
Σημειώνεται πως τα Βραβεία Ευκράντη διοργανώνονται από το περιοδικό Ναυτικά Χρονικά και έχουν καθιερωθεί, από το 2008, ως ένα σταθερό σημείο αναφοράς με ξεχωριστή σημασία στη συνείδηση της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας.
Η φετινή, 17η συνεχόμενη διοργάνωση των Βραβείων Ευκράντη υπήρξε για μία ακόμη χρονιά απτό δείγμα της συνέπειας και αξιοπιστίας μιας διοργάνωσης που έχεις ως σκοπό την ανάδειξη φωτεινών παραδειγμάτων και προτύπων εντός των κόλπων της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας.
Το Βραβείο Ευκράντη 2024 για τη Συνεισφορά στην Τεχνολογική Καινοτομία απονεμήθηκε στην Blue Astra Maritime Inc.
Το Βραβείο Ευκράντη για τη Συνεισφορά στην Τεχνολογική Καινοτομία απονέμεται, έπειτα από τελική ετυμηγορία του Διοικητικού Συμβουλίου της MARTECMA, το οποίο απαρτίζεται από διακεκριμένα στελέχη της ελληνικής ναυτιλίας, με εξαιρετική τεχνογνωσία, πολυετή εμπειρία και σε βάθος κατανόηση τόσο της ναυτιλιακής βιομηχανίας όσο και των σύγχρονων εξελίξεων που τη διαμορφώνουν.
Τα μέλη του ΔΣ της MARTECMA αποφάσισαν να τιμήσουν την Blue Astra Maritime Inc., αναδεικνύοντας τη σημασία και τα πρωτοποριακά χαρακτηριστικά ενός καινοτόμου έργου αναβάθμισης του στόλου της. Το πρόγραμμα αφορά τον εκτενή εκσυγχρονισμό τεσσάρων πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου Handysize, με την εγκατάσταση προηγμένων Τεχνολογιών Ενεργειακής Απόδοσης (EETs), διατηρώντας ακέραια την ταχύτητα και την εμπορική λειτουργικότητά τους. Σκοπός του έργου είναι η ριζική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και η σημαντική βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των πλοίων.
Μεταξύ των τεχνολογιών που εγκαθίστανται περιλαμβάνονται:
· Scrubber με Hybrid loop system και προετοιμασία για CO₂ Capture
· Hull Air Lubrication System
· Low Friction Antifouling Paint
· Alternative Marine Power System (AMP) για Cold Ironing
· Pre-Swirl Duct
· Propeller boss cap fins
· Pyrolysis process for CO₂ capture
· Variable Frequency Drives VFDs για το σύνολο των ηλεκτρικών μοτέρ
· Shaft Power meters
· Smart online monitoring system
· Φωτισμός LED
· Λιπαντικά εξαιρετικά χαμηλής τριβής (DEX Oil Lubricants)
· Hydraulic Oil Quality Real Time Monitoring System, BV Boss
Τα εν λόγω πλοία αποκτήθηκαν από την Blue Astra Maritime Inc. κατά το περασμένο έτος, με τις μελέτες και την παραγγελία του εξοπλισμού να πραγματοποιούνται το διάστημα Ιουλίου-Οκτωβρίου 2024. Η έναρξη της μετασκευής ξεκίνησε στα τέλη του 2024, με την τελική ολοκλήρωση των εργασιών να υπολογίζεται μέχρι τον Αύγουστο του 2025. Οι πρώτες δοκιμές έδειξαν μείωση της κατανάλωσης καυσίμου έως και 25%, συμβάλλοντας καθοριστικά στην πορεία για τη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα στη ναυτιλία.
Το έργο υλοποιείται με πλήρη συμμόρφωση στους κανονισμούς του IMO, του SEEMP, του EEDI, καθώς και του Συστήματος Εμπορίας Εκπομπών της ΕΕ (EU ETS), με τον ιταλικό νηογνώμονα RINA να έχει αναλάβει την πιστοποίηση και την τεχνική εποπτεία. Ταυτόχρονα, το έργο πλαισιώνεται από ένα καινοτόμο χρηματοδοτικό εργαλείο, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Atal Solutions. Η Blue Astra Maritime εκτιμά ότι ο συνδυασμός αυτού του ευέλικτου μηχανισμού χρηματοδότησης με τη σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου προσφέρει τη δυνατότητα συμμόρφωσης με τις αυστηρότερες περιβαλλοντικές απαιτήσεις, χωρίς να θυσιάζεται το περιθώριο κέρδους.
Σημειώνεται πως το έργο σχεδιάστηκε και υλοποιείται σε συνεργασία με κορυφαίους διεθνείς εταίρους, όπως οι ATAL Solutions, Damen Shipyards Group, RINA, V Group, Pioneer Marine και Zener.
Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της MARTECMA αποφάσισαν να επιβραβεύσουν την πρωτοβουλία της Blue Astra Maritime, αναγνωρίζοντας την τεχνολογική της τόλμη. Εκτιμήθηκε ότι αυτό το έργο έρχεται σε μια συγκυρία που τα πλοία συμβατικής τεχνολογίας –και ειδικά εκείνα μέσης ηλικίας– απειλούνται με απαξίωση. Η πρόωρη απόσυρση χρήσιμου τονάζ και αξιόπλοων πλοίων, πέρα από το αδιέξοδο στην παγκόσμια αγορά και οικονομία, θα ήταν και περιβαλλοντικά επιζήμια. Η πρωτοβουλία αυτή, λοιπόν, δεν είναι απλώς μια τεχνική αναβάθμιση, αλλά επαναπροσδιορίζει τη βιωσιμότητα και την αξία του υπάρχοντος στόλου.
Χορηγός βραβείου:
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Το παγκόσμιο ενεργειακό τοπίο διαμορφώνεται σήμερα από μια μείξη γεωπολιτικών και οικονομικών παραγόντων, με την πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Inermodal να επιχειρεί να ρίξει…
Τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων, με ορίζοντα την ενεργειακή μετάβαση, ανέδειξαν, τόσο o Πρόεδρος της Ένωσης Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων…
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ