
Με αφορμή το πέρας της καλοκαιρινής περιόδου, η ναυλομεσιτική Xclusiv προχωρά σε μια επισκόπηση της αγοράς των χύδην ξηρών φορτίων, εστιάζοντας στις αντίρροπες τάσεις που κατεγράφησαν στις επιμέρους ναυλαγορές των bulk carriers την περίοδο Ιουνίου-Αυγούστου. Άλλωστε, τα εποχικά μοτίβα αποτελούν συχνά αξιόπιστο «βαρόμετρο» της υποκείμενης ζήτησης.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Xclusiv, από το 2023 και εντεύθεν, τα μεγάλα και τα μικρά bulk carriers χαράσσουν «βίους αντίθετους» κατά το γ΄ τρίμηνο του έτους: Τα Capesizes παρουσιάζουν έντονη μεταβλητότητα, όπως και τα Panamaxes, ενώ τα geared πλοία (Supramaxes και Handysizes) επιδεικνύουν ανθεκτικότητα και σταθερότητα.
Capesizes
Στην αγορά των Capesizes, η καλοκαιρινή περίοδος εκκίνησε με τον C5TC στα $19.000/ημέρα τον Ιούνιο. Τον Ιούλιο, η αγορά κορυφώθηκε, με τον C5TC να αγγίζει τα $31.700/ημέρα στα τέλη του μήνα, προτού υποχωρήσει στα $24.000/ημέρα στα τέλη Αυγούστου.
Panamaxes
Τα Panamaxes εκκίνησαν τον Ιούνιο του 2025 με τον P5TC στα $10.000/ημέρα και κατέγραψαν ανοδική πορεία καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού, κλείνοντας τον Αύγουστο στα $16.800/ημέρα.
Supramaxes – Handysizes
Τα Supramaxes και τα Handysizes επιδεικνύουν εντυπωσιακή ανθεκτικότητα κατά το γ΄ τρίμηνο τα τελευταία χρόνια. Η τάση αυτή επιβεβαιώθηκε και το καλοκαίρι του 2025. O S11TC αυξήθηκε από $12.000/ημέρα στις αρχές Ιουνίου σε $18.400/ημέρα στα τέλη Αυγούστου. Ανάλογη πορεία ακολούθησαν και τα Handysizes, με τον HS7TC να αυξάνεται από $10.779/ημέρα στις αρχές Ιουνίου σε $13.600/ημέρα μέχρι τα τέλη Αυγούστου.
Οι μεταβολές στις ναυλαγορές των bulk carriers αντικατοπτρίζουν τα ups and downs της κινεζικής αγοράς άνθρακα. Ειδικότερα, η κινεζική παραγωγή άνθρακα αυξήθηκε κατά 5,4% σε ετήσια βάση το α΄ εξάμηνο του 2025, επιβραδύνοντας τη ζήτηση για εισαγωγές. Ωστόσο, οι έντονες βροχοπτώσεις και η κυβερνητική καταστολή έπληξαν τις κινεζικές εξορύξεις τον Ιούλιο, ανοίγοντας εκ νέου το «παράθυρο» του αρμπιτράζ για τις θαλάσσιες αποστολές άνθρακα. Η εξέλιξη αυτή αναζωογόνησε την κινεζική ζήτηση, ακριβώς τη στιγμή που τα έσοδα των geared bulk carriers σταθεροποιούνταν.
Πηγή: [xclusiv] S&P Report 1st September 2025
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η θαλάσσια διασύνδεση μεταξύ Δανίας και Γερμανίας, μέσω της γραμμής Rødby-Puttgarden, πλέον θα εξυπηρετείται από το νεότευκτο «The Baltic Whale» της Scandlines. Την κατασκευή…
Το κλιματικό φαινόμενο La Niña, το οποίο τείνει να κατεβάζει τις θερμοκρασίες σε παγκόσμια κλίμακα, επιστρέφει, όμως ο αντίκτυπός του μάλλον θα είναι περιορισμένος,…
Το Μπανγκλαντές ενέκρινε την αγορά περίπου 220.000 μετρικών τόνων αμερικανικού σιταριού, στο πλαίσιο μιας κυβερνητικής συμφωνίας με στόχο την άμβλυνση των εμπορικών εντάσεων με…
Έπειτα από δυόμισι έτη αδράνειας, ο αγωγός πετρελαίου Kirkuk-Ceyhan τέθηκε εκ νέου σε λειτουργία μετά την επίτευξη συμφωνίας ανάμεσα στην κυβέρνηση του Ιράκ, στην…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Έπειτα από δύο χρόνια απουσίας από το Ιράκ, η ExxonMobil επανέρχεται δυναμικά στη χώρας της Μέσης Ανατολής, προκειμένου να προωθήσει τα φιλόδοξα σχέδια της…
Με τη ναυτιλιακή βιομηχανία να στρέφεται σταδιακά προς τα «πράσινα» καύσιμα, με γνώμονα την ενεργειακή μετάβαση των πλοίων, το επενδυτικό ενδιαφέρον των προμηθευτών καυσίμων…
Με το Νόμπελ Ειρήνης τιμήθηκε φέτος η ηγέτιδα της αντιπολίτευσης στη Βενεζουέλα Μαρία Κορίνα Ματσάδο, η αποκαλούμενη «λιμπερταδόρα» (απελευθερώτρια), η οποία είναι όμως υποχρεωμένη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ