
Διαγωνιστική διαδικασία για την εταιρεία που θα σχεδιάσει, θα κατασκευάσει και θα διαχειρίζεται έναν αγωγό ενέργειας έχει εκκινήσει η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά.
Υπενθυμίζεται ότι η προγραμματισμένη υποδομή περιλαμβάνει αγωγό μήκους 76 χλμ., με μεταφορική ικανότητα έως 2,5 εκατ. βαρέλια την ημέρα, ο οποίος υποστηρίζεται από θαλάσσιους τερματικούς σταθμούς στον Ατλαντικό και στον Ειρηνικό.
Το έργο, το οποίο αναμένεται να απαιτήσει επένδυση μεταξύ $4 και $8 δισ., αποτελεί μέρος της προσπάθειας της Διώρυγας να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση για υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένης της μεταφόρτωσης, και να αυξήσει τα έσοδά της.
Ο αγωγός εκτιμάται ότι θα συνεισφέρει στα έσοδα της Αρχής κατά $1-1,2 δισ. ετησίως, ανέφερε σε συνέντευξή του στο Reuters o Ricaurte Vásquez, επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά.
O εν λόγω διάδρομος θα διευκολύνει τη μεταφορά προπανίου, βουτανίου και αιθανίου μεταξύ του Κόλπου του Μεξικού και της Βορειοανατολικής Ασίας, απελευθερώνοντας έτσι τη δυναμικότητα του καναλιού χωρίς επιπλέον χρήση νερού. Ο στόχος της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά είναι να βελτιώσει την απόδοση του καναλιού, μειώνοντας τους χρόνους αναμονής των πλοίων και εξασφαλίζοντας τη μακροπρόθεσμη αξιοπιστία και ανταγωνιστικότητά του.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατα, στο πλαίσιο ανάπτυξης του έργου, πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ υψηλόβαθμων στελεχών της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά και εκπροσώπων από τις εξής εταιρείες: CB Fenton & Co, ENEOS, Energy Transfer, ExxonMobil, Fortress, Gyxis Corporation, Itochu Corporation, Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi, Movement Industries, Nippon Koei, Otamerica, Phillips 66, Promigas, Puma Energy, Regent Energy Group, Shell, SK Energy, Sumitomo Corporation, SMBC (Sumitomo Mitsui Banking Corp.), Targa Resources, Ultranav και Vitol.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ