
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται από τη Βαλτική Θάλασσα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, οι γερμανικές αρχές έχουν εντείνει τις επιθεωρήσεις και τους ελέγχους σε δεξαμενόπλοια που διασχίζουν προς τα ανατολικά το στενό θαλάσσιο πέρασμα ανάμεσα στο Φέμαρν της Γερμανίας και το νησί Λόλαντ της Δανίας. Οι αρχές απαιτούν από τα πλοία την επίδειξη ασφαλιστικών εγγράφων, σε μια πρωτοβουλία που εντάσσεται στο πλαίσιο των συντονισμένων προσπαθειών των χωρών της Βόρειας Ευρώπης να καταστείλουν τη δράση του «σκιώδους» στόλου της Ρωσίας.
Αντίστοιχα μέτρα έχει λάβει και η Σουηδία, ενισχύοντας τις επιθεωρήσεις σε πλοία που θεωρούνται ύποπτα για συμμετοχή στον «σκιώδη» στόλο.
«Η αποτυχία συμμόρφωσης με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς θα μπορούσε να οδηγήσει σε πανευρωπαϊκή παρακολούθηση των πλοίων ή ακόμα και στην ένταξή τους στη λίστα των κυρώσεων», επισημαίνει η γερμανική κυβέρνηση.
Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι τα πλοία του «σκιώδους» στόλου είτε ασφαλίζονται από εταιρείες αμφιβόλου αξιοπιστίας είτε δεν διαθέτουν ασφαλιστική κάλυψη. Ως εκ τούτου, έχουν αυξηθεί οι ανησυχίες σχετικά με πιθανές πετρελαιοκηλίδες.
Σημειώνεται ότι, βάσει εκτιμήσεων της KSE, τον περασμένο Απρίλιο περίπου 692.000 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως μεταφέρθηκαν μέσω της Βαλτικής Θάλασσας σε πλοία που δεν διέθεταν ασφαλιστική κάλυψη αναγνωρισμένη από τα κράτη της Δύσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πρόσφατη ανακοίνωση της Hanwha Engine για την παραγωγή της πρώτης παγκοσμίως μηχανής διπλού καυσίμου X-DF με τεχνολογία μεταβλητού λόγου συμπίεσης (Variable Compression Ratio…
Ένα σημαντικό βήμα για την τεχνολογία αυτόνομων ρομπότ βαθέων υδάτων που ανοίγει τον δρόμο για αποστολές σε εξαιρετικά απαιτητικά περιβάλλοντα ανακοινώθηκε πρόσφατα από την…
Το τρέχον έτος, η αμερικανική παραγωγή καλαμποκιού έχει ανέλθει σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα και διαμορφώθηκε σε 425 εκατ. τόνους. Ωστόσο, παρά την αύξηση κατά…
Η χρήση της αμμωνίας για την πρόωση των πλοίων έχει πλέον ξεπεράσει το στάδιο της θεωρίας και έχει σταδιακά αναδυθεί ως μια ενδεχόμενη ενναλακτική…
Σε 1,7% ανήλθε ο ρυθμός ανάπτυξης του 2ου τριμήνου, σε ετήσια βάση στη χώρα μας όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Αυξημένες…
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο κολοσσός POSCO Group φαίνεται να εξετάζει την είσοδό του στο ναυτιλιακό επιχειρείν. Συγκεκριμένα, η POSCO εξετάζει…
Οι χώρες της ΕΕ εξετάζουν το ενδεχόμενο μιας δεκαετούς καθυστέρησης στην καθιέρωση φόρων αναφορικά με τα καύσιμα των αερομεταφορών και της ναυτιλίας, αναφέρει δημοσίευμα…
Οι διελεύσεις πλοίων από τα Στενά του Μπαμπ ελ Μάντεμπ τον περασμένο μήνα έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδό τους από τον Ιανουάριο του 2024, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ