
Ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας και η δασμολογική πολιτική Τραμπ έχουν προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων στη ναυτιλία και στις εμπορικές ροές.
Εν μέσω των εν λόγω τριγμών, η Κίνα βρίσκεται διαρκώς σε αναζήτηση εναλλακτικών εμπορικών διαδρομών για τις εξαγωγές των προϊόντων της, χωρίς να περνά από τη Θάλασσα της Ν. Κίνας. Η κίνηση αυτή στοχεύει στην αποφυγή των εντάσεων με τις ΗΠΑ, αλλά και τους συμμάχους τους στην περιοχή, σύμφωνα με δημοσίευμα του Euronews.
Υπό αυτό το πρίσμα, η ορεινή πόλη Chongqing έχει εγκαθιδρυθεί ως ένας κόμβος-κλειδί για μια χερσαία εμπορική αρτηρία, που θεωρείται πως δύναται να λειτουργήσει ως αντίπαλο δέος της Διώρυγας του Σουέζ. Η διαδρομή εξυπηρετείται σιδηροδρομικά και αναμένεται να γίνει ο σημαντικότερος κόμβος logistics της Ασίας. ΜΜΕ από την Κίνα επισημαίνουν ότι, το μοντέλο της −αν συνεχίσει να έχει επιτυχία− θα μπορούσε να εμπνεύσει την κυβέρνηση να προχωρήσει σε παρόμοιες επενδύσεις στα δυτικά της χώρας.
Καθημερινά, η πόλη διαχειρίζεται εκατοντάδες αποστολές, συνδέοντας χώρες της ΝΑ Ασίας, όπως το Βιετνάμ και η Σιγκαπούρη, με την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας και της Πολωνίας, χρησιμοποιώντας εμπορευματικά τρένα υψηλής ταχύτητας.
Μάλιστα, είναι άξιο αναφοράς ότι ο χρόνος παράδοσης μέσω των χερσαίων μεταφορών είναι κατά 10-20 ημέρες μικρότερος από τις παραδοσιακές διαδρομές διά θαλάσσης. Σημειώνεται ότι η δρομολόγηση του «σιδηροδρομικού βέλους» της ASEAN το 2023 μείωσε τον χρόνο μεταφοράς μεταξύ Ανόι και Chongqing σε μόλις πέντε ημέρες, από όπου τα εμπορεύματα θα φτάνουν στην Ευρώπη σε λιγότερο από δύο εβδομάδες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το ενδιαφέρον για τα περιφερειακά λιμάνια της Ελλάδας από διάφορα επενδυτικά σχήματα έχει ενταθεί το τελευταίο διάστημα. Ανάμεσά τους και ο λιμένας Κατακόλου, στην…
Η ανάπτυξη του εθνικού δικτύου υδροπλάνων προχωρά, καθώς ο προορισμός της Κυλλήνης έλαβε επίσημα το «πράσινο φως» από τις αρμόδιες αρχές, ανοίγοντας τον δρόμο…
Με κεκτημένη ταχύτητα εισέρχονται στο δ΄ τρίμηνο του έτους τα bulk carriers, καθώς η αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα που επέδειξαν οι αγορές χύδην ξηρών φορτίων κατά…
Αναντίρρητα, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Ωστόσο, το κρίσιμο ερώτημα παραμένει: Ποιο εναλλακτικό καύσιμο θα πρωταγωνιστήσει στην…
Σε νέες στρατηγικές κινήσεις αναδιάρθρωσης φαίνεται να προχωρά ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός όμιλος HD Hyundai, με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας του στη διεθνή αγορά.…
Με ιταλικό αέρα βαίνει η επέκταση του στόλου της TUI Cruises, καθώς η εταιρεία κρουαζιέρας τοποθέτησε πρόσφατα νέα παραγγελία στα ναυπηγεία Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει…
Οι υπουργοί Οικονομικών της «Ομάδας των Επτά» (G7) μεγάλων οικονομιών συναντήθηκαν στη 1 Οκτωβρίου μέσω τηλεδιάσκεψης για να συζητήσουν την επιβολή αυστηρότερων κυρώσεων στη…
Η βιομηχανική δραστηριότητα σε πολλές χώρες της Ασίας, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, διαφάνηκε νωχελική τον περασμένο Σεπτέμβριο. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει ότι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ