
Καθώς η παγκόσμια αγορά σιδηρομεταλλεύματος εξακολουθεί να διανύει περίοδο αβεβαιότητας, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal εστιάζει στις τελευταίες εξελίξεις και στον αντίκτυπό τους στην αγορά των bulk carriers.
Συγκεκριμένα, η υποτονική ζήτηση εξακολουθεί να λειτουργεί ως «τροχοπέδη». Παρά την ανάκαμψη των τελευταίων δύο μηνών, οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος της Κίνας προβλέπεται ότι θα συρρικνωθούν κατά 2% το 2025, οδηγώντας σε πτώση της τάξης του 0,8% τις παγκόσμιες εισαγωγές.
Στο μέτωπο της προσφοράς, Βραζιλία και Γουινέα ανεβάζουν στροφές στις εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος, διαμορφώνοντας νέα δεδομένα στον χάρτη της παγκόσμιας αγοράς. Με την «είσοδο» σιδηρομεταλλεύματος υψηλής ποιότητας τόσο από τη Βραζιλία όσο και από τη Γουινέα στην αγορά, οι λιγότερο ανταγωνιστικοί παραγωγοί αναμένεται να υποστούν σημαντική πίεση.
Εν μέσω αυτών των συνθηκών, το Βιετνάμ έρχεται να ταράξει τα νερά της παγκόσμιας αγοράς σιδηρομεταλλεύματος και τον κλάδο των χύδην ξηρών φορτίων εν γένει. Ειδικότερα, τον Αύγουστο η κυβέρνηση του Βιετνάμ ανακοίνωσε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα υποδομών, που περιλαμβάνει 250 έργα σε όλη την επικράτεια της χώρας, εκτιμώμενης αξίας $50 δισ.
Η εν λόγω εξέλιξη αναμένεται να ωφελήσει ουσιαστικά το θαλάσσιο εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος και την αγορά των bulk carriers. Ενδεικτικά, οι εισαγωγές iron ore από το Βιετνάμ προβλέπεται να αυξηθούν κατά σχεδόν 50% σε ετήσια βάση το 2025, αγγίζοντας το ιστορικό υψηλό των 27 εκατ. τόνων, και να φτάσουν τους 31 εκατ. τόνους το 2026. Η ισχυρότερη ζήτηση από το Βιετνάμ εκτιμάται ότι θα στηρίξει τις συνολικές εισαγωγές στην περιοχή του Ινδο-Ειρηνικού, οι οποίες αναμένεται να αυξηθούν κατά 5% το 2025 (239 εκατ. τόνοι) και κατά 3,7% το 2026 (248 εκατ. τόνοι).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Παρά την αύξηση της παραγωγής από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), η Ελλάδα παραμένει σταθερά ανάμεσα στις ακριβότερες χώρες της Ευρώπης στην προημερήσια αγορά ηλεκτρικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ