
Η Μεσόγειος Θάλασσα «φιλοξενεί» σημαντικούς λιμένες και των τριών ηπείρων από τις οποίες περικλείεται. Ανάμεσα σε αυτούς συγκαταλέγεται και ο λιμένας της Βαρκελώνης, διαχειριστής του οποίου είναι και η APM Terminals. Πρόσφατα, ο εν λόγω διαχειριστής λιμενικών υποδομών υπέγραψε συμφωνία με την κατασκευαστική εταιρεία FCC για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών (και αναδομών) του λιμένα της Βαρκελώνης.
Οι διεργασίες για την υλοποίηση του έργου βρίσκονται σε εξέλιξη ήδη από τον Αύγουστο. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο έργο συγκαταλέγεται η εγκατάσταση νέου εξοπλισμού, ο οποίος θα ανταποκρίνεται στις πλέον απαιτητικές περιβαλλοντικές προδιαγραφές, με το βλέμμα στην αποανθρακοποίηση.
Το πρώτο σκέλος του έργου προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη βυθοκόρηση της επιφάνειας του βυθού του λιμένα, ώστε το βάθος των υδάτων να αγγίζει τα 15 μ. Κατ’ αυτόν τον τρόπο δύναται να αυξηθεί η κίνηση του λιμένα, καθώς θα μπορούν να ελλιμενίζονται σε αυτόν ακόμα μεγαλύτερα πλοία. Μάλιστα, όπως αναφέρει η APM Τerminals, θα μπορούν να ελλιμενίζονται ταυτόχρονα μέχρι και δύο mega-containerships. Επιπλέον, στο ίδιο στάδιο του έργου περιλαμβάνεται η αναβάθμιση σωληνώσεων και των συστημάτων πρόσδεσης, η διαμόρφωση της προβλήτας, αλλά και η ανανέωση των οδηγών πάνω στους οποίους στηρίζονται οι γερανοί φορτοεκφόρτωσης.
Βάσει εκτιμήσεων της APM Terminals, έως και το γ΄ τρίμηνο του 2028, οι επενδύσεις της επιχείρησης στον λιμένα της Βαρκελώνης θα διαμορφώνονται στα €156 εκατ. και για τα δύο στάδια του πλάνου της APM Terminals. Μέχρι τότε, η APM Terminals εκτιμά ότι θα έχει ολοκληρωθεί και το έργο για την εγκατάσταση συστημάτων Offshore Power Supply (cold ironing) στον λιμένα της Βαρκελώνης, τα οποία θα συνεισφέρουν σημαντικά στην προσπάθεια αποανθρακοποίησης της ναυτιλίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ