
Οι απόψεις σχετικά με την απαλοιφή των εκπομπών CO2 από τη ναυτιλία έως το 2050 διίστανται, καθώς σίγουρα πρόκειται για ένα περίπλοκο και πολυδιάστατο εγχείρημα. Ο DNV στην τελευταία του έκθεση Maritime Forecast to 2050, υπογραμμίζει ότι, καθώς η προσφορά εναλλακτικών καυσίμων παραμένει χαμηλή, αποτελεί ζήτημα κομβικής σημασίας για τη ναυτιλία να ενισχύσει την ενεργειακή της απόδοση, δίνοντας παράλληλα βάση στην ψηφιοποίηση του κλάδου.
Η υιοθέτηση του Net-Zero Framework του IMO τον επόμενο μήνα συνιστά το επόμενο μεγάλο βήμα για την αποανθρακόποιηση και εγείρει διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας. Την ίδια ώρα, ο DNV σημειώνει ότι παρά το γεγονός ότι έργα για την παραγωγή καυσίμων χαμηλών εκπομπών βρίσκουν σε σκοπέλους, η ναυτιλιακή βιομηχανία εντείνει τις προσπάθειες της προς το net-zero.
Ενδεικτικό της κατεύθυνσης αυτής είναι ότι, το orderbook αριθμεί περισσότερες παραγγελίες από ποτέ για πλοία εναλλακτικών καυσίμων, όπως LNG ή μεθανόλη. Αυτή τη στιγμή, βάσει του DNV, υπάρχουν στο orderbook 966 πλοία κατανάλωσης LNG, 336 πλοία κατανάλωσης μεθανόλης και ακόμα 199 πλοία κατανάλωσης άλλων εναλλακτικών καυσίμων. Επιπλέον, τεχνολογίες συναφείς με την αποανθρακοποίηση όπως η δέσμευση άνθρακα, σημειώνουν πρόοδο με αλματώδεις ρυθμούς.
O DNV συμπληρώνει ότι οι πλοιοκτήτες που θα προχωρήσουν σε παραγγελίες για νεότευκτα το επόμενο διάστημα, πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τα νεότερα δεδομένα αναφορικά με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Διαφορετικά, τα πλοία τους ενδέχεται να καταστούν οικονομικά μη ανταγωνιστικά και μη κερδοφόρα στο κοντινό μέλλον. Επιπροσθέτως, καθώς πλησιάζει το έτος 2030, οι πλοιοκτήτες ενδέχεται να χρειαστεί να εξετάσουν τις εναλλακτικές τους για τα λιγότερο σύγχρονα πλοία τους, όπως οι μετασκευές, οι οποίες θα επιτρέπουν στα πλοία την κατανάλωση καυσίμων με χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το τελευταίο διάστημα, οι γεωπολιτικές εξελίξεις έχουν προκαλέσει ισχυρές αναταράξεις στο σύνολο της κοινωνικοοικονομικής σφαίρας, με τις συνέπειες να είναι ορατές στο σύνολο της…
Ο τυφώνας Ραγκάσα «χτύπησε» και τη νότια Κίνα, όπου σχεδόν δύο εκατομμύρια άνθρωποι εγκατέλειψαν τα σπίτια τους για να προστατευθούν από τη μανία του.…
Την τελευταία εβδομάδα του Σεπτεμβρίου έχει καθιερωθεί κάθε χρόνο να εορτάζεται από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) η Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας. Ένα μείζον θέμα που απασχολεί…
Δύο αστικά ηλεκτρικά λεωφορεία και τρία ηλεκτρικά οχήματα παραδόθηκαν σήμερα στον Δήμο Κορινθίων με δωρεά του Βαρδινογιάννειου Ιδρύματος και της Motor Oil. Συγκεκριμένα, δύο…
Μια κίνηση-ματ στην αγορά των LNG carriers αναμένεται να υλοποιήσει ο Ισραηλινός κροίσος Idan Ofer, επικεφαλής της Eastern Pacific Shipping (EPS). Συγκεκριμένα, ο επενδυτικός…
Η International Bunker Industry Association (IBIA), κατόπιν ανάρτησής της σε μέσα μαζικής ενημέρωσης, γνωστοποίησε ότι τάσσεται υπέρ της υιοθέτησης του IMO Net-Zero Framework. Πρόκειται…
Η εφαρμογή μιας παγκόσμιας συμφωνίας που αποσκοπεί στην προστασία των ωκεανών του πλανήτη θα τεθεί άμεσα σε ισχύ. Μετά την πρόσφατη επικύρωση της Συνθήκης…
Με στόχο την περαιτέρω εμβάθυνση της πολυετούς συνεργασίας τους, η Royal Caribbean Group και το ναυπηγείο Meyer Turku συνήψαν πρόσφατα μια σημαντική συμφωνία. Συγκεκριμένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ