
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται από τη Βαλτική Θάλασσα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, οι γερμανικές αρχές έχουν εντείνει τις επιθεωρήσεις και τους ελέγχους σε δεξαμενόπλοια που διασχίζουν προς τα ανατολικά το στενό θαλάσσιο πέρασμα ανάμεσα στο Φέμαρν της Γερμανίας και το νησί Λόλαντ της Δανίας. Οι αρχές απαιτούν από τα πλοία την επίδειξη ασφαλιστικών εγγράφων, σε μια πρωτοβουλία που εντάσσεται στο πλαίσιο των συντονισμένων προσπαθειών των χωρών της Βόρειας Ευρώπης να καταστείλουν τη δράση του «σκιώδους» στόλου της Ρωσίας.
Αντίστοιχα μέτρα έχει λάβει και η Σουηδία, ενισχύοντας τις επιθεωρήσεις σε πλοία που θεωρούνται ύποπτα για συμμετοχή στον «σκιώδη» στόλο.
«Η αποτυχία συμμόρφωσης με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς θα μπορούσε να οδηγήσει σε πανευρωπαϊκή παρακολούθηση των πλοίων ή ακόμα και στην ένταξή τους στη λίστα των κυρώσεων», επισημαίνει η γερμανική κυβέρνηση.
Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι τα πλοία του «σκιώδους» στόλου είτε ασφαλίζονται από εταιρείες αμφιβόλου αξιοπιστίας είτε δεν διαθέτουν ασφαλιστική κάλυψη. Ως εκ τούτου, έχουν αυξηθεί οι ανησυχίες σχετικά με πιθανές πετρελαιοκηλίδες.
Σημειώνεται ότι, βάσει εκτιμήσεων της KSE, τον περασμένο Απρίλιο περίπου 692.000 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως μεταφέρθηκαν μέσω της Βαλτικής Θάλασσας σε πλοία που δεν διέθεταν ασφαλιστική κάλυψη αναγνωρισμένη από τα κράτη της Δύσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παρθενική του κίνηση στο πεδίο των θαλάσσιων μεταφορών υλοποίησε πρόσφατα ο Ισπανός κροίσος Amancio Ortega, ιδρυτής του κολοσσού της μόδας Zara. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ορόσημο για τις υπεράκτιες εξερευνήσεις πετρελαίου της Κίνας συνιστά η πρόσφατη εκκίνηση της παραγωγής σε ένα γιγαντιαίο πεδίο πετρελαίου στη Θάλασσα Μποχάι. Σύμφωνα με…
H αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία συγκαταλέγεται μεταξύ των κλάδων που θα επωφεληθούν από την οικονομική συμφωνία των ΗΠΑ με την Ιαπωνία. Στην ανακοίνωση του Λευκού…
Συνεχίζεται, όπως όλα δείχνουν, το «σίριαλ» πώλησης των λιμένων της CK Hutchison, με βάση τα τελευταία δημοσιεύματα. Ειδικότερα, όπως γνωστοποίησε το Reuters στις 25…
Απώλειες κατέγραψε για έκτη διαδοχική εβδομάδα η ναυλαγορά των containerships, με τις καθοδικές πιέσεις στους spot ναύλους να εντείνονται. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Η επανεκκίνηση των υδροπλάνων στην Ελλάδα είναι γεγονός, με την Hellenic Seaplanes να συνεχίζει τις πτήσεις της. Μετά την επιτυχημένη προσθαλάσσωση υδροπλάνου στο…
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες πρωτοστατούν στην πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας, παρά τις δυσκολίες και τις αβεβαιότητες που αυτή ενέχει. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 1.421…
H Αρχή του Συστήματος Εμπορίας Εκπομπών του Ηνωμένου Βασιλείου (UK ETS), με απάντησή της στις διαβουλεύσεις της βιομηχανίας για την επέκταση του UK ETS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ