
Δεν εγκρίθηκε τελικά το 18ο πακέτο κυρώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά της Ρωσίας, καθώς η Σλοβακία άσκησε βέτο, μπλοκάροντας τη διαδικασία. «Η Ρωσία δεν θέλει την ειρήνη και, σε απάντηση, η ΕΕ είναι έτοιμη να προωθήσει ένα από τα πιο σκληρά πακέτα κυρώσεων κατά της Ρωσίας. Πραγματικά λυπάμαι που δεν το πετύχαμε αυτό σήμερα», δήλωσε η Ύπατη Εκπρόσωπος της ΕΕ για θέματα Εξωτερικής Πολιτικής, Κάγια Κάλας.
Σε συνέντευξή της μετά τη λήξη του Συμβουλίου, η Κάλας σχολίασε την αρνητική έκβαση της ψηφοφορίας, εκφράζοντας την απογοήτευσή της για τη στάση της Σλοβακίας λέγοντας «ήλπιζα ότι σήμερα θα εγκριθεί το πακέτο, αλλά δεν τα καταφέραμε και πραγματικά λυπάμαι. Η Σλοβακία άσκησε βέτο, παρότι είχαν προηγηθεί συνομιλίες και ανταλλαγή επιστολών. Σήμερα, ωστόσο, τα πράγματα ήταν αλλιώς».
Την ίδια ώρα, ο πρωθυπουργός της Σλοβακίας Ρόμπερτ Φίτσο με ανάρτηση στην πλατφόρμα Χ, μετά το τέλος του Συμβουλίου, ξεκαθάρισε τη θέση της κυβέρνησής του, δηλώνοντας ότι «ο κυβερνητικός συνασπισμός απορρίπτει την ηλίθια πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να διακοπεί η ροή φυσικού αερίου από το 2028. Η Επιτροπή μπορεί να το προχωρήσει, ίσως το κάνει μέσα στις επόμενες ημέρες».
Η έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων μπορεί να προχωρήσει τις επόμενες ημέρες, με την κ. Κάλας να δηλώνει ότι «προς το παρόν, η μπάλα είναι στο γήπεδο της Σλοβακίας και πρέπει να πετύχουμε αυτή τη συμφωνία. Έχουν περάσει ήδη δύο μήνες. Οι κυρώσεις είναι απαραίτητες για να μην έχει η Ρωσία τα μέσα να διεξάγει αυτόν τον πόλεμο. Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα συνεχίσει να αυξάνει το τίμημα, ώστε (η Ρωσία) να σταματήσει την επιθετικότητά της».
Η Ύπατη Εκπρόσωπος αναφέρθηκε και στην Ουκρανία κάνοντας λόγο για αυξανόμενες επιθέσεις με απαγορευμένα χημικά όπλα από τη Ρωσία, και υπογράμμισε τη συνεχιζόμενη στήριξη της ΕΕ προς τη χώρα, ενώ χαιρέτισε εκ νέου την ανακοίνωση του Αμερικανού προέδρου για αποστολή περισσότερων όπλων στην Ουκρανία. Ρωτήθηκε για τις παραδόσεις αμερικανικών όπλων στην Ουκρανία μέσω της Ευρώπης και σχολίασε με νόημα, ότι «αν πληρώνουμε για αυτά τα όπλα, είναι η υποστήριξή μας. Είναι λοιπόν ευρωπαϊκή υποστήριξη και κάνουμε ό,τι μπορούμε για να βοηθήσουμε την Ουκρανία. Και ως εκ τούτου, η έκκληση είναι να κάνουν όλοι το ίδιο».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Το παγκόσμιο ενεργειακό τοπίο διαμορφώνεται σήμερα από μια μείξη γεωπολιτικών και οικονομικών παραγόντων, με την πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Inermodal να επιχειρεί να ρίξει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ