
Ακόμα ένα καμπανάκι για τον κίνδυνο υπερπροσφοράς LNG carriers «χτυπά» νέα έρευνα, η οποία συσχετίζει τις τάσεις υπέρμετρης ανάπτυξης του στόλου με την κλιματική αλλαγή και την παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση.
Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έρευνας από το UCL Energy Institute και το Kuehne Climate Center, σε ένα σενάριο αύξησης της μέσης θερμοκρασίας του πλανήτη κατά 1,5°C, η παγκόσμια ζήτηση για LNG αναμένεται να επιβραδυνθεί, στο πλαίσιο των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της παγκόσμιας οικονομίας. Με τη ζήτηση, λοιπόν, να αποκλίνει από την ταχεία επέκταση του στόλου των LNG carriers, οι ήδη υπάρχουσες τάσεις υπερπροσφοράς πλοίων στην αγορά εκτιμάται ότι θα ενταθούν.
Ως εκ τούτου, περίπου $48 δισ. που έχουν επενδυθεί για τη ναυπήγηση νεότευκτων LNG carriers ενδέχεται να βρεθούν στο «κενό» έως το 2035. Όπως επισημαίνεται στην έρευνα, ακόμα και σε σενάρια με υψηλή κατανάλωση ορυκτών καυσίμων, που θα οδηγούσε σε καταστροφική υπερθέρμανση του πλανήτη κατά 4°C, η αγορά LNG carriers θα βρεθεί σε πλεόνασμα εντός της επόμενης δεκαετίας.
Εκτός των LNG carriers, η έρευνα καλύπτει επίσης τα δεξαμενόπλοια και τα LPG carriers. Τα εν λόγω πλοία παρουσιάζουν χαμηλότερο προφίλ κινδύνου, λόγω της σταδιακής ανανέωσης του στόλου τους και της ικανότητάς τους να στραφούν σε εναλλακτικά φορτία. Αντίθετα, η στροφή των LNG carriers σε διαφορετικά φορτία θα απαιτούσε πρόσθετες επενδύσεις για μετασκευή, μειώνοντας την ανταγωνιστικότητά τους και πιέζοντας την κερδοφορία τους.
«Η ανάλυσή μας αναδεικνύει κινδύνους που συχνά παραβλέπονται και δείχνει πώς τα ναυτιλιακά περιουσιακά στοιχεία είναι πιθανό να βρεθούν αντιμέτωπα με σημαντικό οικονομικό ρίσκο από την ενεργειακή μετάβαση, ακόμα και υπό πιο μετριοπαθή σενάρια κλιματικής αλλαγής», σημείωσε ο Δρ Vishnu Prakash, Διευθύνων Σύμβουλος της Alethiarc και επικεφαλής της έρευνας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μερικές από τις πλέον αναγνωρισμένες και επιτυχημένες προσωπικότητες και εταιρείες της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και αρκετοί ενδιαφέροντες νεοεισερχόμενοι, αναγνωρίστηκαν από τα Ελληνικά Ναυτιλιακά Βραβεία…

Η Ένωση Ελληνικών Ναυπηγείων (ΕΕΝ) με ανακοίνωσή της εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία της για τον αποκλεισμό της πρότασης του μέλους της, Ομίλου ONEX Shipyards…

Μέσω της πλατφόρμας «myNAFTILIAlive» μπορούν, από σήμερα 8 Δεκεμβρίου, οι ναυτικοί να προγραμματίζουν τα ραντεβού τους για 8 επιπλέον διαδικασίες που αφορούν σε έκδοση…

Σεισμική δόνηση 7,6 βαθμών σημειώθηκε στην επαρχία Αομόρι, και έγινε αισθητός σε μεγάλο μέρος της βόρειας και ανατολικής Ιαπωνίας, σύμφωνα με το αμερικανικό γεωδυναμικό…

Ηράκλειο Στην πίστα του Αεροδρομίου Ηρακλείου «Ν.Καζαντζάκης» κατάφεραν να μπουν αγροτοκτηνοτρόφοι που από νωρίς το πρωί, πραγματοποιούν και στο Ηράκλειο κινητοποιήσεις. Ως συνέπεια της…

Η εισαγωγή λειτουργιών τηλεχειρισμού (Remote Control Functions) σε μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης πετρελαίου (FPSO) αποτελεί μια από τις πλέον καινοτόμες κατευθύνσεις ψηφιακού εκσυγχρονισμού…

Μια από τις πιο κρίσιμες διπλωματικές συναντήσεις των τελευταίων μηνών για το Ουκρανικό θα πραγματοποιηθεί σήμερα το απόγευμα στο Λονδίνο παρουσία του προέδρου της…

Μια πρωτοφανή καθίζηση στις εμπορικές ροές αγροτικών προϊόντων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας αποκαλύπτουν τα δεδομένα της AXSMarine, καταγράφοντας ιστορικό χαμηλό δεκαετίας. Ειδικότερα, για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ