
Ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας και η δασμολογική πολιτική Τραμπ έχουν προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων στη ναυτιλία και στις εμπορικές ροές.
Εν μέσω των εν λόγω τριγμών, η Κίνα βρίσκεται διαρκώς σε αναζήτηση εναλλακτικών εμπορικών διαδρομών για τις εξαγωγές των προϊόντων της, χωρίς να περνά από τη Θάλασσα της Ν. Κίνας. Η κίνηση αυτή στοχεύει στην αποφυγή των εντάσεων με τις ΗΠΑ, αλλά και τους συμμάχους τους στην περιοχή, σύμφωνα με δημοσίευμα του Euronews.
Υπό αυτό το πρίσμα, η ορεινή πόλη Chongqing έχει εγκαθιδρυθεί ως ένας κόμβος-κλειδί για μια χερσαία εμπορική αρτηρία, που θεωρείται πως δύναται να λειτουργήσει ως αντίπαλο δέος της Διώρυγας του Σουέζ. Η διαδρομή εξυπηρετείται σιδηροδρομικά και αναμένεται να γίνει ο σημαντικότερος κόμβος logistics της Ασίας. ΜΜΕ από την Κίνα επισημαίνουν ότι, το μοντέλο της −αν συνεχίσει να έχει επιτυχία− θα μπορούσε να εμπνεύσει την κυβέρνηση να προχωρήσει σε παρόμοιες επενδύσεις στα δυτικά της χώρας.
Καθημερινά, η πόλη διαχειρίζεται εκατοντάδες αποστολές, συνδέοντας χώρες της ΝΑ Ασίας, όπως το Βιετνάμ και η Σιγκαπούρη, με την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας και της Πολωνίας, χρησιμοποιώντας εμπορευματικά τρένα υψηλής ταχύτητας.
Μάλιστα, είναι άξιο αναφοράς ότι ο χρόνος παράδοσης μέσω των χερσαίων μεταφορών είναι κατά 10-20 ημέρες μικρότερος από τις παραδοσιακές διαδρομές διά θαλάσσης. Σημειώνεται ότι η δρομολόγηση του «σιδηροδρομικού βέλους» της ASEAN το 2023 μείωσε τον χρόνο μεταφοράς μεταξύ Ανόι και Chongqing σε μόλις πέντε ημέρες, από όπου τα εμπορεύματα θα φτάνουν στην Ευρώπη σε λιγότερο από δύο εβδομάδες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Καταρχάς, θα ήθελα να σας καλωσορίσω στην Αθήνα. Η παρουσία σας σήμερα εδώ συμπίπτει με την επέτειο της 11ης Σεπτεμβρίου. Είναι, ασφαλώς, μια ημέρα…
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, οι Έλληνες πλοιοκτήτες επιβεβαιώνουν για ένα ακόμα έτος τον πρωταγωνιστικό τους ρόλο στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Το…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει την «πράσινη» μετάβασή της, με «αιχμή του δόρατος» τα εναλλακτικά καύσιμα, τα scrubbers φαίνεται να χάνουν την αίγλη τους…
Σε νέα εποχή εισέρχεται ο τερματικός σιδηρομεταλλεύματος Buchanan στη Λιβερία μετά την πρώτη φόρτωση Capesize και συγκεκριμένα του «Navios Gem», σύμφωνα με δεδομένα της…
Στην υπογραφή της σύμβασης για το έργο της νέας καλωδιακής διασύνδεσης υψηλής τάσης μεταξύ Κέρκυρας και Ηγουμενίτσας προχωρά ο ΑΔΜΗΕ, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση.…
Ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui OSK Lines (MOL) «ρίχνει δίχτυα» στη ναυπηγική βιομηχανία της Ινδίας, με στόχο να ενισχύσει τη θέση του σε μια ταχέως…
Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκε η επιχειρηματική αποστολή 18 ελληνικών επιχειρήσεων στην Αλγερία, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 3–6 Σεπτεμβρίου 2025 με πρωτοβουλία του Ελληνο-Αφρικανικού Επιμελητηρίου Εμπορίου και Ανάπτυξης, σε συνεργασία…
Νέα έκθεση αναφορικά με τις ελλείψεις που καταγράφηκαν κατά τη διάρκεια κυβερνητικών προγραμμάτων επιθεώρησης φορτίων εξέδωσε το World Shipping Council (WSC). Σύμφωνα λοιπόν με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ