
Στις επίμονες τάσεις συρρίκνωσης της αγοράς των Handy δεξαμενόπλοιων εστιάζει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson. Σύμφωνα με την έκθεση, μέχρι στιγμής φέτος ο συνολικός όγκος φορτίων (clean και dirty) που έχουν μεταφερθεί μέσω Handies έχει καταγράψει πτώση κατά περίπου 5% σε ετήσια βάση.
Το 2025, η πίεση στην αγορά των Handies έχει ενταθεί από τον «κανιβαλισμό» φορτίων από τα MR tankers. Στον τομέα των dirty φορτίων, η εικόνα ήταν συγκριτικά καλύτερη, ενδεχομένως λόγω της εφαρμογής της Med ECA. Ως εκ τούτου, μέχρι στιγμής φέτος τα τονομίλια των Handy CPP έχουν παρουσιάσει σημαντική πτώση κατά 17% σε ετήσια βάση, ενώ αντίστοιχα εκείνα των dirty Handy κατά μόλις 3%.
Στο μέτωπο της προσφοράς πλοίων, το orderbook των Handies αντιστοιχεί μόλις στο 6% του υπάρχοντος στόλου, παρά το γεγονός ότι το 2024 αποτέλεσε έτος-ρεκόρ για τις παραγγελίες. Όσον αφορά την ηλικιακή κατανομή του στόλου αυτών, το 75% είναι άνω των 15 ετών και το 41% άνω των 20 ετών. Παράλληλα, ο ρυθμός διάλυσης πλοίων παραμένει χαμηλός. Εάν διατηρηθεί ο τρέχων ρυθμός, πάνω από το 50% του στόλου των Handies θα είναι άνω των 20 ετών το 2027.
Ως εκ τούτου, η ισορροπία μεταξύ του μεγέθους της απευθυνόμενης αγοράς και του διαθέσιμου στόλου ενδέχεται να αποτελέσει κινητήριο δύναμη της αγοράς των Handy δεξαμενόπλοιων τα επόμενα χρόνια. Αν και είναι δύσκολο να προβλεφθεί, μια πιθανή επανένταξη της Ρωσίας στις κύριες αγορές πετρελαίου θα μπορούσε να βοηθήσει τα Handies να ανακτήσουν μέρος της χαμένης ζήτησης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κάθετη βύθιση προς τα δεξιά με την πλώρη να εξέχει του ύδατος, παρουσιάζει το φορτηγό πλοίο «MN KOSTAS» σημαίας Σιέρρα Λεόνε, που είχε προσαράξει…
Καθώς η προσφορά βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) βρίσκεται σε έλλειμμα στη Λατινική Αμερική, μια νέα στρατηγική κοινοπραξία φιλοδοξεί να καλύψει το κενό. Συγκεκριμένα, η…
Ο ισραηλινός υπουργός Άμυνας διέταξε σήμερα την επιστράτευση 60.000 εφέδρων, αφού έδωσε το πράσινο φως για την κατάληψη της Πόλης της Γάζας, εν μέσω…
Με τον υδράργυρο να χτυπά «κόκκινο» στην Κίνα και την ξηρασία να πλήττει την παραγωγή υδροηλεκτρικής ενέργειας της χώρας, η κινεζική παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας…
Σε αλλαγή πλεύσης όσον αφορά τη στρατηγική στο πεδίο των διυλίσεων προχωρά η Ινδονησία, καθώς η κυβέρνηση του νησιωτικού κράτους σχεδιάζει την ανάπτυξη ενός…
Το 2025 αποτελεί ένα έτος με πολλές εναλλαγές σε ό,τι αφορά τις παγκόσμιες ροές σιδηρομεταλλεύματος. Ειδικότερα, οι διά θαλάσσης μεταφορές σιδηρομεταλλεύματος μπορεί να ξεπέρασαν…
Η CK Hutchison Holdings Ltd. απέκλεισε το ενδεχόμενο να ολοκληρωθεί φέτος η αμφιλεγόμενη πώληση των δικαιωμάτων της για δεκάδες λιμένες σε κοινοπραξία που υποστηρίζεται…
Η ιαπωνική Mitsui O.S.K. Lines δραστηριοποιείται σε ένα ευρύ φάσμα της ναυτιλίας, μέρος της οποίας είναι και η κρουαζιέρα. Πρόσφατα, μάλιστα, η εταιρεία ανακοίνωσε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ