
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται από τη Βαλτική Θάλασσα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, οι γερμανικές αρχές έχουν εντείνει τις επιθεωρήσεις και τους ελέγχους σε δεξαμενόπλοια που διασχίζουν προς τα ανατολικά το στενό θαλάσσιο πέρασμα ανάμεσα στο Φέμαρν της Γερμανίας και το νησί Λόλαντ της Δανίας. Οι αρχές απαιτούν από τα πλοία την επίδειξη ασφαλιστικών εγγράφων, σε μια πρωτοβουλία που εντάσσεται στο πλαίσιο των συντονισμένων προσπαθειών των χωρών της Βόρειας Ευρώπης να καταστείλουν τη δράση του «σκιώδους» στόλου της Ρωσίας.
Αντίστοιχα μέτρα έχει λάβει και η Σουηδία, ενισχύοντας τις επιθεωρήσεις σε πλοία που θεωρούνται ύποπτα για συμμετοχή στον «σκιώδη» στόλο.
«Η αποτυχία συμμόρφωσης με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς θα μπορούσε να οδηγήσει σε πανευρωπαϊκή παρακολούθηση των πλοίων ή ακόμα και στην ένταξή τους στη λίστα των κυρώσεων», επισημαίνει η γερμανική κυβέρνηση.
Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι τα πλοία του «σκιώδους» στόλου είτε ασφαλίζονται από εταιρείες αμφιβόλου αξιοπιστίας είτε δεν διαθέτουν ασφαλιστική κάλυψη. Ως εκ τούτου, έχουν αυξηθεί οι ανησυχίες σχετικά με πιθανές πετρελαιοκηλίδες.
Σημειώνεται ότι, βάσει εκτιμήσεων της KSE, τον περασμένο Απρίλιο περίπου 692.000 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως μεταφέρθηκαν μέσω της Βαλτικής Θάλασσας σε πλοία που δεν διέθεταν ασφαλιστική κάλυψη αναγνωρισμένη από τα κράτη της Δύσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ