
Νέα έρευνα του ITF αποκάλυψε συστημικούς κινδύνους για την υγεία και την ασφάλεια σε ολόκληρο τον παγκόσμιο σιδηροδρομικό τομέα, με την υποστελέχωση και τις περικοπές κόστους από τους εργοδότες να θέτουν σε κίνδυνο τους εργαζόμενους, τους επιβάτες και το φορτίο.
Η έρευνα με τίτλο «Υγεία και Ασφάλεια στους Σιδηρόδρομους: Η Προοπτική των Εργαζομένων» βασίζεται σε απαντήσεις σχεδόν 500 εκπροσώπων συνδικάτων από 19 σιδηροδρομικά συνδικάτα σε 12 χώρες. Μέσα από την έρευνα διαφαίνεται ότι οι εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους αντιμετωπίζουν υψηλά επίπεδα άγχους, κόπωσης, τραυματισμών, παρενόχλησης και κινδύνων από μη ασφαλείς υποδομές. Επιπλέον, οι χρόνιες ελλείψεις προσωπικού επιδεινώνουν περαιτέρω την κατάσταση.
«Αυτή η έρευνα δείχνει την πραγματικότητα πίσω από τους τίτλους των ειδήσεων», δήλωσε ο Julio Sosa , Πρόεδρος του Τμήματος Σιδηροδρόμων του ITF. «Οι εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους παντού μας λένε το ίδιο πράγμα: οι περικοπές στο προσωπικό, οι επιθεωρήσεις και η εκπαίδευση καθιστούν τις θέσεις εργασίας τους επικίνδυνες και θέτουν σε κίνδυνο τους επιβάτες και το φορτίο. Η λύση είναι σαφής – οι σιδηροδρομικές εταιρείες πρέπει να ακούσουν τους εργαζόμενους, να αποκαταστήσουν τα ασφαλή επίπεδα προσωπικού και να θέσουν την υγεία και την ασφάλεια ως ύψιστη προτεραιότητα».
Βασικά ευρήματα της έρευνας
Οι συνέπειες είναι σοβαρές: περισσότεροι από τους μισούς εκπροσώπους των συνδικάτων ανέφεραν χαμηλό ηθικό μεταξύ των εργαζομένων, ενώ σχεδόν ένας στους δύο δήλωσε ότι τα ζητήματα υγείας και ασφάλειας αποτελούν αιτία απουσίας λόγω ασθένειας. Επιπλέον, οι προσλήψεις προσωπικού και η διατήρησή του στον τομέα πλήττονται επίσης.
Η φωνή των εργαζομένων δεν εισακούεται
Μέσα από την έρευνα διαφαίνονται επίσης σοβαρά κενά σε θέματα που άπτονται της ευθύνης των εργοδοτών. Το 42% των ερωτηθέντων προσδιόρισε την κακή κατάσταση των υποδομών και επιμέρους εξοπλισμού ως κίνδυνο για την υγεία και την ασφάλεια, ενώ σχεδόν το ένα τρίτο ανέφερε ανεπαρκή εκπαίδευση κατόπιν εισαγωγής νέων τεχνολογιών. Ένας στους πέντε χώρους εργασίας του κλάδου δεν διαθέτει πολιτική σχετικά με τη βία και την παρενόχληση λόγω φύλου. Το ένα τέταρτο των εκπροσώπων των εργαζομένων δήλωσαν ότι η γνώμη των συνδικάτων τους για θέματα ασφάλειας ζητείται σπάνια έως ποτέ.
Έκκληση για δράση
Ο ITF αναφέρει ότι τα ευρήματα υπογραμμίζουν αυτό που απαιτούν εδώ και καιρό τα συνδικάτα: ασφαλείς σιδηρόδρομους και ασφαλή επίπεδα προσωπικού. Οι σιδηροδρομικές εταιρείες πρέπει επειγόντως να επενδύσουν σε ανθρώπινο δυναμικό, εκπαίδευση, επιθεωρήσεις και υποδομές. Παράλληλα, οι φωνές των εργαζομένων πρέπει να εισακούονται και να λαμβάνονται υπόψη κατά τον σχεδιασμό της ασφάλειας.
Ο Noel Coard, Γραμματέας Τμημάτων Εσωτερικών Μεταφορών του ITF, πρόσθεσε: «Οι ασφαλείς σιδηρόδρομοι αποτελούν τη ραχοκοκαλιά των ασφαλών, βιώσιμων συστημάτων μεταφορών. Αυτή η έρευνα δείχνει ότι οι εργοδότες παραμελούν την ευθύνη τους τόσο απέναντι στους εργαζόμενους, όσο και απέναντι στο κοινό.
Δεν θα σταματήσουμε να πιέζουμε μέχρι να ενισχυθεί το προσωπικό, η εκπαίδευση και τα μέτρα ασφαλείας σε ολόκληρο τον κλάδο.
Ο ITF και οι θυγατρικές του οργανισμού ζητούν:
«Το μήνυμα είναι σαφές: η ασφάλεια των εργαζομένων σημαίνει ασφάλεια των επιβατών. Χωρίς άμεση δράση, η υγεία και η ασφάλεια στους σιδηροδρόμους θα συνεχίσει να πλήττεται – αλλά με επενδύσεις και συμμετοχή των συνδικάτων, οι σιδηρόδρομοι μπορούν και οφείλουν να καταστούν ασφαλείς για όλους», κατέληξε ο Sosa.
Πηγή: ITF
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The Panama Maritime Authority (PMA), through the Directorate General of Merchant Marine (DGMM), held a roundtable with the International Association of Recognized Organizations (IARO)…
Στην Αφρική «απλώνει δίχτυα» ο ενεργειακός κολοσσός QatarEnergy, ο οποίος «καλοβλέπει» τους υδρογονάνθρακες στα ανοικτά της Δημοκρατίας του Κονγκό. Σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα…
Το πιστοποιητικό κλάσης από τον ABS στο «Saildrone Surveyor» σηματοδοτεί μια σημαντική καμπή στην εξέλιξη των μη επανδρωμένων θαλάσσιων τεχνολογιών. Πρόκειται για το μεγαλύτερο…
Η Höegh Autoliners προχώρησε σε μια παραγγελία για τους πρώτους κινητήρες καύσης αμμωνίας που θα τοποθετηθούν σε πλοία τύπου Aurora-class Pure Car/Truck Carriers (PCTCs).…
Η αξιοποίηση ευρωπαϊκών πόρων για την ενίσχυση στρατηγικών λιμενικών υποδομών φαίνεται να βρίσκεται στο επίκεντρο του σχεδιασμού της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου πλοίων εναλλακτικών καυσίμων της CMA CGM, με τα «φώτα» να στρέφονται αυτή τη φορά στη μεθανόλη.…
Η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) ανακοίνωσε τη Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου, ότι πραγματοποιήθηκε η τελετή κοπής ελάσματος ενός πλοίου μεταφοράς πετροχημικών,…
Φέτος, η ECSA European Shipowners γιορτάζει τα 60 χρόνια από την ίδρυσή της. Με αφορμή την εν λόγω επέτειο το θεσμικό όργανο εκπροσώπησης των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ