
Το σύστημα hub and spoke αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο των διατροπικών μεταφορών και η Maersk, ως κορυφαίος παίκτης στα logistics, επενδύει συστηματικά στην εν λόγω αγορά. Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του έτους, έχει ενισχύσει σημαντικά τη θέση της στις μεταφορές κοντινών αποστάσεων εντός της Βόρειας Ευρώπης, σε αντιδιαστολή με τους ανταγωνιστές της στον ίδιο τομέα.
Ενώ οι ανταγωνιστές της Maersk, όπως η MSC, η CMA CGM και η Unifeeder, κατέγραψαν μειωμένο ενδιαφέρον για επενδύσεις στην αγορά των feeders φέτος, η Maersk έκανε το μεγαλύτερο άλμα όσον αφορά το μερίδιο που καταλαμβάνει στην αγορά.
Βάσει δεδομένων της Alphaliner, το μερίδιο της Maersk, από 3,7% πέρυσι (9.300 TEUs), εκτινάχθηκε στο 13,5% φέτος, αριθμός που αντιστοιχεί σε περίπου 40.000 TEUs.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η Maersk σκαρφάλωσε στη δεύτερη θέση του βάθρου στην αγορά των feeders στη Βόρεια Ευρώπη, πίσω από την MSC, η οποία κατέχει μερίδιο αγοράς 21,3%.
Η αθροιστική μεταφορική ικανότητα του στόλου που εξυπηρετεί τις μεταφορές μικρών αποστάσεων στη Βόρεια Ευρώπη αυξήθηκε κατά 17%, δηλαδή κατά 43.000 TEUs, σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2024. Η αύξηση αυτή οφείλεται στο ότι οι εταιρείες που συμμετέχουν στην αγορά επένδυσαν συνολικά σε περισσότερα πλοία, τα οποία είχαν κατά μέσο όρο μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα, εξηγεί η Alphaliner, η οποία σημειώνει επίσης ότι η μεταφορική ικανότητα ενός πλοίου που συμμετέχει στη συγκεκριμένη αγορά, για το 2025, κατά μέσο όρο ανέρχεται στα 1.253 TEUs.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ