
															
															Η πράσινη μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου συνεχίζει δυναμικά στο Ηνωμένο Βασίλειο. Πρόσφατα, η κυβέρνηση του ΗΒ παρείχε οικονομική ενίσχυση σε κοινοπραξία με σκοπό την υλοποίηση ενός έργου αποανθρακοποίησης της ναυτιλίας ονόματι Port Zero. Η οικονομική υποστήριξη από το ΗΒ ανέρχεται περίπου στα $1,5 δισ.
Το εν λόγω έργο στοχεύει στην αποανθρακοποίηση των λειτουργιών σε λιμενικές εγκαταστάσεις, βελτιώνοντας ταυτόχρονα την ποιότητα του αέρα για τις κοινωνίες που βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής από τους λιμένες, ένα μείζον ζήτημα που απασχολεί τη ναυτιλία διεθνώς.
Ηγετική παρουσία στην κοινοπραξία κατέχει η startup Seabound, ενώ το συγκεκριμένο αποτελεί το πρώτο της μεγάλο έργο στην Ευρώπη.
Ένα από τα κύρια επιδιωκόμενα αποτελέσματα του πρότζεκτ αποτελεί η εξεύρεση εναλλακτικών, λιγότερο κοστοβόρων, μεθόδων για την ελάττωση των εκπομπών των πλοίων όσο αυτά παραμένουν δεμένα στο λιμάνι. Σημειώνεται ότι το cold ironing, η βασική μέθοδος για τη μείωση των εκπομπών των πλοίων στα λιμάνια, είναι μια λύση εντάσεως κεφαλαίου, συχνά μη συμβατή με όλα τα πλοία. Καταλύτη του εγχειρήματος συνιστά ο συνδυασμός συναφών τεχνολογιών της Seabound και της STAX, μίας από τις εταιρείες που συμμετέχουν στην κοινοπραξία. Μέλη αυτής είναι επίσης οι εταιρείες Associated British Ports (ABP) και Lomar Shipping.
Αξίζει να αναφερθεί ότι, μέχρι στιγμής, οι απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναφορικά με την εγκατάσταση μονάδων παροχής ενέργειας σε πλοία από την ξηρά στα λιμάνια έχουν επιτευχθεί σε ποσοστό 20%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ