
Ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας και η δασμολογική πολιτική Τραμπ έχουν προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων στη ναυτιλία και στις εμπορικές ροές.
Εν μέσω των εν λόγω τριγμών, η Κίνα βρίσκεται διαρκώς σε αναζήτηση εναλλακτικών εμπορικών διαδρομών για τις εξαγωγές των προϊόντων της, χωρίς να περνά από τη Θάλασσα της Ν. Κίνας. Η κίνηση αυτή στοχεύει στην αποφυγή των εντάσεων με τις ΗΠΑ, αλλά και τους συμμάχους τους στην περιοχή, σύμφωνα με δημοσίευμα του Euronews.
Υπό αυτό το πρίσμα, η ορεινή πόλη Chongqing έχει εγκαθιδρυθεί ως ένας κόμβος-κλειδί για μια χερσαία εμπορική αρτηρία, που θεωρείται πως δύναται να λειτουργήσει ως αντίπαλο δέος της Διώρυγας του Σουέζ. Η διαδρομή εξυπηρετείται σιδηροδρομικά και αναμένεται να γίνει ο σημαντικότερος κόμβος logistics της Ασίας. ΜΜΕ από την Κίνα επισημαίνουν ότι, το μοντέλο της −αν συνεχίσει να έχει επιτυχία− θα μπορούσε να εμπνεύσει την κυβέρνηση να προχωρήσει σε παρόμοιες επενδύσεις στα δυτικά της χώρας.
Καθημερινά, η πόλη διαχειρίζεται εκατοντάδες αποστολές, συνδέοντας χώρες της ΝΑ Ασίας, όπως το Βιετνάμ και η Σιγκαπούρη, με την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας και της Πολωνίας, χρησιμοποιώντας εμπορευματικά τρένα υψηλής ταχύτητας.
Μάλιστα, είναι άξιο αναφοράς ότι ο χρόνος παράδοσης μέσω των χερσαίων μεταφορών είναι κατά 10-20 ημέρες μικρότερος από τις παραδοσιακές διαδρομές διά θαλάσσης. Σημειώνεται ότι η δρομολόγηση του «σιδηροδρομικού βέλους» της ASEAN το 2023 μείωσε τον χρόνο μεταφοράς μεταξύ Ανόι και Chongqing σε μόλις πέντε ημέρες, από όπου τα εμπορεύματα θα φτάνουν στην Ευρώπη σε λιγότερο από δύο εβδομάδες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Celestyal διεύρυνε το πρόγραμμα εκδρομών στην στεριά για τις νέες επερχόμενες κρουαζιέρες «Εικόνες Αραβίας» του 2025, με το δεύτερο πλοίο της που θα…

Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου εισάγει νέο ρυθμιστικό πλαίσιο απαγόρευσης παροχής ναυτιλιακών και ασφαλιστικών υπηρεσιών που σχετίζονται με τη διαμεσολάβηση εξαγωγών ρωσικού LNG, στο…

Η ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές γνωρίζει σε παγκόσμια κλίμακα αύξηση της ζήτησης υψηλότερη από αυτή από ορυκτά καύσιμα, παρά την αλλαγή της πολιτικής των…

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Toyota, η μεγαλύτερη παγκοσμίως, ανακοίνωσε σήμερα ότι θα επενδύσει έως 10 δισ. δολάρια επιπλέον στις ΗΠΑ τα επόμενα πέντε χρόνια, επιβεβαιώνοντας…

Η διεθνής αγορά ανακυκλώσεων πλοίων παραμένει υποτονική, με το Μπανγκλαντές να διατηρεί το ανταγωνιστικό προβάδισμά του έναντι των λοιπών αγορών της Νότιας Ασίας. Παρά…

Η θαλάσσια αρτηρία του Bab el-Mandeb, κρίσιμος κόμβος στη σύνδεση του Ινδικού Ωκεανού με τη Μεσόγειο, παρουσιάζει σαφή σημάδια ομαλοποίησης μετά τους μήνες έντασης…

Τα αποτελέσματα της πανελλαδικής έρευνας «Νέοι και Εργασία 2025», που εξετάζει τη στάση της Generation Z (νέων έως 29 ετών) απέναντι στην εργασία, στην…

Τις εκτιμήσεις του για την πορεία των ναυλαγορών το 2026 έδωσε ο κ. Θανάσης Μαρτίνος, Managing Director της Eastern Mediterranean Maritime Ltd. μιλώντας στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ