
Την ανάγκη υιοθέτησης βιώσιμων λύσεων, από κοινού με την δημιουργία ενός σταθερού ρυθμιστικού πλαισίου, γύρω από το ζήτημα της αποανθρακοποίησης, ανέδειξε στις πρώτες της τοποθετήσεις, η κ. Ιωάννα Προκοπίου, Managing Director, Prominence Maritime & President Designate, BIMCO, στο πλαίσιο του 15ου Ετήσιου Capital Link Operational Excellence in Shipping Forum.
Η κ. Προκοπίου ανέφερε χαρακτηριστικά ότι, χρειάζεται ένας μακροχρόνιος σχεδιασμός, τουλάχιστον σε ορίζοντα 20ετίας, όσο δηλαδή και η διάρκεια ζωής ενός πλοίου, ούτως ώστε το ρυθμιστικό πλαίσιο που θα υιοθετηθεί, να μην καταστήσει ξεπερασμένες (obsolete) τις επενδύσεις των πλοιοκτητών. «Λόγω της κλιματικής κρίσης όλα βαίνουν αντίστροφα, έχουμε το ρυθμιστικό πλαίσιο, αλλά όχι τα απαραίτητα μέσα», τόνισε μεταξύ άλλων. Για τη ναυτιλία και τις αερομεταφορές η αποανθρακοποίηση, είναι πιο δύσκολη από κάθε άλλη βιομηχανία, πρόσθεσε.
Στη συνέχεια, στάθηκε στον καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζει ο IMO διαχρονικά για την ενίσχυση της ναυτιλιακής βιομηχανίας, υπογραμμίζοντας μάλιστα πως «η ναυτιλία είναι πολύ αφοσιωμένη στον IMO».
Επιπρόσθετα, η κ. Προκοπίου παρέθεσε κάποια άκρως ενδιαφέροντα στοιχεία αναφορικά με τα εναλλακτικά καύσιμα. Συγκεκριμένα, η ναυτιλία θα απαιτήσει:
-440 εκατ. τόνους πράσινης μεθανόλης ετησίως με τη διαθεσιμότητά της να είναι 3 εκατ. ετησίως
-470 εκατ. τόνους πράσινης αμμωνίας με τη διαθεσιμότητά της να είναι 6,4 εκατ. ετησίως
-180 εκατ. τόνους πράσινου LNG με τη διαθεσιμότητά του να είναι 0,01 εκατ. ετησίως
-70 εκατ. τόνους πράσινου υδρογόνου με τη διαθεσιμότητά του να είναι 1,5 εκατ. ετησίως
Υπό αυτό το πλαίσιο, δήλωσε πως υπάρχουν λειτουργικά μέτρα, άμεσα εφαρμόσιμα, τα οποία δύναται να χρησιμοποιηθούν πολύ πιο σύντομα από τα εναλλακτικά καύσιμα, όπως π.χ. το weather routing κ.α.. Με την εφαρμογή αυτών των λειτουργικών μέτρων, οι αέριοι ρύποι δύναται να μειωθούν κατά 15-20%. Φυσικά δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο LNG. «Το LNG δεν είναι τέλειο, αλλά αποδεδειγμένα λειτουργεί», ανέφερε χαρακτηριστικά. Ωστόσο, τόνισε πως προκειμένου να κατασκευαστούν οι απαραίτητες υποδομές (LNG bunkering), χρειάστηκαν αρκετά χρόνια. Στις αναπτυσσόμενες δε χώρες του κόσμου, στην Αφρική, τη Ν. Αμερική κ.α., είτε υπάρχουν ελάχιστες, είτε δεν υπάρχουν καθόλου.
Τέλος, η κ. Προκοπίου, εξέφρασε τις απορίες της για τον τρόπο διαχείρισης των χρημάτων που θα συλλεχθούν από τις ενδεχόμενες ποινές που θα επωμιστούν οι διαχειρίστριες εταιρείες, τα οποία μπορούν να σκαρφαλώσουν μέχρι και τα $100 δισ. τα επόμενα χρόνια.
«Οι 11.000 μικρομεσαίες εταιρείες παγκοσμίως είναι η ραχοκοκαλιά της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Με την υπάρχουσα κατάσταση οι περισσότερες εξ’ αυτών θα πληγούν ανεπανόρθωτα», κατέληξε.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τουλάχιστον 26 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε δυστύχημα με σκάφος στον ποταμό Νίγηρα, στη νοτιοκεντρική Νιγηρία, ανακοίνωσαν οι αρχές της πολιτείας Κόγκι. «Σύμφωνα…
Μεγάλη μείωση του πληθωρισμού στην Ελλάδα καταγράφηκε τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση της Eurostat. Ειδικότερα, με βάση τον εναρμονισμένο δείκτη τιμών καταναλωτή…
Ένα νέο κεφάλαιο στην τεχνολογική θωράκιση κρίσιμων θαλάσσιων και ενεργειακών υποδομών έρχεται με τη συνεργασία των Aker Solutions και Kongsberg Discovery. Οι δύο εταιρείες…
Από τους μικρούς αρθρωτούς αντιδραστήρες (SMRs) έως τα πλωτά πυρηνικά εργοστάσια, πλήθος χωρών και εταιρειών επενδύουν σε λύσεις που συνδυάζουν υψηλή ενεργειακή πυκνότητα, αξιοπιστία…
Η μεθανόλη ενισχύει τη θέση της ως καύσιμο-κλειδί στη μετάβαση της ναυτιλίας προς την αποανθρακοποίηση, με νέες παραγγελίες στον τομέα των Very Large Ore…
Η υπερθέρμανση των ωκεανών ευνοεί την εξάπλωση των εισβαλλόντων, χωροκατακτητικών ειδών και διαταράσσει την θαλάσσια βιοποικιλότητα και την αλιεία, κυρίως στη Μεσόγειο Θάλασσα, προειδοποιεί…
Η αξιοπιστία στο πλαίσιο τήρησης του χρονοδιαγράμματος αποτελεί ένα κρίσιμο στοιχείο για τις εταιρείες στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς συνιστά καταλυτικό παράγοντα της αποδοτικότητάς…
Oι γεωπολιτικοί τριγμοί και η δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ έχουν προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων σε όλους τους τομείς της οικονομίας, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλιακής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ