
Οι απόψεις σχετικά με την απαλοιφή των εκπομπών CO2 από τη ναυτιλία έως το 2050 διίστανται, καθώς σίγουρα πρόκειται για ένα περίπλοκο και πολυδιάστατο εγχείρημα. Ο DNV στην τελευταία του έκθεση Maritime Forecast to 2050, υπογραμμίζει ότι, καθώς η προσφορά εναλλακτικών καυσίμων παραμένει χαμηλή, αποτελεί ζήτημα κομβικής σημασίας για τη ναυτιλία να ενισχύσει την ενεργειακή της απόδοση, δίνοντας παράλληλα βάση στην ψηφιοποίηση του κλάδου.
Η υιοθέτηση του Net-Zero Framework του IMO τον επόμενο μήνα συνιστά το επόμενο μεγάλο βήμα για την αποανθρακόποιηση και εγείρει διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας. Την ίδια ώρα, ο DNV σημειώνει ότι παρά το γεγονός ότι έργα για την παραγωγή καυσίμων χαμηλών εκπομπών βρίσκουν σε σκοπέλους, η ναυτιλιακή βιομηχανία εντείνει τις προσπάθειες της προς το net-zero.
Ενδεικτικό της κατεύθυνσης αυτής είναι ότι, το orderbook αριθμεί περισσότερες παραγγελίες από ποτέ για πλοία εναλλακτικών καυσίμων, όπως LNG ή μεθανόλη. Αυτή τη στιγμή, βάσει του DNV, υπάρχουν στο orderbook 966 πλοία κατανάλωσης LNG, 336 πλοία κατανάλωσης μεθανόλης και ακόμα 199 πλοία κατανάλωσης άλλων εναλλακτικών καυσίμων. Επιπλέον, τεχνολογίες συναφείς με την αποανθρακοποίηση όπως η δέσμευση άνθρακα, σημειώνουν πρόοδο με αλματώδεις ρυθμούς.
O DNV συμπληρώνει ότι οι πλοιοκτήτες που θα προχωρήσουν σε παραγγελίες για νεότευκτα το επόμενο διάστημα, πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τα νεότερα δεδομένα αναφορικά με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Διαφορετικά, τα πλοία τους ενδέχεται να καταστούν οικονομικά μη ανταγωνιστικά και μη κερδοφόρα στο κοντινό μέλλον. Επιπροσθέτως, καθώς πλησιάζει το έτος 2030, οι πλοιοκτήτες ενδέχεται να χρειαστεί να εξετάσουν τις εναλλακτικές τους για τα λιγότερο σύγχρονα πλοία τους, όπως οι μετασκευές, οι οποίες θα επιτρέπουν στα πλοία την κατανάλωση καυσίμων με χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ