
Η αμμωνία αποκτά ακόμα πιο ισχυρή θέση ως καύσιμο-λύση για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας, με την παρουσίαση μιας νέας ναυτικής μηχανής από την Japan Engine Corporation (J-ENG). Στις 30 Αυγούστου 2025, η εταιρεία παρουσίασε επίσημα τη μηχανή 7UEC50LSJA-HPSCR, μια πλήρους κλίμακας εμπορική μηχανή που λειτουργεί κυρίως με αμμωνία. Πρόκειται για μια κατασκευή με διάμετρο κυλίνδρου 50 εκ., επτά κυλίνδρους και σύστημα High-Pressure SCR, η οποία αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Next-Generation Ship Development του Green Innovation Fund, υπό την αιγίδα του οργανισμού NEDO.
Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στο εργοστάσιο της J-ENG από τις 27 έως τις 30 Αυγούστου υπό την επίβλεψη των NYK Line, Nihon Shipyard, Japan Marine United Corporation (JMU) και του νηογνώμονα ClassNK. Οι μετρήσεις πιστοποίησαν υψηλή περιβαλλοντική απόδοση και ασφάλεια, με τον ClassNK να επικυρώνει επίσημα τα αποτελέσματα.
Η εξέλιξη αυτή δεν προέκυψε τυχαία. Η J-ENG είχε προηγουμένως ολοκληρώσει περίπου 1.000 ώρες δοκιμών σε μονοκύλινδρη πειραματική μηχανή καυσίμου αμμωνίας στο Κέντρο Έρευνας & Ανάπτυξης της Mitsubishi Heavy Industries στο Ναγκασάκι (Μάιος 2023 – Σεπτέμβριος 2024). Βασιζόμενη σε αυτά τα δεδομένα, η εταιρεία κατασκεύασε τη νέα μηχανή πλήρους κλίμακας και από τον Απρίλιο του 2025 ξεκίνησε δοκιμές καύσης με αμμωνία. Στη διάρκεια πέντε μηνών, η μηχανή λειτούργησε πάνω από 700 ώρες, με στόχο τη βελτιστοποίηση της απόδοσης αλλά και την επιβεβαίωση κρίσιμων παραμέτρων ασφαλείας, όπως τα συστήματα πρόληψης διαρροών.
Τα αποτελέσματα που προέκυψαν είναι εντυπωσιακά. Σε πλήρες φορτίο και με ποσοστό καύσης αμμωνίας 95%, οι εκπομπές υποξειδίου του αζώτου (N₂O) περιορίστηκαν στα 3 ppm, αντιστοιχώντας σε μείωση άνω του 90% στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Παράλληλα, οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) ήταν περίπου οι μισές σε σχέση με τις μηχανές βαρέος πετρελαίου, ενώ οι εκπομπές άκαυστης αμμωνίας πρακτικά μηδενίστηκαν χάρη στο σύστημα SCR. Σημαντικό είναι επίσης ότι η θερμική απόδοση της μηχανής σε λειτουργία καυσίμου αμμωνίας ήταν ισοδύναμη ή και υψηλότερη από εκείνη της λειτουργίας με πετρέλαιο, καταρρίπτοντας τον μύθο ότι τα εναλλακτικά καύσιμα συνεπάγονται χαμηλότερη αποδοτικότητα.
Η μηχανή αυτή θα αποσταλεί τον Οκτώβριο του 2025 και θα εγκατασταθεί σε Ammonia-Fueled Medium Gas Carrier (AFMGC) που ναυπηγείται στο ναυπηγείο Ariake της JMU.
Με τη στήριξη του ιαπωνικού Υπουργείου Περιβάλλοντος και του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Τουρισμού, η J-ENG προχωρά στην κατασκευή νέου εργοστασίου με στόχο την παραγωγή μηχανών καυσίμου αμμωνίας σε βιομηχανική κλίμακα, με έναρξη λειτουργίας το 2028.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…

H AD Ports Group εξήγγειλε την υπογραφή συμφωνίας με τον κολοσσό της ναυτιλίας τακτικών γραμμών CMA CGM, προκειμένου να επεκτείνουν τον κοινό τερματικό σταθμό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ