
Η γεωπολιτική αστάθεια και η προσπάθεια της κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ να αναβιώσει τη ναυτιλιακή βιομηχανία των ΗΠΑ, ταυτόχρονα με τη μείωση της κινεζικής επιρροής, έχουν διαδραματίσει τον δικό τους ρόλο στη νωχελικότητα της δευτερογενούς αγοράς, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Howe Robinson Partners. Επιγραμματικά, την περίοδο Ιανουαρίου-Απριλίου 2025, άλλαξαν χέρια μόλις 204 bulk carriers, από 310 την ίδια περίοδο του 2024.
Ωστόσο, καθώς η ναυλαγορά έχει ανακάμψει τους τελευταίους μήνες, η δραστηριότητα στη second-hand αγορά καταγράφεται αυξημένη. Μάλιστα, οι πωλήσεις τις τρεις πρώτες εβδομάδες του Σεπτεμβρίου διαμορφώνονται σε 79, αριθμός που αποτελεί μηνιαίο ρεκόρ από τον Απρίλιο του 2014. Πλέον, μέχρι στιγμής το 2025, έχουν πωληθεί 514 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, 76 λιγότερα συγκριτικά με την ίδια περίοδο το περασμένο έτος.
Ακολουθώντας το ίδιο μοτίβο, η αγορά νεότευκτων παρουσιάζει σημαντική ετήσια πτώση. Σημειώνεται ότι, την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου, τοποθετήθηκαν μόλις 208 παραγγελίες για bulk carriers, έναντι 581 το 2024. Είναι άξιο αναφοράς ότι, σε όρους χωρητικότητας (17,1 εκατ. dwt), οι παραγγελίες για τους πρώτες εννέα μήνες του έτους σηματοδότησαν τη χειρότερη επίδοση από το 2020.
Τέλος, καθώς η κινητικότητα στην αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων ‒ιδίως των παλαιότερων Panamaxes και Supramaxes‒ έχει ξεπεράσει αυτή της ναυπήγησης νεότευκτων, οι τιμές των μεταχειρισμένων έχουν εκτοξευτεί.
Η μέση τιμή για ένα Panamax 15 ετών διαμορφώνεται πλέον σε περίπου $16 εκατ. αυτόν τον μήνα, από $13,25 εκατ. στα τέλη Αυγούστου και μόλις $10 εκατ. στα μέσα Μαρτίου.
Πηγή: Howe Robinson Partners
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ