
Οι καιρικές συνθήκες αποτελούν κινητήριο μοχλό της παραγωγής διαφόρων γεωργικών αγαθών στη Γηραιά Ήπειρο, επηρεάζοντας κατά συνέπεια και τις θαλάσσιες μεταφορές αυτών.
Ευνοϊκές μπορούν να χαρακτηριστούν οι συνθήκες για την παραγωγή σιτηρών μετά την πλούσια συγκομιδή που σημειώθηκε στη Γαλλία και στη νότια Ευρώπη. Οι εκτιμήσεις για τη συνολική παραγωγή σιταριού της ΕΕ το οικονομικό έτος 2025/2026, το οποίο «τρέχει» από τον Ιούλιο του 2025 έως τον επόμενο Ιούνιο του 2026, ανέρχονται στους 132,8 εκατ. τόνους, κατά 17% περισσότεροι δηλαδή σε σχέση με την προηγούμενη σεζόν. Στο ίδιο μήκος κύματος κυμαίνεται και η παραγωγή κριθαριού, με εκτιμήσεις για 54,8 εκατ. τόνους, δηλαδή 10% μεγαλύτερη παραγωγή σε σχέση με την προηγούμενη σεζόν.
Συνεπώς, ο μεταφερόμενος όγκος από τη Γαλλία προς την Κίνα, σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική εταιρεία MB Shipbrokers, αναμένεται να είναι μεγαλύτερος το οικονομικό έτος 2025/2026. Παράλληλα, καθώς τα αποθέματα σιταριού της Ρωσίας λιγοστεύουν, η Μέση Ανατολή πιθανώς να στραφεί προς τις ευρωπαϊκές εξαγωγές σιταριού για να καλύψει τις ανάγκες της.
Αντίθετα στο ρεύμα κινείται όμως η παραγωγή καλαμποκιού, λόγω εκτεταμένης περιόδου ξηρασίας στη νότια Ευρώπη. Ως απότοκο, η εκτιμώμενη παραγωγή για την περίοδο 2025/2026 διαμορφώνεται στους 55,9 εκατ. τόνους, κατά 5% χαμηλότερη από τα επίπεδα παραγωγής της προηγούμενης οικονομικής χρονιάς. Oι μη ευνοϊκές συνθήκες παραγωγής που επικρατούν σε διάφορα ανά την Ευρώπη μέρη ενδέχεται να ενθαρρύνουν τις εισαγωγές καλαμποκιού από τις ΗΠΑ, σημειώνει η MB.
Κατόπιν, η MB προσθέτει ότι οι εξαγωγές σιταριού και κριθαριού ενδέχεται να ενισχύσουν τη ζήτηση για γερανοφόρα bulkers, ενώ οι εισαγωγές καλαμποκιού στην Ευρώπη από τις ΗΠΑ να αυξήσουν τη ζήτηση για πλοία τύπου Panamax.
Πηγή: MB Shipbrokers
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ελβετική εταιρεία WinGD ανακοίνωσε, μετά από περισσότερο από μία δεκαετία έρευνας και ανάπτυξης, ότι το 2026 θα παρουσιάσει την πρώτη στον κόσμο δίχρονη…
Παράταση παίρνει η ολοκλήρωση της κατασκευής νέου επιβατικού αεροσκάφους που σχεδιάζει η αμερικανική Boeing. Πρόκειται για το 777X, το οποίο, σύμφωνα με την Boeing,…
Ανάμεικτα ήταν εκ νέου τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς τα υγραεριοφόρα μεγάλης μεταφορικής ικανότητας κατέγραψαν απώλειες, ενώ τα μικρότερου μεγέθους πλοία…
Η Σερβία ολοκλήρωσε την ανακατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου από το Βελιγράδι μέχρι την πόλη Σουμπότιτσα, στα σύνορα με την Ουγγαρία. Tην Παρασκευή 3 Οκτωβρίου…
Η Τουρκία θα συνεχίσει να προμηθεύεται φυσικό αέριο από τη Ρωσία, ήταν το μήνυμα που έστειλε ο υπουργός Ενέργειας της χώρας, Αλπαρσλάν Μπαϊρακτάρ, ερωτηθείς…
Μια νέα πρόκληση αναδύεται για τις ενδοποτάμιες μεταφορές μέσω του Μισισιπή στις ΗΠΑ, καθώς η στάθμη του νερού μειώνεται διαρκώς, καθιστώντας δύσκολη τη διέλευση…
Με τον Ντόναλντ Τραμπ να έχει διαμηνύσει επανειλημμένως την πρόθεσή του να αξιοποιήσει τους υδρογονάνθρακες των ΗΠΑ, ενεργειακοί κολοσσοί της Ευρώπης φαίνεται να «ποντάρουν»…
Τα LNG carriers κερδίζουν συνεχώς δημοτικότητα, με την ανάγκη μείωσης εκπομπών να διαμορφώνει τις τεχνολογικές επιλογές του μέλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο, η Everllence…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ