
Πρόσφατη έκθεση της Intermodal σκιαγραφεί τις τρέχουσες συνθήκες γύρω από την αγορά ξηρών φορτίων, με τον βωξίτη να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο.
Πιο συγκεκριμένα, με βάση την έκθεση, τα χυτήρια αλουμινίου, ιδίως στην Κίνα, εξακολουθούν να εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις εισαγωγές βωξίτη, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου προέρχεται από τη «μακρινή» Δυτική Αφρική.
Είναι άξιο αναφοράς ότι μόνο η Γουινέα είναι υπεύθυνη για τα ¾ των εξαγωγικών ροών βωξίτη κατά τους πρώτους επτά μήνες του 2025, με την Κίνα να απορροφά την πλειονότητα αυτών.
Στην πραγματικότητα, οι εισαγωγικές ροές στην Κίνα κατέγραψαν άνοδο 30% σε ετήσια βάση κατά το πρώτο εξάμηνο, ενώ ταυτόχρονα οι εξαγωγές της Γουινέας ανήλθαν σε επίπεδα-ρεκόρ, παρά τις πολιτικές αναταραχές στο Κόνακρι. Φυσικά, η εν λόγω «έκρηξη» έδωσε σημαντική πνοή στα Capesizes, με τα τονομίλια να «εκτείνονται» κατά μήκος του Ατλαντικού.
Ωστόσο, παρά τα ανωτέρω, γεννάται το ερώτημα αν η συγκεκριμένη ανάπτυξη είναι βιώσιμη. Σε περίπτωση που η Κίνα δεν μπορέσει να επεκτείνει την ικανότητα παραγωγής αλουμινίου, πόσο περισσότερο βωξίτη μπορεί ρεαλιστικά να καταναλώσει και άρα να εισαγάγει;
Βέβαια, όλα αυτά δεν εγγυώνται ότι το εμπόριο βωξίτη «κινδυνεύει» στο εγγύς μέλλον, παρόλο που η ευρύτερη εικόνα μπορεί να υποδηλώνει μια σταδιακή μετατόπιση. Οι κινεζικές εισαγωγές παραμένουν ισχυρές, η Γουινέα εξακολουθεί να βελτιώνει τις υποδομές της, ενώ νέες πύλες εφοδιασμού αναδύονται σε Σιέρα Λεόνε, Καμερούν και Αυστραλία. Τέλος, δε, η ζήτηση φορτίων για Capesizes θα παραμείνει ισχυρή σε αυτή τη «γραμμή» Ατλαντικού-Ειρηνικού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι οκτώ χώρες του OPEC+ θα πραγματοποιήσουν διαδικτυακή συνάντηση στις 5 Οκτωβρίου προκειμένου να αποφασίσουν για την παραγωγή του Νοεμβρίου. Όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό…
Υψηλόβαθμα στελέχη του ναυπηγικού κολοσσού της Νότιας Κορέας, HD Hyundai, πραγματοποίησαν πρόσφατα συνάντηση με τον Υπουργό Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας στη Σεούλ. Επί τάπητος…
H απόφαση του Μπουένος Άιρες για άρση του φόρου στις εξαγωγές σόγιας, καλαμποκιού, σιταριού και άλλων συναφών προϊόντων από τη λατινοαμερικανική χώρα αναμένεται να…
Η είσοδος της ανθρωποειδούς ρομποτικής στη ναυπηγική βιομηχανία σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την ασφάλεια, την παραγωγικότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Η πρόσφατη συνεργασία…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι τεχνολογικής και περιβαλλοντικής μετάβασης, και η πρόσφατη εξέλιξη από τη MISC Berhad και τη Samsung Heavy…
Οι κυρώσεις του ΟΗΕ σε βάρος του Ιράν, για μη τήρηση των δεσμεύσεων της Τεχεράνης σχετικά με το πυρηνικό της πρόγραμμα, τέθηκαν εκ νέου…
Οι παγκόσμιες αποστολές θερμικού άνθρακα σκαρφάλωσαν τον περασμένο Αύγουστο στα υψηλότερα επίπεδα από τα τέλη Αύγουστου του 2024, χάρη στον ισχυρό όγκο εισαγωγών της…
Με «κομμένη» την ανάσα αναμένει η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα τη συνεδρίαση της MEPC στο Λονδίνο στις 17 Οκτωβρίου, αναφορικά με το IMO Net-Zero Framework.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ