
Το πρώτο υβριδικό ηλεκτρικό πλοίο μεγάλης εμβέλειας μπαίνει πλέον σε φάση σχεδιασμού, με τη Fleetzero και την Glosten να συνεργάζονται για μια τέτοια πρωτοβουλία. Σε αντίθεση με τα περισσότερα υβριδικά ή πλήρως ηλεκτρικά πλοία που περιορίζονται σε λιμενικές ή τοπικές γραμμές, το νέο πλοίο θα είναι εμπορικό σκάφος ικανό να εκτελεί διεθνή δρομολόγια με ηλεκτρική πρόωση ως κύρια μορφή ενέργειας.
Η μετασκευή αφορά ένα Lightering Support Vessel της AET, το οποίο θα εξοπλιστεί με προηγμένο σύστημα υβριδικής ηλεκτρικής πρόωσης. Το σύστημα θα βασίζεται σε μπαταρίες ιόντων λιθίου υψηλής χωρητικότητας με δυνατότητα φόρτισης από την ξηρά. Με αυτή την τεχνολογία, το πλοίο θα κινείται στο μεγαλύτερο μέρος των δρομολογίων του αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Ο σχεδιασμός προβλέπει έξυπνη διαχείριση ενέργειας σε πραγματικό χρόνο, ώστε να διασφαλίζεται σταθερότητα ισχύος, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και ουσιαστική μείωση εκπομπών CO₂.
Πέρα από τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, το έργο αποσκοπεί στην απόδειξη ότι τα ηλεκτρικά συστήματα πρόωσης μπορούν να εφαρμοστούν οικονομικά και αποδοτικά σε εμπορικά πλοία μεγάλων αποστάσεων. Η Fleetzero αναπτύσσει παράλληλα αρθρωτές πλατφόρμες πρόωσης, που μπορούν να προσαρμόζονται σε διαφορετικούς τύπους πλοίων.
Η φάση λεπτομερούς μελέτης της τεχνολογίας αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους μήνες, ενώ η κατασκευή θα ξεκινήσει στα μέσα του 2026.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο νέος πρωθυπουργός της Γαλλίας, Σεμπαστιάν Λεκορνί, παραιτήθηκε σήμερα, Δευτέρα 6 Οκτωβρίου, μερικές ώρες μετά τον διορισμό του νέου υπουργικού συμβουλίου του, αφότου σύμμαχοι…
Ένα καθοριστικό βήμα για την εμπορική ωρίμανση της αιολικής πρόωσης πραγματοποιήθηκε με την πιστοποίηση SOLAS των υπό κατασκευή τάνκερ τύπου LR2, που ναυπηγούνται από…
Νέα δεδομένα καταγράφονται στον ανταγωνισμό των ναυπηγείων της Νότιας Κορέας και της Κίνας, όσον αφορά την εξασφάλιση παραγγελιών για LNG carriers. Μετά τη ραγδαία…
Ένα μήνυμα συνεργασίας με το σύνολο των stakeholders για το μέλλον της ναυτιλιακής βιομηχανίας εξέπεμψε από τη Λεμεσό, όπου λαμβάνει χώρα το Maritime Cyprus,…
Σε μια μέτρια αύξηση της παραγωγής πετρελαίου για τον Νοέμβριο κατέληξαν οι οκτώ χώρες-μέλη του OPEC+, κατά τη συνεδρίασή τους την Κυριακή 5 Οκτωβρίου.…
Η ενεργειακή μετάβαση στη Βαλτική αποκτά νέα δυναμική, καθώς το λιμάνι της Κλαϊπέντα προχωρά αποφασιστικά προς την ολοκλήρωση του φιλόδοξου έργου παραγωγής πράσινου υδρογόνου.…
Το διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα επηρεάζεται έντονα από τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Οι συνεχόμενες επιθέσεις των Χούθι, ειδικότερα, κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν επιμηκύνει…
Σε χαμηλές στροφές εξακολουθεί να κινείται η ναυλαγορά των LNG carriers, με την «ψαλίδα» ωστόσο Ανατολής-Δύσης να κλείνει σημαντικά την τελευταία εβδομάδα. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ