
Με αφορμή το πέρας της καλοκαιρινής περιόδου, η ναυλομεσιτική Xclusiv προχωρά σε μια επισκόπηση της αγοράς των χύδην ξηρών φορτίων, εστιάζοντας στις αντίρροπες τάσεις που κατεγράφησαν στις επιμέρους ναυλαγορές των bulk carriers την περίοδο Ιουνίου-Αυγούστου. Άλλωστε, τα εποχικά μοτίβα αποτελούν συχνά αξιόπιστο «βαρόμετρο» της υποκείμενης ζήτησης.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Xclusiv, από το 2023 και εντεύθεν, τα μεγάλα και τα μικρά bulk carriers χαράσσουν «βίους αντίθετους» κατά το γ΄ τρίμηνο του έτους: Τα Capesizes παρουσιάζουν έντονη μεταβλητότητα, όπως και τα Panamaxes, ενώ τα geared πλοία (Supramaxes και Handysizes) επιδεικνύουν ανθεκτικότητα και σταθερότητα.
Capesizes
Στην αγορά των Capesizes, η καλοκαιρινή περίοδος εκκίνησε με τον C5TC στα $19.000/ημέρα τον Ιούνιο. Τον Ιούλιο, η αγορά κορυφώθηκε, με τον C5TC να αγγίζει τα $31.700/ημέρα στα τέλη του μήνα, προτού υποχωρήσει στα $24.000/ημέρα στα τέλη Αυγούστου.
Panamaxes
Τα Panamaxes εκκίνησαν τον Ιούνιο του 2025 με τον P5TC στα $10.000/ημέρα και κατέγραψαν ανοδική πορεία καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού, κλείνοντας τον Αύγουστο στα $16.800/ημέρα.
Supramaxes – Handysizes
Τα Supramaxes και τα Handysizes επιδεικνύουν εντυπωσιακή ανθεκτικότητα κατά το γ΄ τρίμηνο τα τελευταία χρόνια. Η τάση αυτή επιβεβαιώθηκε και το καλοκαίρι του 2025. O S11TC αυξήθηκε από $12.000/ημέρα στις αρχές Ιουνίου σε $18.400/ημέρα στα τέλη Αυγούστου. Ανάλογη πορεία ακολούθησαν και τα Handysizes, με τον HS7TC να αυξάνεται από $10.779/ημέρα στις αρχές Ιουνίου σε $13.600/ημέρα μέχρι τα τέλη Αυγούστου.
Οι μεταβολές στις ναυλαγορές των bulk carriers αντικατοπτρίζουν τα ups and downs της κινεζικής αγοράς άνθρακα. Ειδικότερα, η κινεζική παραγωγή άνθρακα αυξήθηκε κατά 5,4% σε ετήσια βάση το α΄ εξάμηνο του 2025, επιβραδύνοντας τη ζήτηση για εισαγωγές. Ωστόσο, οι έντονες βροχοπτώσεις και η κυβερνητική καταστολή έπληξαν τις κινεζικές εξορύξεις τον Ιούλιο, ανοίγοντας εκ νέου το «παράθυρο» του αρμπιτράζ για τις θαλάσσιες αποστολές άνθρακα. Η εξέλιξη αυτή αναζωογόνησε την κινεζική ζήτηση, ακριβώς τη στιγμή που τα έσοδα των geared bulk carriers σταθεροποιούνταν.
Πηγή: [xclusiv] S&P Report 1st September 2025
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H Capital Link διοργανώνει το 17th Annual Shipping & Marine Services Forum την Τρίτη, 16, Σεπτεμβρίου, 2025, στο BMA House, στο Λονδίνο. Το Συνέδριο…
Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη και η οικογένεια του Προέδρου Πάνου Λασκαρίδη, ανακοίνωσαν τη νέα μεγάλη δωρεά στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών. Ειδικότερα, πρόκειται για την…
Η Toyota ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό όχημα στο εργοστάσιό της στην Τσεχία, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της που θα κατασκευαστεί στην…
Στην Ημερίδα «Πράσινα Λιμάνια και το Μέλλον της Βιώσιμης Ναυτιλίας», στο λιμάνι της Κυλλήνης, συμμετείχε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Στέφανος Γκίκας.…
Στην ανανεωμένη έκδοση ενός χρήσιμου οδηγού βέλτιστων πρακτικών για την ασφαλή διά θαλάσσης μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων προχώρησε η International Union of Marine Insurance (IUMI).…
Νωχελική εξακολουθεί να καταγράφεται η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων το 2025, η οποία παραμένει αισθητά χαμηλότερη σε σχέση με τα επίπεδα του περασμένου έτους.…
Η Συρία προχώρησε σε εξαγωγές αργού πετρελαίου για πρώτη φορά ύστερα από 14 συνεχόμενα έτη αδράνειας στην αγορά. Σύμφωνα με δεδομένα του πρακτορείου Reuters,…
Ο μεταλλουργικός άνθρακας, συστατικό στοιχείο για τη μεταλλουργία, και συγκεκριμένα για την παραγωγή χάλυβα, αποτελεί ένα από τα αγαθά που μεταφέρονται διά θαλάσσης σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ