
Ακόμα ένα καμπανάκι για τον κίνδυνο υπερπροσφοράς LNG carriers «χτυπά» νέα έρευνα, η οποία συσχετίζει τις τάσεις υπέρμετρης ανάπτυξης του στόλου με την κλιματική αλλαγή και την παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση.
Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έρευνας από το UCL Energy Institute και το Kuehne Climate Center, σε ένα σενάριο αύξησης της μέσης θερμοκρασίας του πλανήτη κατά 1,5°C, η παγκόσμια ζήτηση για LNG αναμένεται να επιβραδυνθεί, στο πλαίσιο των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της παγκόσμιας οικονομίας. Με τη ζήτηση, λοιπόν, να αποκλίνει από την ταχεία επέκταση του στόλου των LNG carriers, οι ήδη υπάρχουσες τάσεις υπερπροσφοράς πλοίων στην αγορά εκτιμάται ότι θα ενταθούν.
Ως εκ τούτου, περίπου $48 δισ. που έχουν επενδυθεί για τη ναυπήγηση νεότευκτων LNG carriers ενδέχεται να βρεθούν στο «κενό» έως το 2035. Όπως επισημαίνεται στην έρευνα, ακόμα και σε σενάρια με υψηλή κατανάλωση ορυκτών καυσίμων, που θα οδηγούσε σε καταστροφική υπερθέρμανση του πλανήτη κατά 4°C, η αγορά LNG carriers θα βρεθεί σε πλεόνασμα εντός της επόμενης δεκαετίας.
Εκτός των LNG carriers, η έρευνα καλύπτει επίσης τα δεξαμενόπλοια και τα LPG carriers. Τα εν λόγω πλοία παρουσιάζουν χαμηλότερο προφίλ κινδύνου, λόγω της σταδιακής ανανέωσης του στόλου τους και της ικανότητάς τους να στραφούν σε εναλλακτικά φορτία. Αντίθετα, η στροφή των LNG carriers σε διαφορετικά φορτία θα απαιτούσε πρόσθετες επενδύσεις για μετασκευή, μειώνοντας την ανταγωνιστικότητά τους και πιέζοντας την κερδοφορία τους.
«Η ανάλυσή μας αναδεικνύει κινδύνους που συχνά παραβλέπονται και δείχνει πώς τα ναυτιλιακά περιουσιακά στοιχεία είναι πιθανό να βρεθούν αντιμέτωπα με σημαντικό οικονομικό ρίσκο από την ενεργειακή μετάβαση, ακόμα και υπό πιο μετριοπαθή σενάρια κλιματικής αλλαγής», σημείωσε ο Δρ Vishnu Prakash, Διευθύνων Σύμβουλος της Alethiarc και επικεφαλής της έρευνας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ