
Καθώς η παγκόσμια αγορά σιδηρομεταλλεύματος εξακολουθεί να διανύει περίοδο αβεβαιότητας, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal εστιάζει στις τελευταίες εξελίξεις και στον αντίκτυπό τους στην αγορά των bulk carriers.
Συγκεκριμένα, η υποτονική ζήτηση εξακολουθεί να λειτουργεί ως «τροχοπέδη». Παρά την ανάκαμψη των τελευταίων δύο μηνών, οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος της Κίνας προβλέπεται ότι θα συρρικνωθούν κατά 2% το 2025, οδηγώντας σε πτώση της τάξης του 0,8% τις παγκόσμιες εισαγωγές.
Στο μέτωπο της προσφοράς, Βραζιλία και Γουινέα ανεβάζουν στροφές στις εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος, διαμορφώνοντας νέα δεδομένα στον χάρτη της παγκόσμιας αγοράς. Με την «είσοδο» σιδηρομεταλλεύματος υψηλής ποιότητας τόσο από τη Βραζιλία όσο και από τη Γουινέα στην αγορά, οι λιγότερο ανταγωνιστικοί παραγωγοί αναμένεται να υποστούν σημαντική πίεση.
Εν μέσω αυτών των συνθηκών, το Βιετνάμ έρχεται να ταράξει τα νερά της παγκόσμιας αγοράς σιδηρομεταλλεύματος και τον κλάδο των χύδην ξηρών φορτίων εν γένει. Ειδικότερα, τον Αύγουστο η κυβέρνηση του Βιετνάμ ανακοίνωσε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα υποδομών, που περιλαμβάνει 250 έργα σε όλη την επικράτεια της χώρας, εκτιμώμενης αξίας $50 δισ.
Η εν λόγω εξέλιξη αναμένεται να ωφελήσει ουσιαστικά το θαλάσσιο εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος και την αγορά των bulk carriers. Ενδεικτικά, οι εισαγωγές iron ore από το Βιετνάμ προβλέπεται να αυξηθούν κατά σχεδόν 50% σε ετήσια βάση το 2025, αγγίζοντας το ιστορικό υψηλό των 27 εκατ. τόνων, και να φτάσουν τους 31 εκατ. τόνους το 2026. Η ισχυρότερη ζήτηση από το Βιετνάμ εκτιμάται ότι θα στηρίξει τις συνολικές εισαγωγές στην περιοχή του Ινδο-Ειρηνικού, οι οποίες αναμένεται να αυξηθούν κατά 5% το 2025 (239 εκατ. τόνοι) και κατά 3,7% το 2026 (248 εκατ. τόνοι).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ενεργειακή μετάβαση στη Βαλτική αποκτά νέα δυναμική, καθώς το λιμάνι της Κλαϊπέντα προχωρά αποφασιστικά προς την ολοκλήρωση του φιλόδοξου έργου παραγωγής πράσινου υδρογόνου.…
Σε χαμηλές στροφές εξακολουθεί να κινείται η ναυλαγορά των LNG carriers, με την «ψαλίδα» ωστόσο Ανατολής-Δύσης να κλείνει σημαντικά την τελευταία εβδομάδα. Σύμφωνα με…
Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την πλήρη λειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης; Έχουμε κοινοποιήσει το χρονοδιάγραμμα για την επαναλειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης. Η σταδιακή επαναλειτουργία…
Με την παραγωγή φυσικού αερίου των ΗΠΑ να αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο και τις εξαγωγές LNG να «καλπάζουν», κορυφαίες αμερικανικές εταιρείες ενέργειας προσβλέπουν στην…
Εν αναμονή της έναρξης ισχύος των νέων μέτρων του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ (USTR), για την ανατροπή της κινεζικής θαλάσσιας κυριαρχίας και την αναβίωση…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός Bahri φαίνεται πως ευθυγραμμίζεται πλήρως με τα φιλόδοξα σχέδια της Σαουδικής Αραβίας στον κλάδο της ναυπηγικής, καθώς πρόσφατα προχώρησε σε παραγγελία-ορόσημο…
Η ελβετική εταιρεία WinGD ανακοίνωσε, μετά από περισσότερο από μία δεκαετία έρευνας και ανάπτυξης, ότι το 2026 θα παρουσιάσει την πρώτη στον κόσμο δίχρονη…
Παράταση παίρνει η ολοκλήρωση της κατασκευής νέου επιβατικού αεροσκάφους που σχεδιάζει η αμερικανική Boeing. Πρόκειται για το 777X, το οποίο, σύμφωνα με την Boeing,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ