
Ακόμα ένα καμπανάκι για τον κίνδυνο υπερπροσφοράς LNG carriers «χτυπά» νέα έρευνα, η οποία συσχετίζει τις τάσεις υπέρμετρης ανάπτυξης του στόλου με την κλιματική αλλαγή και την παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση.
Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έρευνας από το UCL Energy Institute και το Kuehne Climate Center, σε ένα σενάριο αύξησης της μέσης θερμοκρασίας του πλανήτη κατά 1,5°C, η παγκόσμια ζήτηση για LNG αναμένεται να επιβραδυνθεί, στο πλαίσιο των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της παγκόσμιας οικονομίας. Με τη ζήτηση, λοιπόν, να αποκλίνει από την ταχεία επέκταση του στόλου των LNG carriers, οι ήδη υπάρχουσες τάσεις υπερπροσφοράς πλοίων στην αγορά εκτιμάται ότι θα ενταθούν.
Ως εκ τούτου, περίπου $48 δισ. που έχουν επενδυθεί για τη ναυπήγηση νεότευκτων LNG carriers ενδέχεται να βρεθούν στο «κενό» έως το 2035. Όπως επισημαίνεται στην έρευνα, ακόμα και σε σενάρια με υψηλή κατανάλωση ορυκτών καυσίμων, που θα οδηγούσε σε καταστροφική υπερθέρμανση του πλανήτη κατά 4°C, η αγορά LNG carriers θα βρεθεί σε πλεόνασμα εντός της επόμενης δεκαετίας.
Εκτός των LNG carriers, η έρευνα καλύπτει επίσης τα δεξαμενόπλοια και τα LPG carriers. Τα εν λόγω πλοία παρουσιάζουν χαμηλότερο προφίλ κινδύνου, λόγω της σταδιακής ανανέωσης του στόλου τους και της ικανότητάς τους να στραφούν σε εναλλακτικά φορτία. Αντίθετα, η στροφή των LNG carriers σε διαφορετικά φορτία θα απαιτούσε πρόσθετες επενδύσεις για μετασκευή, μειώνοντας την ανταγωνιστικότητά τους και πιέζοντας την κερδοφορία τους.
«Η ανάλυσή μας αναδεικνύει κινδύνους που συχνά παραβλέπονται και δείχνει πώς τα ναυτιλιακά περιουσιακά στοιχεία είναι πιθανό να βρεθούν αντιμέτωπα με σημαντικό οικονομικό ρίσκο από την ενεργειακή μετάβαση, ακόμα και υπό πιο μετριοπαθή σενάρια κλιματικής αλλαγής», σημείωσε ο Δρ Vishnu Prakash, Διευθύνων Σύμβουλος της Alethiarc και επικεφαλής της έρευνας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι οκτώ χώρες του OPEC+ θα πραγματοποιήσουν διαδικτυακή συνάντηση στις 5 Οκτωβρίου προκειμένου να αποφασίσουν για την παραγωγή του Νοεμβρίου. Όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό…
Υψηλόβαθμα στελέχη του ναυπηγικού κολοσσού της Νότιας Κορέας, HD Hyundai, πραγματοποίησαν πρόσφατα συνάντηση με τον Υπουργό Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας στη Σεούλ. Επί τάπητος…
H απόφαση του Μπουένος Άιρες για άρση του φόρου στις εξαγωγές σόγιας, καλαμποκιού, σιταριού και άλλων συναφών προϊόντων από τη λατινοαμερικανική χώρα αναμένεται να…
Η είσοδος της ανθρωποειδούς ρομποτικής στη ναυπηγική βιομηχανία σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την ασφάλεια, την παραγωγικότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Η πρόσφατη συνεργασία…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι τεχνολογικής και περιβαλλοντικής μετάβασης, και η πρόσφατη εξέλιξη από τη MISC Berhad και τη Samsung Heavy…
Οι κυρώσεις του ΟΗΕ σε βάρος του Ιράν, για μη τήρηση των δεσμεύσεων της Τεχεράνης σχετικά με το πυρηνικό της πρόγραμμα, τέθηκαν εκ νέου…
Οι παγκόσμιες αποστολές θερμικού άνθρακα σκαρφάλωσαν τον περασμένο Αύγουστο στα υψηλότερα επίπεδα από τα τέλη Αύγουστου του 2024, χάρη στον ισχυρό όγκο εισαγωγών της…
Με «κομμένη» την ανάσα αναμένει η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα τη συνεδρίαση της MEPC στο Λονδίνο στις 17 Οκτωβρίου, αναφορικά με το IMO Net-Zero Framework.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ