
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή ενέργεια απευθείας για ηλεκτρική πρόωση υψηλής τάσης. Η υλοποίηση του συστήματος πραγματοποιήθηκε από τη Wattlab σε συνεργασία με την HGK Shipping.
Πιο συγκεκριμένα, στο πλοίο «Blue Marlin» υλοποιήθηκε ένα πλήρως ενσωματωμένο ενεργειακό σύστημα, όπου 192 ηλιακά πάνελ συνδέονται τόσο με τις χαμηλής όσο και με τις υψηλής τάσης λειτουργίες του πλοίου. Η τεχνολογία αυτή δεν περιορίζεται στην υποβοήθηση βοηθητικών συστημάτων λειτουργίας, όπως γινόταν έως σήμερα, αλλά συμβάλλει άμεσα στην πρόωση του πλοίου. Πρόκειται για ένα υβριδικό ενεργειακό σύστημα, που επιτρέπει την πλεύση με χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου ή και καθαρά με ηλιακή ενέργεια υπό ευνοϊκές συνθήκες. Το σύστημα των φωτοβολταϊκών συστοιχιών του «Blue Marlin» αποδίδει έως και 35 kW υπό ιδανικές συνθήκες και «συνεργάζεται» με τέσσερις γεννήτριες ντίζελ για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στην πρόωση.
Η διαχείριση της ενέργειας γίνεται μέσω ενός αυτοματοποιημένου ενεργειακού συστήματος, το οποίο κατανέμει την ηλεκτρική ισχύ ανάλογα με τις απαιτήσεις λειτουργίας του πλοίου σε πραγματικό χρόνο. Χάρη σε αυτή τη διαχείριση, ενεργοποιούνται τεχνικές peak shaving, δηλαδή αποφυγή χρήσης επιπλέον γεννητριών σε περιόδους αιχμής, βελτιστοποιώντας την κατανάλωση καυσίμου και μειώνοντας τις εκπομπές CO₂.
Η εγκατάσταση του συστήματος έγινε στο ναυπηγείο De Gerlien van Tiem, σε συνεργασία με τις εταιρείες Blommaert Aluminium και Van Tiem Electro. Όπως αναφέρει η Wattlab, το «Blue Marlin» αποτελεί νέο πλοίο και η εγκατάσταση διήρκεσε περίπου μία εβδομάδα, ακολουθούμενη από λίγες ημέρες δοκιμών.
Για αντίστοιχες επεμβάσεις σε υφιστάμενα πλοία, εκτιμάται ότι ο χρόνος εκτός λειτουργίας δεν υπερβαίνει τις επτά ημέρες, γεγονός που καθιστά τη λύση εξαιρετικά ελκυστική.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Με την αβεβαιότητα να αποτελεί το νέο status quo του διεθνούς εμπορίου και της παγκόσμιας ναυτιλίας, η δραστηριότητα των πλοιοκτητών στη δευτερογενή αγορά bulk…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ