
Σημαντική βελτίωση εμφάνισε το Ισοζύγιο Τρεχουσών Συναλλαγών της χώρας στο πεντάμηνο Ιανουαρίου – Μαΐου 2025, καθώς το έλλειμμα του μειώθηκε κατά 2,1 δισ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024 και διαμορφώθηκε σε 6,4 δισ. ευρώ.
Η εξέλιξη αυτή αντανακλά, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, τη μείωση του ελλείμματος στο ισοζύγιο αγαθών λόγω της μεγαλύτερης μείωσης των εισαγωγών έναντι των εξαγωγών, αλλά και της αύξησης κατά 12,7% των εσόδων από τον τουρισμό.
Σε τρέχουσες τιμές, οι εξαγωγές συρρικνώθηκαν κατά 4,2% (αύξηση 0,8% σε σταθερές τιμές) και οι εισαγωγές κατά 5,6% (-4,2% σε σταθερές τιμές). Ειδικότερα, σε τρέχουσες τιμές οι εξαγωγές αγαθών χωρίς καύσιμα παρουσίασαν αύξηση κατά 4,6% και οι αντίστοιχες εισαγωγές άνοδο κατά 2,5% (6,7% και 1,7% σε σταθερές τιμές αντίστοιχα).
Το πλεόνασμα του ισοζυγίου υπηρεσιών υποχώρησε, λόγω της επιδείνωσης του ισοζυγίου μεταφορών, που αντισταθμίστηκε έως ένα βαθμό από τη βελτίωση του ταξιδιωτικού ισοζυγίου. Σε σχέση με το πρώτο πεντάμηνο του 2024, οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών αυξήθηκαν κατά 2,1% και οι σχετικές εισπράξεις κατά 12,7% στα 4,35 δις. ευρώ.
Το έλλειμμα του συνολικού ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών και κεφαλαίων (το οποίο αντιστοιχεί στις ανάγκες της οικονομίας για χρηματοδότηση από το εξωτερικό) περιορίστηκε κατά 4,0 δισ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024 και διαμορφώθηκε σε 5,2 δισ. ευρώ.
Τέλος, στο ισοζύγιο Χρηματοοικονομικών Συναλλαγών, οι υποχρεώσεις των κατοίκων έναντι του εξωτερικού, που αντιστοιχούν σε άμεσες επενδύσεις μη κατοίκων στην Ελλάδα, κατέγραψαν καθαρές ροές ύψους 2,1 δισ. ευρώ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ