
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική κυβέρνηση για την εφαρμογή του νέου τέλους επιβατών κρουαζιέρας, που πρόκειται να τεθεί σε ισχύ στις 21 Ιουλίου 2025.
Το νέο τέλος, το οποίο θεσπίστηκε με Κοινή Υπουργική Απόφαση, στοχεύει στην ενίσχυση των λιμενικών και τουριστικών υποδομών της χώρας, με τα έσοδα να προορίζονται για χρηματοδότηση έργων σε βασικά λιμάνια και ανερχόμενους προορισμούς. Στόχος είναι η αναβάθμιση των συνθηκών φιλοξενίας στις πιο δημοφιλείς περιοχές, αλλά και η ενίσχυση μικρότερων κοινοτήτων, ώστε να ενταχθούν στο δίκτυο της κρουαζιέρας.
Η CLIA, αν και εξέφρασε επιφυλάξεις σχετικά με τον χρόνο ανακοίνωσης του μέτρου, καλωσορίζει την πρόθεση της κυβέρνησης να διασφαλίσει ότι τα νέα έσοδα θα έχουν αναπτυξιακό και επαναεπενδυτικό χαρακτήρα.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της CLIA, η Ελλάδα είναι εξαιρετικά ελκυστικός προορισμός κρουαζιέρας, χάρη στα πολλά νησιά και τις ακτές της προς εξερεύνηση, καθώς και στην πλούσια πολιτιστική της κληρονομιά.
Είναι άξιο αναφοράς ότι, το 2024, η Ελλάδα υποδέχτηκε περισσότερους από 40 εκατομμύρια επισκέπτες, εκ των οποίων 1,8 εκατομμύρια (4,5%) ήρθαν ως επιβάτες κρουαζιέρας. Συνολικά, ο οικονομικός αντίκτυπος του τουρισμού κρουαζιέρας στην Ελλάδα το 2023 έφτασε τα €2 δισ., έναντι €1,4 δισ. το 2022, ενώ στήριξε 22.600 θέσεις εργασίας. Η συνολική συνεισφορά του κλάδου στο ΑΕΠ της χώρας ανήλθε σε €973 εκατ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ