
Οι καιρικές συνθήκες αποτελούν κινητήριο μοχλό της παραγωγής διαφόρων γεωργικών αγαθών στη Γηραιά Ήπειρο, επηρεάζοντας κατά συνέπεια και τις θαλάσσιες μεταφορές αυτών.
Ευνοϊκές μπορούν να χαρακτηριστούν οι συνθήκες για την παραγωγή σιτηρών μετά την πλούσια συγκομιδή που σημειώθηκε στη Γαλλία και στη νότια Ευρώπη. Οι εκτιμήσεις για τη συνολική παραγωγή σιταριού της ΕΕ το οικονομικό έτος 2025/2026, το οποίο «τρέχει» από τον Ιούλιο του 2025 έως τον επόμενο Ιούνιο του 2026, ανέρχονται στους 132,8 εκατ. τόνους, κατά 17% περισσότεροι δηλαδή σε σχέση με την προηγούμενη σεζόν. Στο ίδιο μήκος κύματος κυμαίνεται και η παραγωγή κριθαριού, με εκτιμήσεις για 54,8 εκατ. τόνους, δηλαδή 10% μεγαλύτερη παραγωγή σε σχέση με την προηγούμενη σεζόν.
Συνεπώς, ο μεταφερόμενος όγκος από τη Γαλλία προς την Κίνα, σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική εταιρεία MB Shipbrokers, αναμένεται να είναι μεγαλύτερος το οικονομικό έτος 2025/2026. Παράλληλα, καθώς τα αποθέματα σιταριού της Ρωσίας λιγοστεύουν, η Μέση Ανατολή πιθανώς να στραφεί προς τις ευρωπαϊκές εξαγωγές σιταριού για να καλύψει τις ανάγκες της.
Αντίθετα στο ρεύμα κινείται όμως η παραγωγή καλαμποκιού, λόγω εκτεταμένης περιόδου ξηρασίας στη νότια Ευρώπη. Ως απότοκο, η εκτιμώμενη παραγωγή για την περίοδο 2025/2026 διαμορφώνεται στους 55,9 εκατ. τόνους, κατά 5% χαμηλότερη από τα επίπεδα παραγωγής της προηγούμενης οικονομικής χρονιάς. Oι μη ευνοϊκές συνθήκες παραγωγής που επικρατούν σε διάφορα ανά την Ευρώπη μέρη ενδέχεται να ενθαρρύνουν τις εισαγωγές καλαμποκιού από τις ΗΠΑ, σημειώνει η MB.
Κατόπιν, η MB προσθέτει ότι οι εξαγωγές σιταριού και κριθαριού ενδέχεται να ενισχύσουν τη ζήτηση για γερανοφόρα bulkers, ενώ οι εισαγωγές καλαμποκιού στην Ευρώπη από τις ΗΠΑ να αυξήσουν τη ζήτηση για πλοία τύπου Panamax.
Πηγή: MB Shipbrokers
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τον διπλασιασμό του επιδόματος ανεργίας των ναυτικών από 300 σε 600 ευρώ, καθώς και τη σημαντική διεύρυνση των δικαιούχων, προωθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και…

Η Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου της Λιβύης (NOC) ανακοίνωσε ότι εισέρχεται στην τελική φάση του πρώτου δημόσιου διαγωνισμού εξερεύνησης από το 2007, με τις εταιρείες…

Η συστηματική προσπάθεια της Κίνας να εξασφαλίσει πρόσβαση στα αφρικανικά μέταλλα, απαραίτητα για την κατασκευή μπαταριών, αναμένεται να αναδιαμορφώσει τις θαλάσσιες ροές ξηρού φορτίου,…

Σε συζητήσεις για πιθανή συγχώνευσή τους έχουν προχωρήσει οι αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί UK P&I Club και TT Club. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι οι δύο…

Πρόταση εξαγοράς για το σύνολο των μετοχών της απέρριψε η ΖΙΜ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση της ισραηλινών συμφερόντων εταιρείας, ο CEO της ΖΙΜ, Eli…

Το διπλωματικό βάρος μετατοπίζεται πλέον στο Κρεμλίνο, καθώς το Κίεβο φαίνεται να συναινεί κατ’ αρχήν στο αναθεωρημένο αμερικανικό ειρηνευτικό πλαίσιο, σύμφωνα με τ αμερικανικό…

Η αξιοποίηση των συμπερασμάτων της πρωτότυπης Μελέτης του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) «Διεθνείς καλές πρακτικές για την προώθηση της γυναικείας ναυτικής απασχόλησης», την οποία…

Στα Μέθανα, μια εγκαταλελειμμένη μονάδα ιχθυοκαλλιέργειας που είχε μετατραπεί σε «πλωτή χωματερή» απομακρύνθηκε πλήρως χάρη στη συνεργασία του περιβαλλοντικού οργανισμού Healthy Seas και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ