
O RINA, εταιρεία επιθεώρησης, πιστοποίησης, ταξινόμησης πλοίων και παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών, χορήγησε στην Korea Maritime Consultants Co., Ltd. (KOMAC) την Αρχική Έγκριση (Approval in Principle – AiP) για ένα καινοτόμο πλοίο μεταφοράς 40.000 CBM υγροποιημένου CO₂ (LCO₂), με καύσιμο LNG και notation Hydrogen-Ready.
Οι τεχνολογίες Δέσμευσης, Αξιοποίησης και Αποθήκευσης Άνθρακα (CCUS) προσφέρουν σημαντικές δυνατότητες για την απανθρακοποίηση και κατά γενική παραδοχή αποτελούν μια ρεαλιστική λύση προς ένα μέλλον μηδενικών εκπομπών. Μεταξύ των διαθέσιμων επιλογών μεταφοράς CO₂, η θαλάσσια μεταφορά αναδεικνύεται ως μια βιώσιμη λύση που συνδέει τις πηγές εκπομπών με τους χώρους αποθήκευσης. Σε σύγκριση με μεταφορά μέσω σωληνώσεων, παρέχει μικρότερους χρόνους υλοποίησης , μεγαλύτερη ευελιξία και δυνατότητα κλιμάκωσης, απλοποιημένες διαδικασίες αδειοδότησης και, σε πολλές περιπτώσεις, βελτιωμένη οικονομική αποδοτικότητα.
Η θαλάσσια μεταφορά LCO₂ αποτελεί ακόμα μια αναδυόμενη αγορά, με περιορισμένο αριθμό πλοίων σε λειτουργία ή υπό ναυπήγηση. Αυτό καθιστά απαραίτητη την ανάπτυξη νέων σχεδίων πλοίων. Ο σχεδιασμός του πλοίου της KOMAC αντανακλά τη δυναμική που αποκτά ο τομέας της θαλάσσιας μεταφοράς LCO₂, καθώς μεγάλα διεθνή έργα αρχίζουν να θέτουν τον ρυθμό.
Η παρούσα Αρχική Έγκριση (AiP) αντιπροσωπεύει μια σημαντική πρόοδο στη ναυτιλιακή καινοτομία. Ο σχεδιασμός του πλοίου μεταφοράς LCO₂, το οποίο μελλοντικά θα δύναται να χρησιμοποιεί το υδρογόνο ως καύσιμο, προσφέρει μια πρακτική και αποδοτική λύση για την επίτευξη των στόχων απανθρακοποίησης του IMO έως το 2050. Σημειώνεται ότι το καύσιμο υδρογόνο θα παράγεται επί του πλοίου.
Ο κ. Simone Manca, Αντιπρόεδρος Ναυτιλιακού Τομέα της Βόρειας Ασίας στον RINA, δήλωσε: «Αυτή η Αρχική Έγκριση (AiP) ενισχύει τη στενή και παραγωγική σχέση μεταξύ RINA και KOMAC, υπογραμμίζοντας την κοινή μας δέσμευση για την επιτάχυνση της μετάβασης προς λειτουργίες χαμηλών και μηδενικών εκπομπών. Είμαστε υπερήφανοι που στηρίζουμε την KOMAC στην ανάπτυξη ενός τύπου πλοίου που θα διαδραματίσει καίριο ρόλο στις παγκόσμιες υποδομές μεταφοράς άνθρακα. Το επίτευγμα αυτό αντικατοπτρίζει όχι μόνο τεχνική αριστεία, αλλά και το πνεύμα συνεργασίας που οδηγεί τη βιώσιμη πρόοδο στον ναυτιλιακό σχεδιασμό. Κοιτάζοντας μπροστά, ο RINA και η KOMAC στοχεύουν να εμβαθύνουν τη συνεργασία τους, επεκτείνοντας τα όρια της ναυπηγικής και συμβάλλοντας σ’ ένα καθαρότερο, πιο βιώσιμο μέλλον για τη διεθνή ναυτιλία.»
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ