
Δυναμική ανάκαμψη κατέγραψε το θαλάσσιο εμπόριο τσιμέντου κατά το α΄ εξάμηνο του 2025, έπειτα από μια παρατεταμένη περίοδο δυσχερειών για την παγκόσμια αγορά.
Σύμφωνα με την Howe Robinson Partners, οι διά θαλάσσης αποστολές τσιμέντου άγγιξαν τους 107 εκατ. τόνους κατά το α΄ εξάμηνο του έτους, σημειώνοντας την ισχυρότερη επίδοση πρώτου εξαμήνου από το 2021. Η ανάκαμψη ακολουθεί τη μέτρια ανάπτυξη του 2024 (206,7 εκατ. τόνοι), μετά την υποχώρηση των αποστολών τσιμέντου σε πολυετές χαμηλό το 2023 (203,5 εκατ. τόνοι).
Ειδικότερα, την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2025, το Βιετνάμ και η Τουρκία αύξησαν τις αποστολές τους κατά περίπου 1,4 εκατ. τόνους σε ετήσια βάση, αγγίζοντας τους 16,1 εκατ. τόνους και τους 12,5 εκατ. τόνους αντίστοιχα. Επιπλέον, άνοδο σημείωσαν οι αποστολές τσιμέντου της Αιγύπτου (10,9 εκατ. τόνοι), της Ινδονησίας (7,2 εκατ. τόνοι) και του Πακιστάν (4,4 εκατ. τόνοι).
Η κατακόρυφη άνοδος των αποστολών τσιμέντου αντικατοπτρίστηκε στην αγορά των cement carriers. Συγκεκριμένα, η παγκόσμια ζήτηση τονομιλίων αυξήθηκε κατά 12% σε ετήσια βάση το α΄ εξάμηνο του 2025 και διαμορφώθηκε στα 255 δισ. τονομίλια, υποστηριζόμενη από διαδρομές μεγάλων αποστάσεων. Παράλληλα, η υποτονική ζήτηση στην Άπω Ανατολή ώθησε τις περιφερειακές εξαγωγές σε άνοδο, με το μεγαλύτερο μέρος των διά θαλάσσης αποστολών να καταλήγουν στη Δυτική Αφρική.
Όσον αφορά το μέλλον, η Δυτική Αφρική αναμένεται να σημειώσει τον υψηλότερο ρυθμό αύξησης της ζήτησης τσιμέντου παγκοσμίως, ο οποίος προβλέπεται στο 6% ετησίως από το 2024 έως το 2033. Τέλος, και το Μπανγκλαντές προβλέπεται πως θα εισάγει περισσότερο τσιμέντο, με τη ζήτηση να αναμένεται να αυξηθεί κατά 4,5% ετησίως το υπόλοιπο της δεκαετίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών




Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ