
Από την ημέρα που τα ναυπηγεία Damen της Ολλανδίας γιόρτασαν την ολοκλήρωση των έργων κατασκευής πολεμικού πλοίου, τον περασμένο Φεβρουάριο, ο όμιλος αντιμετωπίζει σωρεία δοκιμασιών. Μεταξύ αυτών, η απαγγελία εισαγγελικών κατηγοριών για διαφθορά, η μη εκπλήρωση οικονομικών υποχρεώσεων ενός βασικού για τον όμιλο πελάτη και η έλλειψη ρευστότητας. Προκειμένου να αποφευχθεί η χρεοκοπία της Damen των 12.000 εργαζομένων διεθνώς, η ολλανδική κυβέρνηση προχώρησε σε παροχή οικονομικής υποστήριξης προς τον όμιλο, ύψους €270 εκατ.
Σημειώνεται ότι πολλοί πελάτες του ναυπηγείου συμμετέχουν στη συμμαχία του ΝΑΤΟ. Δεδομένης της κατάστασης που επικρατεί με το Κρεμλίνο, οι προκλήσεις της Damen εγείρουν ανησυχίες για ελλείψεις αμυντικού εξοπλισμού στην Ευρώπη. Την τρέχουσα περίοδο, η Damen έχει αναλάβει την κατασκευή δύο φρεγατών εκ μέρους της Ολλανδίας, δύο φρεγατών εκ μέρους του Βελγίου και των φρεγατών τύπου F126 της Γερμανίας. Παράλληλα, ο όμιλος εκπονεί και την κατασκευή εξοπλισμού αεράμυνας εκ μέρους του ΠΝ της Ολλανδίας. Εάν ο Όμιλος Damen δεν καταφέρει να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις από τις οποίες πλήττεται, φιλικά προσκείμενες προς τη συμμαχία χώρες θα κληθούν να επιμεριστούν το βάρος των εν λόγω έργων-ασπίδα για την Ευρώπη.
Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, ένα από τα μεγαλύτερα πλήγματα κατά της Damen είναι η μη εκπλήρωση οικονομικών υποχρεώσεων ενός βασικού της πελάτη. Πρόκειται για τη γερμανική κυβέρνηση, η οποία πάγωσε τις συναλλαγές της με την Damen, όταν ο όμιλος δεν ολοκλήρωσε εντός χρονοδιαγράμματος την κατασκευή μιας φρεγάτας τύπου F126. Η πράξη αυτή κόστισε στην Damen $671 εκατ., ζημιώνοντας σημαντικά το αποθεματικό της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το τελευταίο διάστημα, οι γεωπολιτικές εξελίξεις έχουν προκαλέσει ισχυρές αναταράξεις στο σύνολο της κοινωνικοοικονομικής σφαίρας, με τις συνέπειες να είναι ορατές στο σύνολο της…
Ο τυφώνας Ραγκάσα «χτύπησε» και τη νότια Κίνα, όπου σχεδόν δύο εκατομμύρια άνθρωποι εγκατέλειψαν τα σπίτια τους για να προστατευθούν από τη μανία του.…
Οι απόψεις σχετικά με την απαλοιφή των εκπομπών CO2 από τη ναυτιλία έως το 2050 διίστανται, καθώς σίγουρα πρόκειται για ένα περίπλοκο και πολυδιάστατο…
Την τελευταία εβδομάδα του Σεπτεμβρίου έχει καθιερωθεί κάθε χρόνο να εορτάζεται από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) η Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας. Ένα μείζον θέμα που απασχολεί…
Δύο αστικά ηλεκτρικά λεωφορεία και τρία ηλεκτρικά οχήματα παραδόθηκαν σήμερα στον Δήμο Κορινθίων με δωρεά του Βαρδινογιάννειου Ιδρύματος και της Motor Oil. Συγκεκριμένα, δύο…
Μια κίνηση-ματ στην αγορά των LNG carriers αναμένεται να υλοποιήσει ο Ισραηλινός κροίσος Idan Ofer, επικεφαλής της Eastern Pacific Shipping (EPS). Συγκεκριμένα, ο επενδυτικός…
Η International Bunker Industry Association (IBIA), κατόπιν ανάρτησής της σε μέσα μαζικής ενημέρωσης, γνωστοποίησε ότι τάσσεται υπέρ της υιοθέτησης του IMO Net-Zero Framework. Πρόκειται…
Η εφαρμογή μιας παγκόσμιας συμφωνίας που αποσκοπεί στην προστασία των ωκεανών του πλανήτη θα τεθεί άμεσα σε ισχύ. Μετά την πρόσφατη επικύρωση της Συνθήκης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ