
Το πρώτο υβριδικό ηλεκτρικό πλοίο μεγάλης εμβέλειας μπαίνει πλέον σε φάση σχεδιασμού, με τη Fleetzero και την Glosten να συνεργάζονται για μια τέτοια πρωτοβουλία. Σε αντίθεση με τα περισσότερα υβριδικά ή πλήρως ηλεκτρικά πλοία που περιορίζονται σε λιμενικές ή τοπικές γραμμές, το νέο πλοίο θα είναι εμπορικό σκάφος ικανό να εκτελεί διεθνή δρομολόγια με ηλεκτρική πρόωση ως κύρια μορφή ενέργειας.
Η μετασκευή αφορά ένα Lightering Support Vessel της AET, το οποίο θα εξοπλιστεί με προηγμένο σύστημα υβριδικής ηλεκτρικής πρόωσης. Το σύστημα θα βασίζεται σε μπαταρίες ιόντων λιθίου υψηλής χωρητικότητας με δυνατότητα φόρτισης από την ξηρά. Με αυτή την τεχνολογία, το πλοίο θα κινείται στο μεγαλύτερο μέρος των δρομολογίων του αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Ο σχεδιασμός προβλέπει έξυπνη διαχείριση ενέργειας σε πραγματικό χρόνο, ώστε να διασφαλίζεται σταθερότητα ισχύος, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και ουσιαστική μείωση εκπομπών CO₂.
Πέρα από τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, το έργο αποσκοπεί στην απόδειξη ότι τα ηλεκτρικά συστήματα πρόωσης μπορούν να εφαρμοστούν οικονομικά και αποδοτικά σε εμπορικά πλοία μεγάλων αποστάσεων. Η Fleetzero αναπτύσσει παράλληλα αρθρωτές πλατφόρμες πρόωσης, που μπορούν να προσαρμόζονται σε διαφορετικούς τύπους πλοίων.
Η φάση λεπτομερούς μελέτης της τεχνολογίας αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους μήνες, ενώ η κατασκευή θα ξεκινήσει στα μέσα του 2026.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δωρεά ενός υπερσύγχρονου ηλεκτρικού δερμοτόμου μπαταρίας προς τη μη κερδοσκοπική οργάνωση Salvia | Greek Association for Burn Survivors από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη…

Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της TMS Group, με επικεφαλής τον κ. Γιώργο Οικονόμου. Ειδικότερα, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, ο Έλληνας…

Στο 8,2% ανήλθε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα το γ’ τρίμηνο εφέτος, έναντι 8,6% το β’ τρίμηνο 2025 και 9% το γ’ τρίμηνο…

Με στόχο την υποστήριξη της ναυτιλίας στη μετάβασή της στα εναλλακτικά καύσιμα, η BIMCO αναπτύσσει νέα ρήτρα στα ναυλοσύμφωνα αναφορικά με τα βιοκαύσιμα. Αρχικά…

Η τριμερής συμφωνία Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας για τον Κάθετο Διάδρομο Αιγαίου – Μαύρης Θάλασσας, έναν στρατηγικό σιδηροδρομικό και οδικό άξονα που θα συνδέει…

Τα τελευταία 10 χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου, μεταξύ Μιντιλογλίου και Καμινίων, εγκαινιάστηκαν σήμερα από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Με την…

Σε ένα ακόμη ορόσημο για το παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο πετρελαίου συμμετέχει ο ελληνόκτητος στόλος. Συγκεκριμένα, η κινεζική CNOOC φόρτωσε στο VLCC «Sophia» της…

Υποχώρησε και τον Νοέμβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος κλείνοντας στις 106 μονάδες, από 107,5 μονάδες τον Οκτώβριο. Σύμφωνα με έρευνα οικονομικής συγκυρίας του ΙΟΒΕ,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ