
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή ενέργεια απευθείας για ηλεκτρική πρόωση υψηλής τάσης. Η υλοποίηση του συστήματος πραγματοποιήθηκε από τη Wattlab σε συνεργασία με την HGK Shipping.
Πιο συγκεκριμένα, στο πλοίο «Blue Marlin» υλοποιήθηκε ένα πλήρως ενσωματωμένο ενεργειακό σύστημα, όπου 192 ηλιακά πάνελ συνδέονται τόσο με τις χαμηλής όσο και με τις υψηλής τάσης λειτουργίες του πλοίου. Η τεχνολογία αυτή δεν περιορίζεται στην υποβοήθηση βοηθητικών συστημάτων λειτουργίας, όπως γινόταν έως σήμερα, αλλά συμβάλλει άμεσα στην πρόωση του πλοίου. Πρόκειται για ένα υβριδικό ενεργειακό σύστημα, που επιτρέπει την πλεύση με χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου ή και καθαρά με ηλιακή ενέργεια υπό ευνοϊκές συνθήκες. Το σύστημα των φωτοβολταϊκών συστοιχιών του «Blue Marlin» αποδίδει έως και 35 kW υπό ιδανικές συνθήκες και «συνεργάζεται» με τέσσερις γεννήτριες ντίζελ για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στην πρόωση.
Η διαχείριση της ενέργειας γίνεται μέσω ενός αυτοματοποιημένου ενεργειακού συστήματος, το οποίο κατανέμει την ηλεκτρική ισχύ ανάλογα με τις απαιτήσεις λειτουργίας του πλοίου σε πραγματικό χρόνο. Χάρη σε αυτή τη διαχείριση, ενεργοποιούνται τεχνικές peak shaving, δηλαδή αποφυγή χρήσης επιπλέον γεννητριών σε περιόδους αιχμής, βελτιστοποιώντας την κατανάλωση καυσίμου και μειώνοντας τις εκπομπές CO₂.
Η εγκατάσταση του συστήματος έγινε στο ναυπηγείο De Gerlien van Tiem, σε συνεργασία με τις εταιρείες Blommaert Aluminium και Van Tiem Electro. Όπως αναφέρει η Wattlab, το «Blue Marlin» αποτελεί νέο πλοίο και η εγκατάσταση διήρκεσε περίπου μία εβδομάδα, ακολουθούμενη από λίγες ημέρες δοκιμών.
Για αντίστοιχες επεμβάσεις σε υφιστάμενα πλοία, εκτιμάται ότι ο χρόνος εκτός λειτουργίας δεν υπερβαίνει τις επτά ημέρες, γεγονός που καθιστά τη λύση εξαιρετικά ελκυστική.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Διά χειρός Fincantieri το νεότευκτο κρουαζιερόπλοιο της Oceania Cruises, το οποίο παρέλαβε στις 10 Ιουλίου από το ναυπηγείο Sestri Ponente της Γένοβας. Το «Oceania…
Κατά το α΄ εξάμηνο του 2025, οι διά θαλάσσης μεταφορές άνθρακα σημείωσαν πτώση κατά 6% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, εν μέσω της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ