
Πρόσφατη έκθεση της Intermodal σκιαγραφεί τις τρέχουσες συνθήκες γύρω από την αγορά ξηρών φορτίων, με τον βωξίτη να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο.
Πιο συγκεκριμένα, με βάση την έκθεση, τα χυτήρια αλουμινίου, ιδίως στην Κίνα, εξακολουθούν να εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις εισαγωγές βωξίτη, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου προέρχεται από τη «μακρινή» Δυτική Αφρική.
Είναι άξιο αναφοράς ότι μόνο η Γουινέα είναι υπεύθυνη για τα ¾ των εξαγωγικών ροών βωξίτη κατά τους πρώτους επτά μήνες του 2025, με την Κίνα να απορροφά την πλειονότητα αυτών.
Στην πραγματικότητα, οι εισαγωγικές ροές στην Κίνα κατέγραψαν άνοδο 30% σε ετήσια βάση κατά το πρώτο εξάμηνο, ενώ ταυτόχρονα οι εξαγωγές της Γουινέας ανήλθαν σε επίπεδα-ρεκόρ, παρά τις πολιτικές αναταραχές στο Κόνακρι. Φυσικά, η εν λόγω «έκρηξη» έδωσε σημαντική πνοή στα Capesizes, με τα τονομίλια να «εκτείνονται» κατά μήκος του Ατλαντικού.
Ωστόσο, παρά τα ανωτέρω, γεννάται το ερώτημα αν η συγκεκριμένη ανάπτυξη είναι βιώσιμη. Σε περίπτωση που η Κίνα δεν μπορέσει να επεκτείνει την ικανότητα παραγωγής αλουμινίου, πόσο περισσότερο βωξίτη μπορεί ρεαλιστικά να καταναλώσει και άρα να εισαγάγει;
Βέβαια, όλα αυτά δεν εγγυώνται ότι το εμπόριο βωξίτη «κινδυνεύει» στο εγγύς μέλλον, παρόλο που η ευρύτερη εικόνα μπορεί να υποδηλώνει μια σταδιακή μετατόπιση. Οι κινεζικές εισαγωγές παραμένουν ισχυρές, η Γουινέα εξακολουθεί να βελτιώνει τις υποδομές της, ενώ νέες πύλες εφοδιασμού αναδύονται σε Σιέρα Λεόνε, Καμερούν και Αυστραλία. Τέλος, δε, η ζήτηση φορτίων για Capesizes θα παραμείνει ισχυρή σε αυτή τη «γραμμή» Ατλαντικού-Ειρηνικού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ