
Το σύστημα hub and spoke αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο των διατροπικών μεταφορών και η Maersk, ως κορυφαίος παίκτης στα logistics, επενδύει συστηματικά στην εν λόγω αγορά. Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του έτους, έχει ενισχύσει σημαντικά τη θέση της στις μεταφορές κοντινών αποστάσεων εντός της Βόρειας Ευρώπης, σε αντιδιαστολή με τους ανταγωνιστές της στον ίδιο τομέα.
Ενώ οι ανταγωνιστές της Maersk, όπως η MSC, η CMA CGM και η Unifeeder, κατέγραψαν μειωμένο ενδιαφέρον για επενδύσεις στην αγορά των feeders φέτος, η Maersk έκανε το μεγαλύτερο άλμα όσον αφορά το μερίδιο που καταλαμβάνει στην αγορά.
Βάσει δεδομένων της Alphaliner, το μερίδιο της Maersk, από 3,7% πέρυσι (9.300 TEUs), εκτινάχθηκε στο 13,5% φέτος, αριθμός που αντιστοιχεί σε περίπου 40.000 TEUs.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η Maersk σκαρφάλωσε στη δεύτερη θέση του βάθρου στην αγορά των feeders στη Βόρεια Ευρώπη, πίσω από την MSC, η οποία κατέχει μερίδιο αγοράς 21,3%.
Η αθροιστική μεταφορική ικανότητα του στόλου που εξυπηρετεί τις μεταφορές μικρών αποστάσεων στη Βόρεια Ευρώπη αυξήθηκε κατά 17%, δηλαδή κατά 43.000 TEUs, σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2024. Η αύξηση αυτή οφείλεται στο ότι οι εταιρείες που συμμετέχουν στην αγορά επένδυσαν συνολικά σε περισσότερα πλοία, τα οποία είχαν κατά μέσο όρο μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα, εξηγεί η Alphaliner, η οποία σημειώνει επίσης ότι η μεταφορική ικανότητα ενός πλοίου που συμμετέχει στη συγκεκριμένη αγορά, για το 2025, κατά μέσο όρο ανέρχεται στα 1.253 TEUs.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…

Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ