
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων υδάτων στην περιοχή Matarbari να βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο. Το πλάνο αυτό αποτελεί μέρος του μακροπρόθεσμου σχεδίου της Ντάκα για την ανάπτυξη της οικονομίας της χώρας.
Ο λιμένας έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορούν να ελλιμενίζονται σε αυτόν containerships μεταφορικής ικανότητας άνω των 8.000 TEUs, γεγονός που προϋποθέτει μεγάλο βύθισμα. Στην περιοχή Matarbari, όμως, το βάθος των υδάτων −εκ φύσεως− αγγίζει τα 18,5 μ. Επιδίωξη του Μπανγκλαντές είναι η χώρα να μπορεί να προσεγγίζεται απευθείας από πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεγάλης μεταφορικής ικανότητας, ώστε να εκμεταλλευτεί τις οικονομίες κλίμακας που αυτά παρέχουν για τη μεταφορική αλυσίδα.
Τα κεφάλαια που απαιτούνται για την υλοποίηση του εν λόγω πλάνου ανέρχονται περίπου στα $65 εκατ., και η κυβέρνηση του Μπανγκλαντές εκτιμά ότι θα ολοκληρωθεί σε βάθος 30 ετών. Στα οφέλη της χώρας από την υλοποίηση του έργου περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η άνοδος του ΑΕΠ στα $150 δισ., αλλά και η δημιουργία 150.000 νέων θέσεων εργασίας.
Μάλιστα, η κυβέρνηση εκτιμά ότι θα δημιουργηθούν, με έμμεσο τρόπο, επιπλέον 2,5 εκατ. νέες θέσεις εργασίας, καθώς ο λιμένας θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για την ανάπτυξη διάφορων κλάδων, όπως οι μεταφορικές υπηρεσίες, η αλιεία, η παραγωγής ενέργειας και η κατασκευαστική.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…

H AD Ports Group εξήγγειλε την υπογραφή συμφωνίας με τον κολοσσό της ναυτιλίας τακτικών γραμμών CMA CGM, προκειμένου να επεκτείνουν τον κοινό τερματικό σταθμό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ