
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την Κίνα και άλλες ασιατικές χώρες.
Το μέτρο προτάθηκε στο Κογκρέσο ως μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου νόμου, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Οικονομίας Μαρσέλο Έμπραρντ. Το σχέδιο αποσκοπεί στην επιβολή υψηλότερων δασμών σε περισσότερες από 1.400 κατηγορίες προϊόντων που προέρχονται από χώρες με τις οποίες το Μεξικό δεν έχει συνάψει εμπορική συμφωνία, επηρεάζοντας έτσι εισαγωγές αξίας 52 δισ. δολαρίων (44 δισ. ευρώ). Στο πλαίσιο αυτό, δασμοί ύψους 10-50% θα επιβληθούν στις εισαγωγές παιχνιδιών, μοτοσικλετών και υφασμάτων, με αποτέλεσμα να επηρεαστούν χώρες όπως η Νότια Κορέα, η Ινδονησία, η Ταϊλάνδη, η Ρωσία και η Τουρκία.
Ο συντελεστής 50% για τα αυτοκίνητα είναι υπερδιπλάσιος του τρέχοντος, που έχει οριστεί στο 15-20%, και είναι ο μέγιστος επιτρεπόμενος σύμφωνα με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Μεξικό ήταν ο μεγαλύτερος αγοραστής αυτοκινήτων κινεζικής κατασκευής στον κόσμο κατά το α΄ εξάμηνο του τρέχοντος έτους, ενώ ακολουθούν Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Ρωσία.
Το σχέδιο νόμου έρχεται επίσης σε μια στιγμή που οι ΗΠΑ ασκούν σημαντική πίεση στην πρόεδρο Κλαούντια Σεϊνμπάουμ να λάβει αυστηρά μέτρα κατά της κινεζικής βιομηχανίας στο Μεξικό. Η Ουάσιγκτον ανησυχεί ότι το Μεξικό θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως «πίσω πόρτα» για τα προϊόντα από την Κίνα, προκειμένου να παρακάμψουν τους υψηλούς δασμούς, ιδίως δεδομένου ότι το Μεξικό έχει ευνοϊκή πρόσβαση στην αγορά των ΗΠΑ.
Η USMCA, μια συμφωνία ελεύθερου εμπορίου μεταξύ των ΗΠΑ, του Μεξικού και του Καναδά, πρόκειται να αναθεωρηθεί το επόμενο έτος. Η πρόεδρος του Μεξικού θα είναι πρόθυμη να διατηρήσει τη συμφωνία, κατευνάζοντας τις ΗΠΑ, αν και οι δασμοί στα κινεζικά προϊόντα ενδέχεται να οδηγήσουν σε αύξηση των τιμών για τους καταναλωτές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ