
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται από τη Βαλτική Θάλασσα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, οι γερμανικές αρχές έχουν εντείνει τις επιθεωρήσεις και τους ελέγχους σε δεξαμενόπλοια που διασχίζουν προς τα ανατολικά το στενό θαλάσσιο πέρασμα ανάμεσα στο Φέμαρν της Γερμανίας και το νησί Λόλαντ της Δανίας. Οι αρχές απαιτούν από τα πλοία την επίδειξη ασφαλιστικών εγγράφων, σε μια πρωτοβουλία που εντάσσεται στο πλαίσιο των συντονισμένων προσπαθειών των χωρών της Βόρειας Ευρώπης να καταστείλουν τη δράση του «σκιώδους» στόλου της Ρωσίας.
Αντίστοιχα μέτρα έχει λάβει και η Σουηδία, ενισχύοντας τις επιθεωρήσεις σε πλοία που θεωρούνται ύποπτα για συμμετοχή στον «σκιώδη» στόλο.
«Η αποτυχία συμμόρφωσης με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς θα μπορούσε να οδηγήσει σε πανευρωπαϊκή παρακολούθηση των πλοίων ή ακόμα και στην ένταξή τους στη λίστα των κυρώσεων», επισημαίνει η γερμανική κυβέρνηση.
Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι τα πλοία του «σκιώδους» στόλου είτε ασφαλίζονται από εταιρείες αμφιβόλου αξιοπιστίας είτε δεν διαθέτουν ασφαλιστική κάλυψη. Ως εκ τούτου, έχουν αυξηθεί οι ανησυχίες σχετικά με πιθανές πετρελαιοκηλίδες.
Σημειώνεται ότι, βάσει εκτιμήσεων της KSE, τον περασμένο Απρίλιο περίπου 692.000 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως μεταφέρθηκαν μέσω της Βαλτικής Θάλασσας σε πλοία που δεν διέθεταν ασφαλιστική κάλυψη αναγνωρισμένη από τα κράτη της Δύσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ενεργειακή μετάβαση στη Βαλτική αποκτά νέα δυναμική, καθώς το λιμάνι της Κλαϊπέντα προχωρά αποφασιστικά προς την ολοκλήρωση του φιλόδοξου έργου παραγωγής πράσινου υδρογόνου.…
Το διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα επηρεάζεται έντονα από τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Οι συνεχόμενες επιθέσεις των Χούθι, ειδικότερα, κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν επιμηκύνει…
Σε χαμηλές στροφές εξακολουθεί να κινείται η ναυλαγορά των LNG carriers, με την «ψαλίδα» ωστόσο Ανατολής-Δύσης να κλείνει σημαντικά την τελευταία εβδομάδα. Σύμφωνα με…
Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την πλήρη λειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης; Έχουμε κοινοποιήσει το χρονοδιάγραμμα για την επαναλειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης. Η σταδιακή επαναλειτουργία…
Με την παραγωγή φυσικού αερίου των ΗΠΑ να αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο και τις εξαγωγές LNG να «καλπάζουν», κορυφαίες αμερικανικές εταιρείες ενέργειας προσβλέπουν στην…
Εν αναμονή της έναρξης ισχύος των νέων μέτρων του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ (USTR), για την ανατροπή της κινεζικής θαλάσσιας κυριαρχίας και την αναβίωση…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός Bahri φαίνεται πως ευθυγραμμίζεται πλήρως με τα φιλόδοξα σχέδια της Σαουδικής Αραβίας στον κλάδο της ναυπηγικής, καθώς πρόσφατα προχώρησε σε παραγγελία-ορόσημο…
Η ελβετική εταιρεία WinGD ανακοίνωσε, μετά από περισσότερο από μία δεκαετία έρευνας και ανάπτυξης, ότι το 2026 θα παρουσιάσει την πρώτη στον κόσμο δίχρονη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ