ. ετησίως
-70 εκατ. τόνους πράσινου υδρογόνου με τη διαθεσιμότητά του να είναι 1,5 εκατ. ετησίως

Υπό αυτό το πλαίσιο, δήλωσε πως υπάρχουν λειτουργικά μέτρα, άμεσα εφαρμόσιμα, τα οποία δύναται να χρησιμοποιηθούν πολύ πιο σύντομα από τα εναλλακτικά καύσιμα, όπως π.χ. το weather routing κ.α.. Με την εφαρμογή αυτών των λειτουργικών μέτρων, οι αέριοι ρύποι δύναται να μειωθούν κατά 15-20%. Φυσικά δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο LNG. «Το LNG δεν είναι τέλειο, αλλά αποδεδειγμένα λειτουργεί», ανέφερε χαρακτηριστικά. Ωστόσο, τόνισε πως προκειμένου να κατασκευαστούν οι απαραίτητες υποδομές (LNG bunkering), χρειάστηκαν αρκετά χρόνια. Στις αναπτυσσόμενες δε χώρες του κόσμου, στην Αφρική, τη Ν. Αμερική κ.α., είτε υπάρχουν ελάχιστες, είτε δεν υπάρχουν καθόλου.
Τέλος, η κ. Προκοπίου, εξέφρασε τις απορίες της για τον τρόπο διαχείρισης των χρημάτων που θα συλλεχθούν από τις ενδεχόμενες ποινές που θα επωμιστούν οι διαχειρίστριες εταιρείες, τα οποία μπορούν να σκαρφαλώσουν μέχρι και τα $100 δισ. τα επόμενα χρόνια.
«Οι 11.000 μικρομεσαίες εταιρείες παγκοσμίως είναι η ραχοκοκαλιά της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Με την υπάρχουσα κατάσταση οι περισσότερες εξ’ αυτών θα πληγούν ανεπανόρθωτα», κατέληξε.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η κινεζική αγορά σόγιας παρουσίασε αξιοσημείωτη μετατόπιση ροών τον Οκτώβριο, καθώς για δεύτερο συνεχόμενο μήνα δεν καταγράφηκε καμία εισαγωγή από τις ΗΠΑ, την ώρα…

Μια απόπειρα να υπάρξει συμφωνία για τον τρόπο με τον οποίο οι χώρες θα αποδεσμευθούν από τα ορυκτά καύσιμα αφαιρέθηκε από το πιο πρόσφατο…

Οι Ρώσοι ιδιοκτήτες της Πετρελαϊκής Βιομηχανίας της Σερβίας (NIS) είναι έτοιμοι να πουλήσουν το πλειοψηφικό τους μερίδιο, δήλωσε η υπουργός Ενέργειας Ντούμπραβκα Τζέντοβιτς Χαντάνοβιτς.…

Η ενοποίηση προηγμένων συστημάτων αυτόνομης ναυτιλίας, τεχνητής νοημοσύνης και θαλάσσιων ενεργειακών πλατφορμών βρίσκεται στο επίκεντρο της νέας συνεργασίας μεταξύ της Ocean Power Technologies (OPT)…

Η προηγμένη ηλεκτρική πρόωση τύπου Azipod και τα ολοκληρωμένα συστήματα ηλεκτρικής ισχύος της ABB θα εφαρμοστούν στο νέο καναδικό παγοθραυστικό «Polar Max», που προορίζεται…

Η έναρξη των εξαγωγών από το Simandou στη Γουινέα, το μεγαλύτερο αναξιοποίητο ορυχείο υψηλής ποιότητας σιδηρομεταλλεύματος παγκοσμίως, δύναται να προκαλέσει ανακατατάξεις στην αγορά των…

Σημαντική μεταβολή στις ισορροπίες της παγκόσμιας αγοράς αεροσκαφών σηματοδοτεί η απόφαση της flydubai να προχωρήσει σε παραγγελία 150 Airbus A321neo, αξίας $24 δισ., με…

Η HD Hyundai κατέγραψε μια «χρυσή» σελίδα στη μακραίωνη ιστορία της, καθώς αποτελεί πλέον τον πρώτο ναυπηγικό όμιλο παγκοσμίως που συμπληρώνει 5.000 παραδόσεις νεότευκτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ