
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα ως κύριου συστήματος πρόωσης. Ο εν λόγω αντιδραστήρας, κατηγορίας των SMR, θα ενσωματωθεί σε πλοίο μεταφοράς LNG, χωρητικότητας 174.000 κ.μ. Η πιστοποίηση απονεμήθηκε από τον ABS και το Liberian Registry.
Ο αντιδραστήρας βασίζεται στην τεχνολογία των αντιδραστήρων τηγμένου άλατος (MSR). Σε αυτόν, το πυρηνικό καύσιμο και το ψυκτικό μέσο συνυπάρχουν σε υγρή μορφή. Η καινοτομία αυτή προσφέρει δύο κρίσιμα πλεονεκτήματα. Το πρώτο είναι αυξημένα επίπεδα ασφάλειας, καθώς μειώνεται ο κίνδυνος υπερθέρμανσης και απώλειας ψύξης, και το δεύτερο, σημαντική βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης σε σύγκριση με τα συμβατικά συστήματα. Ο προκαταρκτικός σχεδιασμός του MSR αναπτύχθηκε από κοινού με το Korea Atomic Energy Research Institute (KAERI), ενσωματώνοντας μηχανισμούς παθητικής ασφάλειας και ευελιξία στη ρύθμιση της ισχύος.
Στο πλαίσιο της έκθεσης, η SHI απέσπασε σειρά πιστοποιήσεων από νηογνώμονες. Η πρώτη έρχεται από τον DNV για πλοίο υγροποιημένου υδρογόνου 80.000 κ.μ. με βελτιστοποιημένη γάστρα και μόνωση. Η δεύτερη από τον Lloyd’s Register για LNG carrier με αιολική υποβοήθηση πρόωσης, ενώ πέντε νηογνώμονες επικύρωσαν τη βάση πλωτού υπεράκτιου αιολικού πάρκου ισχύος 15 MW. Ο σχεδιασμός της, με αρθρωτό σύστημα ενισχυτικών δοκών, επιτρέπει τη συναρμολόγηση σε λιγότερο χρόνο και με χαμηλότερο κόστος. Παράλληλα, η εταιρεία υπέγραψε συμφωνία με την Eastern Pacific Shipping (EPS) της Σιγκαπούρης για την εφαρμογή του digital twin DT-SLM, ενισχύοντας τις δυνατότητες παρακολούθησης και προγνωστικής συντήρησης του στόλου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της Short Sea ναυτιλίας, με ορίζοντα την ενεργειακή μετάβαση, ανέδειξαν, τόσο o Πρόεδρος της Ένωσης Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων…
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Ισχυρό πλήγμα υπέστη η αυστραλιανή εταιρεία φυσικού αερίου Santos, μετά το «ναυάγιο» της εξαγοράς της από κοινοπραξία με επικεφαλής τον κολοσσό ADNOC. Συγκεκριμένα, την…
Η προσφορά χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων, σε γενικό πλαίσιο, βρίσκεται σε σχετικά υψηλά επίπεδα, ενώ παράλληλα επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς, ιδίως αν λάβει κανείς υπόψη…
Αναντίρρητα, την τελευταία πενταετία η διεθνής κοινότητα έχει ταλανιστεί από αλλεπάλληλες κρίσεις −γεωπολιτικές, υγειονομικές, ενεργειακές− που έχουν επηρεάσει το σύνολο των βιομηχανιών, με το…
Η αξιοποίηση των εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων γνωρίζει σημαντική πρόοδο τα τελευταία χρόνια, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης.…
Τα Capesizes συνεχίζουν να κυριαρχούν στην αγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και τον Σεπτέμβριο, με τα κέρδη τους να παραμένουν ανθεκτικά εν μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ