
Το σύστημα hub and spoke αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο των διατροπικών μεταφορών και η Maersk, ως κορυφαίος παίκτης στα logistics, επενδύει συστηματικά στην εν λόγω αγορά. Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του έτους, έχει ενισχύσει σημαντικά τη θέση της στις μεταφορές κοντινών αποστάσεων εντός της Βόρειας Ευρώπης, σε αντιδιαστολή με τους ανταγωνιστές της στον ίδιο τομέα.
Ενώ οι ανταγωνιστές της Maersk, όπως η MSC, η CMA CGM και η Unifeeder, κατέγραψαν μειωμένο ενδιαφέρον για επενδύσεις στην αγορά των feeders φέτος, η Maersk έκανε το μεγαλύτερο άλμα όσον αφορά το μερίδιο που καταλαμβάνει στην αγορά.
Βάσει δεδομένων της Alphaliner, το μερίδιο της Maersk, από 3,7% πέρυσι (9.300 TEUs), εκτινάχθηκε στο 13,5% φέτος, αριθμός που αντιστοιχεί σε περίπου 40.000 TEUs.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η Maersk σκαρφάλωσε στη δεύτερη θέση του βάθρου στην αγορά των feeders στη Βόρεια Ευρώπη, πίσω από την MSC, η οποία κατέχει μερίδιο αγοράς 21,3%.
Η αθροιστική μεταφορική ικανότητα του στόλου που εξυπηρετεί τις μεταφορές μικρών αποστάσεων στη Βόρεια Ευρώπη αυξήθηκε κατά 17%, δηλαδή κατά 43.000 TEUs, σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2024. Η αύξηση αυτή οφείλεται στο ότι οι εταιρείες που συμμετέχουν στην αγορά επένδυσαν συνολικά σε περισσότερα πλοία, τα οποία είχαν κατά μέσο όρο μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα, εξηγεί η Alphaliner, η οποία σημειώνει επίσης ότι η μεταφορική ικανότητα ενός πλοίου που συμμετέχει στη συγκεκριμένη αγορά, για το 2025, κατά μέσο όρο ανέρχεται στα 1.253 TEUs.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…

H AD Ports Group εξήγγειλε την υπογραφή συμφωνίας με τον κολοσσό της ναυτιλίας τακτικών γραμμών CMA CGM, προκειμένου να επεκτείνουν τον κοινό τερματικό σταθμό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ