
Το πρώτο υβριδικό ηλεκτρικό πλοίο μεγάλης εμβέλειας μπαίνει πλέον σε φάση σχεδιασμού, με τη Fleetzero και την Glosten να συνεργάζονται για μια τέτοια πρωτοβουλία. Σε αντίθεση με τα περισσότερα υβριδικά ή πλήρως ηλεκτρικά πλοία που περιορίζονται σε λιμενικές ή τοπικές γραμμές, το νέο πλοίο θα είναι εμπορικό σκάφος ικανό να εκτελεί διεθνή δρομολόγια με ηλεκτρική πρόωση ως κύρια μορφή ενέργειας.
Η μετασκευή αφορά ένα Lightering Support Vessel της AET, το οποίο θα εξοπλιστεί με προηγμένο σύστημα υβριδικής ηλεκτρικής πρόωσης. Το σύστημα θα βασίζεται σε μπαταρίες ιόντων λιθίου υψηλής χωρητικότητας με δυνατότητα φόρτισης από την ξηρά. Με αυτή την τεχνολογία, το πλοίο θα κινείται στο μεγαλύτερο μέρος των δρομολογίων του αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Ο σχεδιασμός προβλέπει έξυπνη διαχείριση ενέργειας σε πραγματικό χρόνο, ώστε να διασφαλίζεται σταθερότητα ισχύος, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και ουσιαστική μείωση εκπομπών CO₂.
Πέρα από τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, το έργο αποσκοπεί στην απόδειξη ότι τα ηλεκτρικά συστήματα πρόωσης μπορούν να εφαρμοστούν οικονομικά και αποδοτικά σε εμπορικά πλοία μεγάλων αποστάσεων. Η Fleetzero αναπτύσσει παράλληλα αρθρωτές πλατφόρμες πρόωσης, που μπορούν να προσαρμόζονται σε διαφορετικούς τύπους πλοίων.
Η φάση λεπτομερούς μελέτης της τεχνολογίας αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους μήνες, ενώ η κατασκευή θα ξεκινήσει στα μέσα του 2026.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ