
Καθώς η παγκόσμια αγορά σιδηρομεταλλεύματος εξακολουθεί να διανύει περίοδο αβεβαιότητας, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal εστιάζει στις τελευταίες εξελίξεις και στον αντίκτυπό τους στην αγορά των bulk carriers.
Συγκεκριμένα, η υποτονική ζήτηση εξακολουθεί να λειτουργεί ως «τροχοπέδη». Παρά την ανάκαμψη των τελευταίων δύο μηνών, οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος της Κίνας προβλέπεται ότι θα συρρικνωθούν κατά 2% το 2025, οδηγώντας σε πτώση της τάξης του 0,8% τις παγκόσμιες εισαγωγές.
Στο μέτωπο της προσφοράς, Βραζιλία και Γουινέα ανεβάζουν στροφές στις εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος, διαμορφώνοντας νέα δεδομένα στον χάρτη της παγκόσμιας αγοράς. Με την «είσοδο» σιδηρομεταλλεύματος υψηλής ποιότητας τόσο από τη Βραζιλία όσο και από τη Γουινέα στην αγορά, οι λιγότερο ανταγωνιστικοί παραγωγοί αναμένεται να υποστούν σημαντική πίεση.
Εν μέσω αυτών των συνθηκών, το Βιετνάμ έρχεται να ταράξει τα νερά της παγκόσμιας αγοράς σιδηρομεταλλεύματος και τον κλάδο των χύδην ξηρών φορτίων εν γένει. Ειδικότερα, τον Αύγουστο η κυβέρνηση του Βιετνάμ ανακοίνωσε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα υποδομών, που περιλαμβάνει 250 έργα σε όλη την επικράτεια της χώρας, εκτιμώμενης αξίας $50 δισ.
Η εν λόγω εξέλιξη αναμένεται να ωφελήσει ουσιαστικά το θαλάσσιο εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος και την αγορά των bulk carriers. Ενδεικτικά, οι εισαγωγές iron ore από το Βιετνάμ προβλέπεται να αυξηθούν κατά σχεδόν 50% σε ετήσια βάση το 2025, αγγίζοντας το ιστορικό υψηλό των 27 εκατ. τόνων, και να φτάσουν τους 31 εκατ. τόνους το 2026. Η ισχυρότερη ζήτηση από το Βιετνάμ εκτιμάται ότι θα στηρίξει τις συνολικές εισαγωγές στην περιοχή του Ινδο-Ειρηνικού, οι οποίες αναμένεται να αυξηθούν κατά 5% το 2025 (239 εκατ. τόνοι) και κατά 3,7% το 2026 (248 εκατ. τόνοι).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγία κάνει ακόμα ένα βήμα προς την αποανθρακοποίηση στις θαλάσσιες μεταφορές, με τη συμφωνία της Brunvoll Mar-El και της Rødne Fjord Cruise για…
Τάσεις σταθερότητας εμφανίζει η ναυλαγορά των containerships, έπειτα από έντεκα διαδοχικές εβδομάδες πτώσης των spot ναύλων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της…
Η ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών υποθαλάσσιων συστημάτων παραγωγής είναι καίριας σημασίας, καθώς μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις ανάγκες σε εξοπλισμό στην επιφάνεια. Παράλληλα ανοίγει…
Η βραζιλιάνικος κολοσσός εξόρυξης μεταλλευμάτων Vale, εξήγγειλε στις 4 Σεπτεμβρίου ότι θα επενδύσει $12,3 δις. στις μεταλλευτικές της δραστηριότητες στην πολιτεία Minas Gerais μέχρι…
Η Τουρκία αναμένεται να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή ημιαγωγών, με στόχο να μειώσει την εξάρτησή της από τεχνολογίες τρίτων χωρών. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Μια διακήρυξη-ορόσημο, με στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών, υιοθετήθηκε πρόσφατα σε συνέδριο που διοργάνωσε η κυβέρνηση των Φιλιππίνων στη Μανίλα. Η Διακήρυξη…
Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο με κινεζική υπογραφή βρίσκεται προ των πυλών για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ειδικότερα, μια κινεζική διαχειρίστρια εταιρεία πρόκειται να «εγκαινιάσει» την…
Ένας ακόμα τερματικός σταθμός εισαγωγής LNG εγκαινιάστηκε πρόσφατα στη Γερμανία, με γνώμονα τη στρατηγική διαφοροποίηση των προμηθειών ενέργειας της χώρας. Συγκεκριμένα, την Παρασκευή 29…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ