
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω των σκληρών περικοπών ύψους 44 δισ. ευρώ, ανέδειξε την αδυναμία του Εμμανουήλ Μακρόν να ελέγξει ένα κατακερματισμένο κοινοβούλιο. Το νέο σχήμα υπό τον Sébastien Lecornu, στενό συνεργάτη του Προέδρου, αναλαμβάνει καθήκοντα σε συνθήκες έντονης κοινωνικής δυσαρέσκειας και παράλληλα αποτελεί τον πέμπτο Πρωθυπουργό της χώρας από τον Ιανουάριο του 2024.
Οικονομικά, η Γαλλία βρίσκεται σε αχαρτογράφητα νερά. Το έλλειμμα αγγίζει το 5,8% του ΑΕΠ, σχεδόν διπλάσιο του ευρωπαϊκού ορίου του 3%, ενώ το δημόσιο χρέος πλησιάζει το 114%. Οι αγορές παρακολουθούν με καχυποψία τις εξελίξεις, ανεβάζοντας το κόστος δανεισμού και αυξάνοντας τον κίνδυνο υποβάθμισης από τους διεθνείς οίκους αξιολόγησης. Από τους τρεις μεγάλους οίκους, ο Fitch θα εκκινήσει με την ενημέρωσή του την Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου και στη συνέχεια θα ακολουθήσει η Moody’s στις 24 Οκτωβρίου και η Standard and Poor’s στις 28 Νοεμβρίου, σύμφωνα με το CNBC.

Στο κοινωνικό πεδίο, το κίνημα «Block Everything» (Bloquons tou) εκφράζει την αγανάκτηση των πολιτών, με καταλήψεις, διαδηλώσεις και βίαια επεισόδια. Η γαλλική νεολαία δείχνει να απορρίπτει συνολικά την υπάρχουσα πολιτική τάξη, απαιτώντας ριζικές αλλαγές και όχι απλές λύσεις επιβίωσης, αναφέρει το Reuters.
Το κρίσιμο ερώτημα είναι αν η νεοσυσταθείσα κυβέρνηση θα κατορθώσει να «περάσει» έναν προϋπολογισμό που συνδυάζει αξιοπιστία στις αγορές και κοινωνική δικαιοσύνη. Αν όχι, η προσφυγή στις κάλπες μοιάζει αναπόφευκτη. Σε κάθε περίπτωση, η Γαλλία δεν βρίσκεται απλώς μπροστά σε μια οικονομική δοκιμασία, αλλά σε μια κρίση εμπιστοσύνης που αγγίζει τα θεμέλια της 5ης Δημοκρατίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ομόφωνα κατά τη θέσπιση περιβαλλοντικών κανονισμών σε διεθνές επίπεδο που δεν λαμβάνουν υπόψη τις προτάσεις και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ναυτιλίας, τάχθηκαν πέντε ναυτιλιακές…

Από τις αρχές του 2025, η Κίνα έχει εισαγάγει 165,4 εκατ. τόνους βωξίτη, σημειώνοντας άνοδο 26% σε ετήσια βάση σε σύγκριση με την ίδια…

Όπως ανακοινώθηκε από την εκδοτική εταιρεία Ελληνικές Ναυτιλιακές Εκδόσεις ΕΠΕ, απεβίωσε η Αναστασία Αμαλία Φασούλα-Σκολαρίκου, εταίρος και επί σειρά ετών συνδιαχειρίστρια της εταιρείας, η…

Ένα καθοριστικό βήμα για την εμπορική ωρίμανση της αιολικής πρόωσης πραγματοποιήθηκε με την πιστοποίηση SOLAS των υπό κατασκευή τάνκερ τύπου LR2, που ναυπηγούνται από…

Νέα δεδομένα καταγράφονται στον ανταγωνισμό των ναυπηγείων της Νότιας Κορέας και της Κίνας, όσον αφορά την εξασφάλιση παραγγελιών για LNG carriers. Μετά τη ραγδαία…

Ένα μήνυμα συνεργασίας με το σύνολο των stakeholders για το μέλλον της ναυτιλιακής βιομηχανίας εξέπεμψε από τη Λεμεσό, όπου λαμβάνει χώρα το Maritime Cyprus,…

Σε μια μέτρια αύξηση της παραγωγής πετρελαίου για τον Νοέμβριο κατέληξαν οι οκτώ χώρες-μέλη του OPEC+, κατά τη συνεδρίασή τους την Κυριακή 5 Οκτωβρίου.…

Η ενεργειακή μετάβαση στη Βαλτική αποκτά νέα δυναμική, καθώς το λιμάνι της Κλαϊπέντα προχωρά αποφασιστικά προς την ολοκλήρωση του φιλόδοξου έργου παραγωγής πράσινου υδρογόνου.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ