
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω των σκληρών περικοπών ύψους 44 δισ. ευρώ, ανέδειξε την αδυναμία του Εμμανουήλ Μακρόν να ελέγξει ένα κατακερματισμένο κοινοβούλιο. Το νέο σχήμα υπό τον Sébastien Lecornu, στενό συνεργάτη του Προέδρου, αναλαμβάνει καθήκοντα σε συνθήκες έντονης κοινωνικής δυσαρέσκειας και παράλληλα αποτελεί τον πέμπτο Πρωθυπουργό της χώρας από τον Ιανουάριο του 2024.
Οικονομικά, η Γαλλία βρίσκεται σε αχαρτογράφητα νερά. Το έλλειμμα αγγίζει το 5,8% του ΑΕΠ, σχεδόν διπλάσιο του ευρωπαϊκού ορίου του 3%, ενώ το δημόσιο χρέος πλησιάζει το 114%. Οι αγορές παρακολουθούν με καχυποψία τις εξελίξεις, ανεβάζοντας το κόστος δανεισμού και αυξάνοντας τον κίνδυνο υποβάθμισης από τους διεθνείς οίκους αξιολόγησης. Από τους τρεις μεγάλους οίκους, ο Fitch θα εκκινήσει με την ενημέρωσή του την Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου και στη συνέχεια θα ακολουθήσει η Moody’s στις 24 Οκτωβρίου και η Standard and Poor’s στις 28 Νοεμβρίου, σύμφωνα με το CNBC.

Στο κοινωνικό πεδίο, το κίνημα «Block Everything» (Bloquons tou) εκφράζει την αγανάκτηση των πολιτών, με καταλήψεις, διαδηλώσεις και βίαια επεισόδια. Η γαλλική νεολαία δείχνει να απορρίπτει συνολικά την υπάρχουσα πολιτική τάξη, απαιτώντας ριζικές αλλαγές και όχι απλές λύσεις επιβίωσης, αναφέρει το Reuters.
Το κρίσιμο ερώτημα είναι αν η νεοσυσταθείσα κυβέρνηση θα κατορθώσει να «περάσει» έναν προϋπολογισμό που συνδυάζει αξιοπιστία στις αγορές και κοινωνική δικαιοσύνη. Αν όχι, η προσφυγή στις κάλπες μοιάζει αναπόφευκτη. Σε κάθε περίπτωση, η Γαλλία δεν βρίσκεται απλώς μπροστά σε μια οικονομική δοκιμασία, αλλά σε μια κρίση εμπιστοσύνης που αγγίζει τα θεμέλια της 5ης Δημοκρατίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ