
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την Κίνα και άλλες ασιατικές χώρες.
Το μέτρο προτάθηκε στο Κογκρέσο ως μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου νόμου, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Οικονομίας Μαρσέλο Έμπραρντ. Το σχέδιο αποσκοπεί στην επιβολή υψηλότερων δασμών σε περισσότερες από 1.400 κατηγορίες προϊόντων που προέρχονται από χώρες με τις οποίες το Μεξικό δεν έχει συνάψει εμπορική συμφωνία, επηρεάζοντας έτσι εισαγωγές αξίας 52 δισ. δολαρίων (44 δισ. ευρώ). Στο πλαίσιο αυτό, δασμοί ύψους 10-50% θα επιβληθούν στις εισαγωγές παιχνιδιών, μοτοσικλετών και υφασμάτων, με αποτέλεσμα να επηρεαστούν χώρες όπως η Νότια Κορέα, η Ινδονησία, η Ταϊλάνδη, η Ρωσία και η Τουρκία.
Ο συντελεστής 50% για τα αυτοκίνητα είναι υπερδιπλάσιος του τρέχοντος, που έχει οριστεί στο 15-20%, και είναι ο μέγιστος επιτρεπόμενος σύμφωνα με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Μεξικό ήταν ο μεγαλύτερος αγοραστής αυτοκινήτων κινεζικής κατασκευής στον κόσμο κατά το α΄ εξάμηνο του τρέχοντος έτους, ενώ ακολουθούν Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Ρωσία.
Το σχέδιο νόμου έρχεται επίσης σε μια στιγμή που οι ΗΠΑ ασκούν σημαντική πίεση στην πρόεδρο Κλαούντια Σεϊνμπάουμ να λάβει αυστηρά μέτρα κατά της κινεζικής βιομηχανίας στο Μεξικό. Η Ουάσιγκτον ανησυχεί ότι το Μεξικό θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως «πίσω πόρτα» για τα προϊόντα από την Κίνα, προκειμένου να παρακάμψουν τους υψηλούς δασμούς, ιδίως δεδομένου ότι το Μεξικό έχει ευνοϊκή πρόσβαση στην αγορά των ΗΠΑ.
Η USMCA, μια συμφωνία ελεύθερου εμπορίου μεταξύ των ΗΠΑ, του Μεξικού και του Καναδά, πρόκειται να αναθεωρηθεί το επόμενο έτος. Η πρόεδρος του Μεξικού θα είναι πρόθυμη να διατηρήσει τη συμφωνία, κατευνάζοντας τις ΗΠΑ, αν και οι δασμοί στα κινεζικά προϊόντα ενδέχεται να οδηγήσουν σε αύξηση των τιμών για τους καταναλωτές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Όπως ανακοινώθηκε από την εκδοτική εταιρεία Ελληνικές Ναυτιλιακές Εκδόσεις ΕΠΕ, απεβίωσε η Αναστασία Αμαλία Φασούλα-Σκολαρίκου, εταίρος και επί σειρά ετών συνδιαχειρίστρια της εταιρείας, η…
Ο νέος πρωθυπουργός της Γαλλίας, Σεμπαστιάν Λεκορνί, παραιτήθηκε σήμερα, Δευτέρα 6 Οκτωβρίου, μερικές ώρες μετά τον διορισμό του νέου υπουργικού συμβουλίου του, αφότου σύμμαχοι…
Ένα καθοριστικό βήμα για την εμπορική ωρίμανση της αιολικής πρόωσης πραγματοποιήθηκε με την πιστοποίηση SOLAS των υπό κατασκευή τάνκερ τύπου LR2, που ναυπηγούνται από…
Νέα δεδομένα καταγράφονται στον ανταγωνισμό των ναυπηγείων της Νότιας Κορέας και της Κίνας, όσον αφορά την εξασφάλιση παραγγελιών για LNG carriers. Μετά τη ραγδαία…
Ένα μήνυμα συνεργασίας με το σύνολο των stakeholders για το μέλλον της ναυτιλιακής βιομηχανίας εξέπεμψε από τη Λεμεσό, όπου λαμβάνει χώρα το Maritime Cyprus,…
Σε μια μέτρια αύξηση της παραγωγής πετρελαίου για τον Νοέμβριο κατέληξαν οι οκτώ χώρες-μέλη του OPEC+, κατά τη συνεδρίασή τους την Κυριακή 5 Οκτωβρίου.…
Η ενεργειακή μετάβαση στη Βαλτική αποκτά νέα δυναμική, καθώς το λιμάνι της Κλαϊπέντα προχωρά αποφασιστικά προς την ολοκλήρωση του φιλόδοξου έργου παραγωγής πράσινου υδρογόνου.…
Το διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα επηρεάζεται έντονα από τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Οι συνεχόμενες επιθέσεις των Χούθι, ειδικότερα, κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν επιμηκύνει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ