
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την Κίνα και άλλες ασιατικές χώρες.
Το μέτρο προτάθηκε στο Κογκρέσο ως μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου νόμου, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Οικονομίας Μαρσέλο Έμπραρντ. Το σχέδιο αποσκοπεί στην επιβολή υψηλότερων δασμών σε περισσότερες από 1.400 κατηγορίες προϊόντων που προέρχονται από χώρες με τις οποίες το Μεξικό δεν έχει συνάψει εμπορική συμφωνία, επηρεάζοντας έτσι εισαγωγές αξίας 52 δισ. δολαρίων (44 δισ. ευρώ). Στο πλαίσιο αυτό, δασμοί ύψους 10-50% θα επιβληθούν στις εισαγωγές παιχνιδιών, μοτοσικλετών και υφασμάτων, με αποτέλεσμα να επηρεαστούν χώρες όπως η Νότια Κορέα, η Ινδονησία, η Ταϊλάνδη, η Ρωσία και η Τουρκία.
Ο συντελεστής 50% για τα αυτοκίνητα είναι υπερδιπλάσιος του τρέχοντος, που έχει οριστεί στο 15-20%, και είναι ο μέγιστος επιτρεπόμενος σύμφωνα με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Μεξικό ήταν ο μεγαλύτερος αγοραστής αυτοκινήτων κινεζικής κατασκευής στον κόσμο κατά το α΄ εξάμηνο του τρέχοντος έτους, ενώ ακολουθούν Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Ρωσία.
Το σχέδιο νόμου έρχεται επίσης σε μια στιγμή που οι ΗΠΑ ασκούν σημαντική πίεση στην πρόεδρο Κλαούντια Σεϊνμπάουμ να λάβει αυστηρά μέτρα κατά της κινεζικής βιομηχανίας στο Μεξικό. Η Ουάσιγκτον ανησυχεί ότι το Μεξικό θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως «πίσω πόρτα» για τα προϊόντα από την Κίνα, προκειμένου να παρακάμψουν τους υψηλούς δασμούς, ιδίως δεδομένου ότι το Μεξικό έχει ευνοϊκή πρόσβαση στην αγορά των ΗΠΑ.
Η USMCA, μια συμφωνία ελεύθερου εμπορίου μεταξύ των ΗΠΑ, του Μεξικού και του Καναδά, πρόκειται να αναθεωρηθεί το επόμενο έτος. Η πρόεδρος του Μεξικού θα είναι πρόθυμη να διατηρήσει τη συμφωνία, κατευνάζοντας τις ΗΠΑ, αν και οι δασμοί στα κινεζικά προϊόντα ενδέχεται να οδηγήσουν σε αύξηση των τιμών για τους καταναλωτές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…

H AD Ports Group εξήγγειλε την υπογραφή συμφωνίας με τον κολοσσό της ναυτιλίας τακτικών γραμμών CMA CGM, προκειμένου να επεκτείνουν τον κοινό τερματικό σταθμό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ