
Δυναμική ανάκαμψη κατέγραψε το θαλάσσιο εμπόριο τσιμέντου κατά το α΄ εξάμηνο του 2025, έπειτα από μια παρατεταμένη περίοδο δυσχερειών για την παγκόσμια αγορά.
Σύμφωνα με την Howe Robinson Partners, οι διά θαλάσσης αποστολές τσιμέντου άγγιξαν τους 107 εκατ. τόνους κατά το α΄ εξάμηνο του έτους, σημειώνοντας την ισχυρότερη επίδοση πρώτου εξαμήνου από το 2021. Η ανάκαμψη ακολουθεί τη μέτρια ανάπτυξη του 2024 (206,7 εκατ. τόνοι), μετά την υποχώρηση των αποστολών τσιμέντου σε πολυετές χαμηλό το 2023 (203,5 εκατ. τόνοι).
Ειδικότερα, την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2025, το Βιετνάμ και η Τουρκία αύξησαν τις αποστολές τους κατά περίπου 1,4 εκατ. τόνους σε ετήσια βάση, αγγίζοντας τους 16,1 εκατ. τόνους και τους 12,5 εκατ. τόνους αντίστοιχα. Επιπλέον, άνοδο σημείωσαν οι αποστολές τσιμέντου της Αιγύπτου (10,9 εκατ. τόνοι), της Ινδονησίας (7,2 εκατ. τόνοι) και του Πακιστάν (4,4 εκατ. τόνοι).
Η κατακόρυφη άνοδος των αποστολών τσιμέντου αντικατοπτρίστηκε στην αγορά των cement carriers. Συγκεκριμένα, η παγκόσμια ζήτηση τονομιλίων αυξήθηκε κατά 12% σε ετήσια βάση το α΄ εξάμηνο του 2025 και διαμορφώθηκε στα 255 δισ. τονομίλια, υποστηριζόμενη από διαδρομές μεγάλων αποστάσεων. Παράλληλα, η υποτονική ζήτηση στην Άπω Ανατολή ώθησε τις περιφερειακές εξαγωγές σε άνοδο, με το μεγαλύτερο μέρος των διά θαλάσσης αποστολών να καταλήγουν στη Δυτική Αφρική.
Όσον αφορά το μέλλον, η Δυτική Αφρική αναμένεται να σημειώσει τον υψηλότερο ρυθμό αύξησης της ζήτησης τσιμέντου παγκοσμίως, ο οποίος προβλέπεται στο 6% ετησίως από το 2024 έως το 2033. Τέλος, και το Μπανγκλαντές προβλέπεται πως θα εισάγει περισσότερο τσιμέντο, με τη ζήτηση να αναμένεται να αυξηθεί κατά 4,5% ετησίως το υπόλοιπο της δεκαετίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αισιόδοξη για τις προοπτικές ανάπτυξης της οικονομίας στην Ευρωζώνη και με αναφορά στο «τραύμα» που είχε προκαλέσει στην αξιοπιστία των στατιστικών στοιχείων η Ελλάδα…
Ο όμιλος Grimaldi βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των διεθνών προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλίας, με συστηματικές επενδύσεις σε πλοία εναλλακτικών καυσίμων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατα,…
«Καταρχάς, θα ήθελα να σας καλωσορίσω στην Αθήνα. Η παρουσία σας σήμερα εδώ συμπίπτει με την επέτειο της 11ης Σεπτεμβρίου. Είναι, ασφαλώς, μια ημέρα…
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, οι Έλληνες πλοιοκτήτες επιβεβαιώνουν για ένα ακόμα έτος τον πρωταγωνιστικό τους ρόλο στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Το…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει την «πράσινη» μετάβασή της, με «αιχμή του δόρατος» τα εναλλακτικά καύσιμα, τα scrubbers φαίνεται να χάνουν την αίγλη τους…
Σε νέα εποχή εισέρχεται ο τερματικός σιδηρομεταλλεύματος Buchanan στη Λιβερία μετά την πρώτη φόρτωση Capesize και συγκεκριμένα του «Navios Gem», σύμφωνα με δεδομένα της…
Στην υπογραφή της σύμβασης για το έργο της νέας καλωδιακής διασύνδεσης υψηλής τάσης μεταξύ Κέρκυρας και Ηγουμενίτσας προχωρά ο ΑΔΜΗΕ, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση.…
Ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui OSK Lines (MOL) «ρίχνει δίχτυα» στη ναυπηγική βιομηχανία της Ινδίας, με στόχο να ενισχύσει τη θέση του σε μια ταχέως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ