
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα ως κύριου συστήματος πρόωσης. Ο εν λόγω αντιδραστήρας, κατηγορίας των SMR, θα ενσωματωθεί σε πλοίο μεταφοράς LNG, χωρητικότητας 174.000 κ.μ. Η πιστοποίηση απονεμήθηκε από τον ABS και το Liberian Registry.
Ο αντιδραστήρας βασίζεται στην τεχνολογία των αντιδραστήρων τηγμένου άλατος (MSR). Σε αυτόν, το πυρηνικό καύσιμο και το ψυκτικό μέσο συνυπάρχουν σε υγρή μορφή. Η καινοτομία αυτή προσφέρει δύο κρίσιμα πλεονεκτήματα. Το πρώτο είναι αυξημένα επίπεδα ασφάλειας, καθώς μειώνεται ο κίνδυνος υπερθέρμανσης και απώλειας ψύξης, και το δεύτερο, σημαντική βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης σε σύγκριση με τα συμβατικά συστήματα. Ο προκαταρκτικός σχεδιασμός του MSR αναπτύχθηκε από κοινού με το Korea Atomic Energy Research Institute (KAERI), ενσωματώνοντας μηχανισμούς παθητικής ασφάλειας και ευελιξία στη ρύθμιση της ισχύος.
Στο πλαίσιο της έκθεσης, η SHI απέσπασε σειρά πιστοποιήσεων από νηογνώμονες. Η πρώτη έρχεται από τον DNV για πλοίο υγροποιημένου υδρογόνου 80.000 κ.μ. με βελτιστοποιημένη γάστρα και μόνωση. Η δεύτερη από τον Lloyd’s Register για LNG carrier με αιολική υποβοήθηση πρόωσης, ενώ πέντε νηογνώμονες επικύρωσαν τη βάση πλωτού υπεράκτιου αιολικού πάρκου ισχύος 15 MW. Ο σχεδιασμός της, με αρθρωτό σύστημα ενισχυτικών δοκών, επιτρέπει τη συναρμολόγηση σε λιγότερο χρόνο και με χαμηλότερο κόστος. Παράλληλα, η εταιρεία υπέγραψε συμφωνία με την Eastern Pacific Shipping (EPS) της Σιγκαπούρης για την εφαρμογή του digital twin DT-SLM, ενισχύοντας τις δυνατότητες παρακολούθησης και προγνωστικής συντήρησης του στόλου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ