
Οι καιρικές συνθήκες αποτελούν κινητήριο μοχλό της παραγωγής διαφόρων γεωργικών αγαθών στη Γηραιά Ήπειρο, επηρεάζοντας κατά συνέπεια και τις θαλάσσιες μεταφορές αυτών.
Ευνοϊκές μπορούν να χαρακτηριστούν οι συνθήκες για την παραγωγή σιτηρών μετά την πλούσια συγκομιδή που σημειώθηκε στη Γαλλία και στη νότια Ευρώπη. Οι εκτιμήσεις για τη συνολική παραγωγή σιταριού της ΕΕ το οικονομικό έτος 2025/2026, το οποίο «τρέχει» από τον Ιούλιο του 2025 έως τον επόμενο Ιούνιο του 2026, ανέρχονται στους 132,8 εκατ. τόνους, κατά 17% περισσότεροι δηλαδή σε σχέση με την προηγούμενη σεζόν. Στο ίδιο μήκος κύματος κυμαίνεται και η παραγωγή κριθαριού, με εκτιμήσεις για 54,8 εκατ. τόνους, δηλαδή 10% μεγαλύτερη παραγωγή σε σχέση με την προηγούμενη σεζόν.
Συνεπώς, ο μεταφερόμενος όγκος από τη Γαλλία προς την Κίνα, σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική εταιρεία MB Shipbrokers, αναμένεται να είναι μεγαλύτερος το οικονομικό έτος 2025/2026. Παράλληλα, καθώς τα αποθέματα σιταριού της Ρωσίας λιγοστεύουν, η Μέση Ανατολή πιθανώς να στραφεί προς τις ευρωπαϊκές εξαγωγές σιταριού για να καλύψει τις ανάγκες της.
Αντίθετα στο ρεύμα κινείται όμως η παραγωγή καλαμποκιού, λόγω εκτεταμένης περιόδου ξηρασίας στη νότια Ευρώπη. Ως απότοκο, η εκτιμώμενη παραγωγή για την περίοδο 2025/2026 διαμορφώνεται στους 55,9 εκατ. τόνους, κατά 5% χαμηλότερη από τα επίπεδα παραγωγής της προηγούμενης οικονομικής χρονιάς. Oι μη ευνοϊκές συνθήκες παραγωγής που επικρατούν σε διάφορα ανά την Ευρώπη μέρη ενδέχεται να ενθαρρύνουν τις εισαγωγές καλαμποκιού από τις ΗΠΑ, σημειώνει η MB.
Κατόπιν, η MB προσθέτει ότι οι εξαγωγές σιταριού και κριθαριού ενδέχεται να ενισχύσουν τη ζήτηση για γερανοφόρα bulkers, ενώ οι εισαγωγές καλαμποκιού στην Ευρώπη από τις ΗΠΑ να αυξήσουν τη ζήτηση για πλοία τύπου Panamax.
Πηγή: MB Shipbrokers
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ