
Καθώς οι κανονισμοί περί μείωσης των εκπομπών θερμοκηπίου της ναυτιλιακής βιομηχανίας γίνονται όλο και πιο απαιτητικοί, η καταγραφή των εκπομπών των πλοίων καταδεικνύει την πρόοδο της ναυτιλίας στον δρόμο προς την αποανθρακοποίηση.
Όμως, δεν είναι εύκολο να καταγραφούν τα δεδομένα για όλους τους τύπους πλοίων. Εξαίρεση αποτελούν τα containerships που εκτελούν προγραμματισμένα δρομολόγια.
Πρόσφατα, η εταιρεία VesselBot δημοσίευσε την έκθεσή της για την κίνηση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τις εκπομπές αυτών το α΄ εξάμηνο. Αναλυτικότερα, η δραστηριότητα των containerships το β΄ τρίμηνο του 2025 ήταν ιδιαίτερα έντονη, με την εκτέλεση συνολικά 72.516 ταξιδιών, δηλαδή μόλις 0,3% λιγότερα ταξίδια από την ίδια περίοδο το 2024. Τα ταξίδια αυτά εκτελέστηκαν από 4.865 πλοία, έναντι 4.506 την ίδια περίοδο το 2024. Παράλληλα, η επέκταση του στόλου θα συνεχιστεί, εκτιμά η VesselBot, με τις παραγγελίες για containerships των μεγάλων εταιρειών της αγοράς να διαμορφώνονται περίπου στις 500, με πλοία αθροιστικής μεταφορικής ικανότητας 7 εκατ. TEUs. Κατά μέσο όρο, το β΄ τρίμηνο του 2025, κάθε containership μετέφερε 2.660 TEUs και ταξίδεψε 2.059,2 χλμ. Ένα ταξίδι είχε μέση διάρκεια περίπου πέντε ημέρες, ενώ η μέση ταχύτητα που καταγράφηκε ήταν 13,26 κόμβοι. Με εξαίρεση μια πτώση της τάξεως του 1,4% στον μέσο μεταφερόμενο όγκο, όλα τα άλλα δεδομένα κυμαίνονται περίπου στα ίδια επίπεδα με αυτά του β΄ τριμήνου του 2024, σημειώνοντας οριακές αυξομειώσεις.
Στο μέτωπο των εκπομπών των πλοίων στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, αν και το άθροισμα των εκπομπών του β΄ τριμήνου του 2025 ήταν κατά 4,5% χαμηλότερο σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, το πρώτο ήμισυ του 2025 οι εκπομπές ήταν κατά σχεδόν 1% υψηλότερες από το α΄ εξάμηνο του 2024.
Εστιάζοντας σε μεμονωμένους μήνες, μόνο τον Φεβρουάριο και τον Ιούνιο καταγράφηκε μείωση στις εκπομπές. Ο μήνας με τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση στις εκπομπές ήταν ο Ιανουάριος −κατά 15,9%−, ενώ ο μήνας με τη μεγαλύτερη πτώση ήταν ο Ιούνιος, κατά 16,6%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ