
Η Μεσόγειος Θάλασσα «φιλοξενεί» σημαντικούς λιμένες και των τριών ηπείρων από τις οποίες περικλείεται. Ανάμεσα σε αυτούς συγκαταλέγεται και ο λιμένας της Βαρκελώνης, διαχειριστής του οποίου είναι και η APM Terminals. Πρόσφατα, ο εν λόγω διαχειριστής λιμενικών υποδομών υπέγραψε συμφωνία με την κατασκευαστική εταιρεία FCC για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών (και αναδομών) του λιμένα της Βαρκελώνης.
Οι διεργασίες για την υλοποίηση του έργου βρίσκονται σε εξέλιξη ήδη από τον Αύγουστο. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο έργο συγκαταλέγεται η εγκατάσταση νέου εξοπλισμού, ο οποίος θα ανταποκρίνεται στις πλέον απαιτητικές περιβαλλοντικές προδιαγραφές, με το βλέμμα στην αποανθρακοποίηση.
Το πρώτο σκέλος του έργου προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη βυθοκόρηση της επιφάνειας του βυθού του λιμένα, ώστε το βάθος των υδάτων να αγγίζει τα 15 μ. Κατ’ αυτόν τον τρόπο δύναται να αυξηθεί η κίνηση του λιμένα, καθώς θα μπορούν να ελλιμενίζονται σε αυτόν ακόμα μεγαλύτερα πλοία. Μάλιστα, όπως αναφέρει η APM Τerminals, θα μπορούν να ελλιμενίζονται ταυτόχρονα μέχρι και δύο mega-containerships. Επιπλέον, στο ίδιο στάδιο του έργου περιλαμβάνεται η αναβάθμιση σωληνώσεων και των συστημάτων πρόσδεσης, η διαμόρφωση της προβλήτας, αλλά και η ανανέωση των οδηγών πάνω στους οποίους στηρίζονται οι γερανοί φορτοεκφόρτωσης.
Βάσει εκτιμήσεων της APM Terminals, έως και το γ΄ τρίμηνο του 2028, οι επενδύσεις της επιχείρησης στον λιμένα της Βαρκελώνης θα διαμορφώνονται στα €156 εκατ. και για τα δύο στάδια του πλάνου της APM Terminals. Μέχρι τότε, η APM Terminals εκτιμά ότι θα έχει ολοκληρωθεί και το έργο για την εγκατάσταση συστημάτων Offshore Power Supply (cold ironing) στον λιμένα της Βαρκελώνης, τα οποία θα συνεισφέρουν σημαντικά στην προσπάθεια αποανθρακοποίησης της ναυτιλίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Η Καραϊβική εισέρχεται σε μια νέα εποχή ενεργειακής καινοτομίας με το έργο Soley Blé, το πρώτο υπεράκτιο πλωτό φωτοβολταϊκό πάρκο, που σχεδιάζεται να εγκατασταθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ