
Οι απόψεις σχετικά με την απαλοιφή των εκπομπών CO2 από τη ναυτιλία έως το 2050 διίστανται, καθώς σίγουρα πρόκειται για ένα περίπλοκο και πολυδιάστατο εγχείρημα. Ο DNV στην τελευταία του έκθεση Maritime Forecast to 2050, υπογραμμίζει ότι, καθώς η προσφορά εναλλακτικών καυσίμων παραμένει χαμηλή, αποτελεί ζήτημα κομβικής σημασίας για τη ναυτιλία να ενισχύσει την ενεργειακή της απόδοση, δίνοντας παράλληλα βάση στην ψηφιοποίηση του κλάδου.
Η υιοθέτηση του Net-Zero Framework του IMO τον επόμενο μήνα συνιστά το επόμενο μεγάλο βήμα για την αποανθρακόποιηση και εγείρει διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας. Την ίδια ώρα, ο DNV σημειώνει ότι παρά το γεγονός ότι έργα για την παραγωγή καυσίμων χαμηλών εκπομπών βρίσκουν σε σκοπέλους, η ναυτιλιακή βιομηχανία εντείνει τις προσπάθειες της προς το net-zero.
Ενδεικτικό της κατεύθυνσης αυτής είναι ότι, το orderbook αριθμεί περισσότερες παραγγελίες από ποτέ για πλοία εναλλακτικών καυσίμων, όπως LNG ή μεθανόλη. Αυτή τη στιγμή, βάσει του DNV, υπάρχουν στο orderbook 966 πλοία κατανάλωσης LNG, 336 πλοία κατανάλωσης μεθανόλης και ακόμα 199 πλοία κατανάλωσης άλλων εναλλακτικών καυσίμων. Επιπλέον, τεχνολογίες συναφείς με την αποανθρακοποίηση όπως η δέσμευση άνθρακα, σημειώνουν πρόοδο με αλματώδεις ρυθμούς.
O DNV συμπληρώνει ότι οι πλοιοκτήτες που θα προχωρήσουν σε παραγγελίες για νεότευκτα το επόμενο διάστημα, πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τα νεότερα δεδομένα αναφορικά με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Διαφορετικά, τα πλοία τους ενδέχεται να καταστούν οικονομικά μη ανταγωνιστικά και μη κερδοφόρα στο κοντινό μέλλον. Επιπροσθέτως, καθώς πλησιάζει το έτος 2030, οι πλοιοκτήτες ενδέχεται να χρειαστεί να εξετάσουν τις εναλλακτικές τους για τα λιγότερο σύγχρονα πλοία τους, όπως οι μετασκευές, οι οποίες θα επιτρέπουν στα πλοία την κατανάλωση καυσίμων με χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δωρεά ενός υπερσύγχρονου ηλεκτρικού δερμοτόμου μπαταρίας προς τη μη κερδοσκοπική οργάνωση Salvia | Greek Association for Burn Survivors από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη…

Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της TMS Group, με επικεφαλής τον κ. Γιώργο Οικονόμου. Ειδικότερα, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, ο Έλληνας…

Στο 8,2% ανήλθε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα το γ’ τρίμηνο εφέτος, έναντι 8,6% το β’ τρίμηνο 2025 και 9% το γ’ τρίμηνο…

Με στόχο την υποστήριξη της ναυτιλίας στη μετάβασή της στα εναλλακτικά καύσιμα, η BIMCO αναπτύσσει νέα ρήτρα στα ναυλοσύμφωνα αναφορικά με τα βιοκαύσιμα. Αρχικά…

Η τριμερής συμφωνία Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας για τον Κάθετο Διάδρομο Αιγαίου – Μαύρης Θάλασσας, έναν στρατηγικό σιδηροδρομικό και οδικό άξονα που θα συνδέει…

Τα τελευταία 10 χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου, μεταξύ Μιντιλογλίου και Καμινίων, εγκαινιάστηκαν σήμερα από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Με την…

Σε ένα ακόμη ορόσημο για το παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο πετρελαίου συμμετέχει ο ελληνόκτητος στόλος. Συγκεκριμένα, η κινεζική CNOOC φόρτωσε στο VLCC «Sophia» της…

Υποχώρησε και τον Νοέμβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος κλείνοντας στις 106 μονάδες, από 107,5 μονάδες τον Οκτώβριο. Σύμφωνα με έρευνα οικονομικής συγκυρίας του ΙΟΒΕ,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ