
Σημαντική αύξηση στις αποστολές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία καταδεικνύουν τα στοιχεία πρόσφατης έκθεσης της Signal. Πιο συγκεκριμένα, το δεύτερο τρίμηνο, παρατηρείται άνοδος 18% σε σύγκριση με το πρώτο, ενώ τον Ιούλιο οι όγκοι αποστολών ανήλθαν στους 38 εκατ. τόνους. Είναι άξιο αναφοράς ότι ο συγκεκριμένος αριθμός αποτελεί επίδοση-ρεκόρ για το τρέχον έτος, ενώ ταυτόχρονα ξεπερνά τις επιδόσεις του Ιουλίου των τελευταίων δύο ετών.
Αν και αυτή η αύξηση συνάδει με τη συνήθη εποχική δυναμική, ο Ιούλιος του 2025 έχει πλέον καταγράψει ένα ιστορικό υψηλό για την περίοδο, αγγίζοντας το ρεκόρ των 39 εκατ. τόνων του περασμένου Αυγούστου.
Σύμφωνα με την έκθεση, η παραγωγή της Vale αποτελεί τον κύριο λόγο αυτής της δυναμικής. Σημειώνεται ότι η παραγωγή του κολοσσού με έδρα τη Βραζιλία διαμορφώθηκε σε 83,6 εκατ. τόνους το δεύτερο τρίμηνο, καταγράφοντας ετήσια άνοδο 3,7%.
Από την πλευρά της ζήτησης, όπως αναφέρει το Reuters, οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος της Κίνας αναμένεται να παραμείνουν ισχυρές το 2025, παρά τη σταδιακή αποδυνάμωση του χάλυβα.
Συμπερασματικά, ο συνδυασμός της σταθερά υψηλής ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα και του αυξημένου όγκου εξαγωγών από τη Βραζιλία έχει προσδώσει μια νότα αισιοδοξίας στην αγορά των Capesizes το τελευταίο διάστημα, συγκριτικά με το roller-coaster των τιμών των ναύλων του περασμένου μήνα. Υπενθυμίζεται ότι την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου ο 5TC Average έκλεισε κοντά στα $15.000/ημέρα, ενώ σταδιακά κατέγραψε ισχυρή άνοδο. Οι τιμές C3 Tubarao-Qingdao διατηρούνται κοντά στα $25/τόνο, ενώ πλέον ο 5TC Average έφτασε έως και τα $30.000/ημέρα, για να κλείσει τελικά περίπου στα $28.000/ημέρα, στις 15 Αυγούστου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ημιβύθιση του Φ/Γ πλοίου «MN Kostas» σημαίας Sierra Leone άνευ επιβαινόντων, το οποίο είχε προσαράξει την 24.07.2025 στη θαλάσσια περιοχή Κυπριαμαδί Σητείας σε χαρτογραφημένο…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του υπό ναύλωση στόλου της QatarEnergy, καθώς ο ενεργειακός κολοσσός παρέλαβε πρόσφατα ένα ακόμη υπερσύγχρονο LNG carrier. Ειδικότερα,…
Τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας ολοκλήρωσαν και παρέδωσαν, χθες, 18 Αυγούστου, τέσσερα προεξοπλισμένα τμήματα (blocks) για την τρίτη φρεγάτα FDI του Γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού, την «Admiral…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε στις 18 Αυγούστου ότι η Ουάσινγκτον θα «βοηθήσει» την Ευρώπη, παρέχοντας ασφάλεια για την Ουκρανία στο πλαίσιο…
Οι τεταμένες σχέσεις μεταξύ Δύσης και Ρωσίας έχουν λειτουργήσει ως ανασταλτικός παράγοντας για πολλές δραστηριότητες εκατέρωθεν των ρωσικών συνόρων. Παράδειγμα της εν λόγω κατάστασης…
Η MSC αυξάνει αδιάκοπα τη διαφορά με τους ανταγωνιστές της αναφορικά με το μέγεθος του στόλου της σε όρους TEU, καθιστώντας τον εκθρονισμό της…
Καθώς η δραστηριότητα στη δευτερογενή αγορά δεξαμενόπλοιων καταγράφεται νωχελική από την εκκίνηση του έτους, η ζήτηση για πλοία μεγαλύτερης ηλικίας, ιδιαίτερα VLCCs και Aframaxes,…
Ο Παναμάς ενισχύει όλο και περισσότερο την παρουσία του στον ναυτιλιακό κλάδο. Πρόσφατα, η διοίκηση της Διώρυγας του Παναμά ανακοίνωσε την πρόθεσή της για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ