
Έπειτα από τις προειδοποιήσεις του Ντόναλντ Τραμπ, προς πάσα κατεύθυνση, για παύση των αγορών πετρελαίου από τη Ρωσία, τα κρατικά διυλιστήρια της Ινδίας διέκοψαν την περασμένη εβδομάδα τις εισαγωγές ρωσικού αργού.
Συγκεκριμένα, τα κρατικά διυλιστήρια της χώρας, Indian Oil Corp, Hindustan Petroleum Corp, Bharat Petroleum Corp και Mangalore Refinery Petrochemical Ltd, δεν έχουν αναζητήσει ρωσικό πετρέλαιο την τελευταία εβδομάδα, σύμφωνα με πηγές του Reuters. Τα τέσσερα διυλιστήρια, που αγοράζουν συστηματικά ρωσικό πετρέλαιο, φαίνεται να έχουν στραφεί στις spot αγορές για να αναπληρώσουν τις προμήθειες, κυρίως με φορτία από τη Μέση Ανατολή και τη Δυτική Αφρική.
Η κίνηση αυτή ακολουθεί τις απειλές που εξαπέλυσε ο Ντόναλντ Τραμπ, στις 14 Ιουλίου, για δασμούς 100% στις χώρες που θα αγοράζουν ρωσικό πετρέλαιο, εκτός αν η Μόσχα καταλήξει σε ειρηνευτική συμφωνία με την Ουκρανία.
Παράλληλα, τα ινδικά διυλιστήρια «γυρνούν την πλάτη» στο ρωσικό αργό, καθώς οι εκπτώσεις μειώνονται στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2022, όταν επιβλήθηκαν για πρώτη φορά οι δυτικές κυρώσεις στη Μόσχα. Η καθίζηση των εκπτώσεων αντανακλά της χαμηλότερες ρωσικές εξαγωγές και τη σταθερή ζήτηση. Επιπλέον, τα διυλιστήρια φοβούνται ότι οι τελευταίοι περιορισμοί της ΕΕ θα μπορούσαν να περιπλέξουν το εξωτερικό εμπόριο, συμπεριλαμβανομένης της άντλησης κεφαλαίων — ακόμη και για τους αγοραστές που τηρούν το ανώτατο όριο τιμών.
Υπενθυμίζεται, ότι η Ινδία αποτελεί τον κορυφαίο προορισμό για τις δια θαλάσσης εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας, οι οποίες συνιστούν ένα σημαντικό έσοδο για τη Μόσχα. Τα έσοδα αυτά υποστηρίζουν τη Ρωσία στον πόλεμο που διεξάγει στην Ουκρανία για τέταρτο συναπτό έτος. Αντίστοιχα, η Ρωσία είναι ο κορυφαίος προμηθευτής της Ινδίας σε αργό πετρέλαιο, καθώς καλύπτει το 35% των συνολικών προμηθειών της ασιατικής χώρας.
Όσον αφορά τα ιδιωτικά διυλιστήρια Reliance Industries και Nayara Energy, εκείνα διατηρούν ετήσιες εμπορικές συμφωνίες με τη Μόσχα και είναι οι μεγαλύτεροι αγοραστές ρωσικού πετρελαίου στην Ινδία. Επισημαίνεται, ότι τα πλειοψηφικά πακέτα των μετοχών των εν λόγω διυλιστηρίων ανήκουν σε ρωσικές επιχειρήσεις συμπεριλαμβανομένης την μεγαλύτερης πετρελαϊκής εταιρείας Rosneft. Μάλιστα, τα ιδιωτικά διυλιστήρια της Ινδίας αγόρασαν κατά το α΄ εξάμηνο του 2025, περίπου το 60% του ρωσικού εισαγόμενου αργού που αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε 1,8 εκατ. βαρέλια ημερησίως.
Σε κάθε περίπτωση, ο Αμερικανός Πρόεδρος προειδοποίησε το Νέο Δελχί για πιθανές ποινές σχετικά με τις αγορές ρωσικών όπλων και πετρελαίου, στο πλαίσιο της πρόσφατης ανακοίνωσης για την επιβολή δασμών 25% στα ινδικά προϊόντα από την 1η Αυγούστου. Τέλος, τη Δευτέρα 28 Ιουλίου, ο Τραμπ μείωσε τις ημέρες της προθεσμίας που έδωσε στη Ρωσία για να καταλήξει σε κατάπαυση πυρός στην Ουκρανία στις 10-12 από τις 50, λέγοντας ότι αν η Μόσχα δεν καταλήξει σε ειρηνευτική συμφωνία με το Κίεβο θα επιβάλει δευτερογενείς κυρώσεις στους αγοραστές προϊόντων που εξάγει η Ρωσία.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ