
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή ενέργεια απευθείας για ηλεκτρική πρόωση υψηλής τάσης. Η υλοποίηση του συστήματος πραγματοποιήθηκε από τη Wattlab σε συνεργασία με την HGK Shipping.
Πιο συγκεκριμένα, στο πλοίο «Blue Marlin» υλοποιήθηκε ένα πλήρως ενσωματωμένο ενεργειακό σύστημα, όπου 192 ηλιακά πάνελ συνδέονται τόσο με τις χαμηλής όσο και με τις υψηλής τάσης λειτουργίες του πλοίου. Η τεχνολογία αυτή δεν περιορίζεται στην υποβοήθηση βοηθητικών συστημάτων λειτουργίας, όπως γινόταν έως σήμερα, αλλά συμβάλλει άμεσα στην πρόωση του πλοίου. Πρόκειται για ένα υβριδικό ενεργειακό σύστημα, που επιτρέπει την πλεύση με χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου ή και καθαρά με ηλιακή ενέργεια υπό ευνοϊκές συνθήκες. Το σύστημα των φωτοβολταϊκών συστοιχιών του «Blue Marlin» αποδίδει έως και 35 kW υπό ιδανικές συνθήκες και «συνεργάζεται» με τέσσερις γεννήτριες ντίζελ για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στην πρόωση.
Η διαχείριση της ενέργειας γίνεται μέσω ενός αυτοματοποιημένου ενεργειακού συστήματος, το οποίο κατανέμει την ηλεκτρική ισχύ ανάλογα με τις απαιτήσεις λειτουργίας του πλοίου σε πραγματικό χρόνο. Χάρη σε αυτή τη διαχείριση, ενεργοποιούνται τεχνικές peak shaving, δηλαδή αποφυγή χρήσης επιπλέον γεννητριών σε περιόδους αιχμής, βελτιστοποιώντας την κατανάλωση καυσίμου και μειώνοντας τις εκπομπές CO₂.
Η εγκατάσταση του συστήματος έγινε στο ναυπηγείο De Gerlien van Tiem, σε συνεργασία με τις εταιρείες Blommaert Aluminium και Van Tiem Electro. Όπως αναφέρει η Wattlab, το «Blue Marlin» αποτελεί νέο πλοίο και η εγκατάσταση διήρκεσε περίπου μία εβδομάδα, ακολουθούμενη από λίγες ημέρες δοκιμών.
Για αντίστοιχες επεμβάσεις σε υφιστάμενα πλοία, εκτιμάται ότι ο χρόνος εκτός λειτουργίας δεν υπερβαίνει τις επτά ημέρες, γεγονός που καθιστά τη λύση εξαιρετικά ελκυστική.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγία κάνει ακόμα ένα βήμα προς την αποανθρακοποίηση στις θαλάσσιες μεταφορές, με τη συμφωνία της Brunvoll Mar-El και της Rødne Fjord Cruise για…
Τάσεις σταθερότητας εμφανίζει η ναυλαγορά των containerships, έπειτα από έντεκα διαδοχικές εβδομάδες πτώσης των spot ναύλων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της…
Η ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών υποθαλάσσιων συστημάτων παραγωγής είναι καίριας σημασίας, καθώς μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις ανάγκες σε εξοπλισμό στην επιφάνεια. Παράλληλα ανοίγει…
Η βραζιλιάνικος κολοσσός εξόρυξης μεταλλευμάτων Vale, εξήγγειλε στις 4 Σεπτεμβρίου ότι θα επενδύσει $12,3 δις. στις μεταλλευτικές της δραστηριότητες στην πολιτεία Minas Gerais μέχρι…
Η Τουρκία αναμένεται να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή ημιαγωγών, με στόχο να μειώσει την εξάρτησή της από τεχνολογίες τρίτων χωρών. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Μια διακήρυξη-ορόσημο, με στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών, υιοθετήθηκε πρόσφατα σε συνέδριο που διοργάνωσε η κυβέρνηση των Φιλιππίνων στη Μανίλα. Η Διακήρυξη…
Καθώς η παγκόσμια αγορά σιδηρομεταλλεύματος εξακολουθεί να διανύει περίοδο αβεβαιότητας, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal εστιάζει στις τελευταίες εξελίξεις και στον αντίκτυπό τους στην…
Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο με κινεζική υπογραφή βρίσκεται προ των πυλών για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ειδικότερα, μια κινεζική διαχειρίστρια εταιρεία πρόκειται να «εγκαινιάσει» την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ