
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει να αποκλίνει προς τα πάνω σε σύγκριση με αυτόν της Ευρωζώνης.
Στο τελευταίο Δελτίο Παρακολούθησης του Πληθωρισμού που δημοσιοποίησε χθες 15 Σεπτεμβρίου η Τράπεζα της Ελλάδος, επισημαίνεται ότι ο πληθωρισμός στην Ελλάδα αναμένεται να υποχωρήσει φέτος στο 3,1% (από 3,7% που ήταν τον Ιούλιο) και στο 2,6% το 2026, έναντι 2,1% και 1,7% αντιστοίχως στην Ευρωζώνη. Όπως τονίζεται, αυτή η σημαντική αναθεώρηση για τον πληθωρισμό στην Ελλάδα αποδίδεται στη μη αναμενόμενη αύξηση του επιμέρους δείκτη τιμών στα τρόφιμα και στις υπηρεσίες.
Υπενθυμίζεται ότι ο εναρμονισμένος δείκτης τιμών καταναλωτή στην Ελλάδα τον Αύγουστο υποχώρησε στο 3,1% από 3,7% τον Ιούλιο, καθώς κινήθηκαν πτωτικά όλοι οι επιμέρους δείκτες. Ταυτόχρονα, ο δομικός πληθωρισμός υποχώρησε στο 3,9% από 4,3% αντιστοίχως. Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει η Τράπεζα της Ελλάδος, «οι διαφορές στον πληθωρισμό, τόσο στον συνολικό όσο και στον δομικό πληθωρισμό, μεταξύ της Ελλάδας και της Ευρωζώνης, παρ’ όλο που μειώθηκαν σημαντικά τον Αύγουστο, παραμένουν σημαντικές».
Οι προσδοκίες της αγοράς για τον πληθωρισμό (σε Ευρωζώννη) σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα καταδεικνύουν ότι θα παραμείνει σταθερά κάτω από το όριο του 2%. Οι εξελίξεις στο μέτωπο του πληθωρισμού έχουν συμβάλλει στη μείωση των επιτοκίων από την Ευρωπαική Κεντρική Τράπεζα.
Σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, οι αγορές αποδίδουν κάπως υψηλότερη πιθανότητα (περίπου 60%) να παραμείνουν τα επιτόκια αμετάβλητα παρά να μειωθούν κατά 25 μονάδες βάσης έως τα μέσα του 2026.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Έπειτα από δύο χρόνια απουσίας από το Ιράκ, η ExxonMobil επανέρχεται δυναμικά στη χώρας της Μέσης Ανατολής, προκειμένου να προωθήσει τα φιλόδοξα σχέδια της…
Με τη ναυτιλιακή βιομηχανία να στρέφεται σταδιακά προς τα «πράσινα» καύσιμα, με γνώμονα την ενεργειακή μετάβαση των πλοίων, το επενδυτικό ενδιαφέρον των προμηθευτών καυσίμων…
Με το Νόμπελ Ειρήνης τιμήθηκε φέτος η ηγέτιδα της αντιπολίτευσης στη Βενεζουέλα Μαρία Κορίνα Ματσάδο, η αποκαλούμενη «λιμπερταδόρα» (απελευθερώτρια), η οποία είναι όμως υποχρεωμένη…
Η Performance Shipping, ναυτιλιακή εταιρεία που εξειδικεύεται στη διαχείριση δεξαμενόπλοιων, επεκτείνει τον στόλο της μέσω της δευτερογενούς αγοράς. Πιο συγκεκριμένα, δύο θυγατρικές εταιρείες υπό…
Στην καθοριστική σημασία της ναυτιλιακής βιομηχανίας για το παγκόσμιο εμπόριο και την οικονομία, αλλά και στην έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού, εστιάστηκε ο René Kofod-Olsen, CEO…
Ένα νέο βήμα στη θαλάσσια ενεργειακή μετάβαση κάνουν η ABB και η SwitcH2, συνδυάζοντας τεχνολογία ηλεκτρόλυσης μεγάλης κλίμακας με συστήματα πλήρως αυτοματοποιημένης διαχείρισης ενέργειας.…
Η μετάβαση προς τα έξυπνα και ενεργειακά αποδοτικά πλοία επιταχύνεται, καθώς η HD Hyundai έλαβε Έγκριση επί της Αρχής (AiP) για το VesselWise από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ