
Το σύστημα hub and spoke αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο των διατροπικών μεταφορών και η Maersk, ως κορυφαίος παίκτης στα logistics, επενδύει συστηματικά στην εν λόγω αγορά. Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του έτους, έχει ενισχύσει σημαντικά τη θέση της στις μεταφορές κοντινών αποστάσεων εντός της Βόρειας Ευρώπης, σε αντιδιαστολή με τους ανταγωνιστές της στον ίδιο τομέα.
Ενώ οι ανταγωνιστές της Maersk, όπως η MSC, η CMA CGM και η Unifeeder, κατέγραψαν μειωμένο ενδιαφέρον για επενδύσεις στην αγορά των feeders φέτος, η Maersk έκανε το μεγαλύτερο άλμα όσον αφορά το μερίδιο που καταλαμβάνει στην αγορά.
Βάσει δεδομένων της Alphaliner, το μερίδιο της Maersk, από 3,7% πέρυσι (9.300 TEUs), εκτινάχθηκε στο 13,5% φέτος, αριθμός που αντιστοιχεί σε περίπου 40.000 TEUs.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η Maersk σκαρφάλωσε στη δεύτερη θέση του βάθρου στην αγορά των feeders στη Βόρεια Ευρώπη, πίσω από την MSC, η οποία κατέχει μερίδιο αγοράς 21,3%.
Η αθροιστική μεταφορική ικανότητα του στόλου που εξυπηρετεί τις μεταφορές μικρών αποστάσεων στη Βόρεια Ευρώπη αυξήθηκε κατά 17%, δηλαδή κατά 43.000 TEUs, σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2024. Η αύξηση αυτή οφείλεται στο ότι οι εταιρείες που συμμετέχουν στην αγορά επένδυσαν συνολικά σε περισσότερα πλοία, τα οποία είχαν κατά μέσο όρο μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα, εξηγεί η Alphaliner, η οποία σημειώνει επίσης ότι η μεταφορική ικανότητα ενός πλοίου που συμμετέχει στη συγκεκριμένη αγορά, για το 2025, κατά μέσο όρο ανέρχεται στα 1.253 TEUs.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παρθενική του κίνηση στο πεδίο των θαλάσσιων μεταφορών υλοποίησε πρόσφατα ο Ισπανός κροίσος Amancio Ortega, ιδρυτής του κολοσσού της μόδας Zara. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ορόσημο για τις υπεράκτιες εξερευνήσεις πετρελαίου της Κίνας συνιστά η πρόσφατη εκκίνηση της παραγωγής σε ένα γιγαντιαίο πεδίο πετρελαίου στη Θάλασσα Μποχάι. Σύμφωνα με…
H αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία συγκαταλέγεται μεταξύ των κλάδων που θα επωφεληθούν από την οικονομική συμφωνία των ΗΠΑ με την Ιαπωνία. Στην ανακοίνωση του Λευκού…
Συνεχίζεται, όπως όλα δείχνουν, το «σίριαλ» πώλησης των λιμένων της CK Hutchison, με βάση τα τελευταία δημοσιεύματα. Ειδικότερα, όπως γνωστοποίησε το Reuters στις 25…
Η επανεκκίνηση των υδροπλάνων στην Ελλάδα είναι γεγονός, με την Hellenic Seaplanes να συνεχίζει τις πτήσεις της. Μετά την επιτυχημένη προσθαλάσσωση υδροπλάνου στο…
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες πρωτοστατούν στην πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας, παρά τις δυσκολίες και τις αβεβαιότητες που αυτή ενέχει. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 1.421…
H Αρχή του Συστήματος Εμπορίας Εκπομπών του Ηνωμένου Βασιλείου (UK ETS), με απάντησή της στις διαβουλεύσεις της βιομηχανίας για την επέκταση του UK ETS…
Νέες κινήσεις στη «σκακιέρα» της ενέργειας προανήγγειλε η Τουρκία, η οποία καλοβλέπει την επίτευξη νέας συμφωνίας με το Ιράκ για έναν αγωγό πετρελαίου ανάμεσα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ