
Διαγωνιστική διαδικασία για την εταιρεία που θα σχεδιάσει, θα κατασκευάσει και θα διαχειρίζεται έναν αγωγό ενέργειας έχει εκκινήσει η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά.
Υπενθυμίζεται ότι η προγραμματισμένη υποδομή περιλαμβάνει αγωγό μήκους 76 χλμ., με μεταφορική ικανότητα έως 2,5 εκατ. βαρέλια την ημέρα, ο οποίος υποστηρίζεται από θαλάσσιους τερματικούς σταθμούς στον Ατλαντικό και στον Ειρηνικό.
Το έργο, το οποίο αναμένεται να απαιτήσει επένδυση μεταξύ $4 και $8 δισ., αποτελεί μέρος της προσπάθειας της Διώρυγας να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση για υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένης της μεταφόρτωσης, και να αυξήσει τα έσοδά της.
Ο αγωγός εκτιμάται ότι θα συνεισφέρει στα έσοδα της Αρχής κατά $1-1,2 δισ. ετησίως, ανέφερε σε συνέντευξή του στο Reuters o Ricaurte Vásquez, επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά.
O εν λόγω διάδρομος θα διευκολύνει τη μεταφορά προπανίου, βουτανίου και αιθανίου μεταξύ του Κόλπου του Μεξικού και της Βορειοανατολικής Ασίας, απελευθερώνοντας έτσι τη δυναμικότητα του καναλιού χωρίς επιπλέον χρήση νερού. Ο στόχος της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά είναι να βελτιώσει την απόδοση του καναλιού, μειώνοντας τους χρόνους αναμονής των πλοίων και εξασφαλίζοντας τη μακροπρόθεσμη αξιοπιστία και ανταγωνιστικότητά του.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατα, στο πλαίσιο ανάπτυξης του έργου, πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ υψηλόβαθμων στελεχών της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά και εκπροσώπων από τις εξής εταιρείες: CB Fenton & Co, ENEOS, Energy Transfer, ExxonMobil, Fortress, Gyxis Corporation, Itochu Corporation, Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi, Movement Industries, Nippon Koei, Otamerica, Phillips 66, Promigas, Puma Energy, Regent Energy Group, Shell, SK Energy, Sumitomo Corporation, SMBC (Sumitomo Mitsui Banking Corp.), Targa Resources, Ultranav και Vitol.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ