
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή ενέργεια απευθείας για ηλεκτρική πρόωση υψηλής τάσης. Η υλοποίηση του συστήματος πραγματοποιήθηκε από τη Wattlab σε συνεργασία με την HGK Shipping.
Πιο συγκεκριμένα, στο πλοίο «Blue Marlin» υλοποιήθηκε ένα πλήρως ενσωματωμένο ενεργειακό σύστημα, όπου 192 ηλιακά πάνελ συνδέονται τόσο με τις χαμηλής όσο και με τις υψηλής τάσης λειτουργίες του πλοίου. Η τεχνολογία αυτή δεν περιορίζεται στην υποβοήθηση βοηθητικών συστημάτων λειτουργίας, όπως γινόταν έως σήμερα, αλλά συμβάλλει άμεσα στην πρόωση του πλοίου. Πρόκειται για ένα υβριδικό ενεργειακό σύστημα, που επιτρέπει την πλεύση με χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου ή και καθαρά με ηλιακή ενέργεια υπό ευνοϊκές συνθήκες. Το σύστημα των φωτοβολταϊκών συστοιχιών του «Blue Marlin» αποδίδει έως και 35 kW υπό ιδανικές συνθήκες και «συνεργάζεται» με τέσσερις γεννήτριες ντίζελ για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στην πρόωση.
Η διαχείριση της ενέργειας γίνεται μέσω ενός αυτοματοποιημένου ενεργειακού συστήματος, το οποίο κατανέμει την ηλεκτρική ισχύ ανάλογα με τις απαιτήσεις λειτουργίας του πλοίου σε πραγματικό χρόνο. Χάρη σε αυτή τη διαχείριση, ενεργοποιούνται τεχνικές peak shaving, δηλαδή αποφυγή χρήσης επιπλέον γεννητριών σε περιόδους αιχμής, βελτιστοποιώντας την κατανάλωση καυσίμου και μειώνοντας τις εκπομπές CO₂.
Η εγκατάσταση του συστήματος έγινε στο ναυπηγείο De Gerlien van Tiem, σε συνεργασία με τις εταιρείες Blommaert Aluminium και Van Tiem Electro. Όπως αναφέρει η Wattlab, το «Blue Marlin» αποτελεί νέο πλοίο και η εγκατάσταση διήρκεσε περίπου μία εβδομάδα, ακολουθούμενη από λίγες ημέρες δοκιμών.
Για αντίστοιχες επεμβάσεις σε υφιστάμενα πλοία, εκτιμάται ότι ο χρόνος εκτός λειτουργίας δεν υπερβαίνει τις επτά ημέρες, γεγονός που καθιστά τη λύση εξαιρετικά ελκυστική.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς πυκνώνουν οι φωνές για τα οφέλη της χρήσης της πυρηνικής ενέργεια στα πλοία στον δρόμο προς την αποανθρακοποίηση, ενδιαφέρον παρουσίασε η τοποθέτηση μιας…
Αναντίρρητα, η παγκόσμια αγορά πετρελαίου διανύει περίοδο αυξημένης αβεβαιότητας, που τροφοδοτείται από τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές εντάσεις και τις εμπορικές ανακατατάξεις. Στο πλαίσιο αυτό, ολοένα…
Η δασμολογική πολιτική του Ντ. Τραμπ έχει προκαλέσει πλήθος αναταράξεων. Στόχος της αμερικανικής κυβέρνησης είναι η αναβίωση της ναυτιλιακής βιομηχανίας των ΗΠΑ, από κοινού…
Η οικογενειακή επιχείρηση του Προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, επεκτείνεται και στον κλάδο του real estate, έπειτα από συμφωνία-μαμούθ με την εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων…
Η Ρωσία ενδέχεται να επιβάλει περιορισμούς στις εξαγωγές ντίζελ, μετά το κύμα ουκρανικών επιθέσεων από μη επανδρωμένα αεροσκάφη στα διυλιστήρια πετρελαίου της, σύμφωνα με…
Περιζήτητο είναι το LNG της Woodside στις διεθνείς αγορές, καθώς η αυστραλιανή εταιρεία υπέγραψε πρόσφατα νέα συμφωνία προμήθειας με την κρατική εταιρεία ενέργειας της…
Πρόσφατα, η Seatrium Offshore Technology, η οποία εντάσσεται στον σιγκαπουριανό όμιλο Seatrium, προχώρησε στην υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MoU) με την Cochin Shipyard, τη μεγαλύτερη…
Σημάδια ανάκαμψης κάνουν σταδιακά την εμφάνισή τους στη ναυλαγορά της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, υπογραμμίζει η BIMCO, πλην των γραμμών από και προς τις Ηνωμένες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ