
Τα ναυπηγεία Imabari Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι εξαγόρασαν τον δεύτερο μεγαλύτερο ναυπηγικό όμιλο της χώρας, Japan Marine United Corp. (JMU). Σύμφωνα με τα ιαπωνικά ΜΜΕ, απέκτησαν το 60% των μετοχών της εταιρείας, ενώ πρόκειται να τη μετατρέψουν σε θυγατρική της.
Ο ιαπωνικός κολοσσός, με έδρα την επαρχία Εχίμε, κατέχει σήμερα το 30% των μετοχών της JMU, η οποία εδρεύει στη Γιοκοχάμα. Το υπόλοιπο 30% των μετοχών της JMU θα αγοραστεί από τις JFE Holdings, Inc. και IHI Corp., οι οποίες έχουν χρηματοδοτήσει την εταιρεία μαζί με την Imabari. Η εξαγορά θα ολοκληρωθεί μόλις η Imabari λάβει την έγκριση των ρυθμιστικών αρχών στην Ιαπωνία και στο εξωτερικό.
Η επενδυτική αυτή κίνηση θα δημιουργήσει έναν γιγαντιαίο όμιλο εταιρειών, που θα ελέγχει το ήμισυ της εγχώριας ναυπηγικής αγοράς σε όρους χωρητικότητας. Τα δύο ναυπηγεία επιδιώκουν να ανταγωνιστούν τα αντίστοιχα κινεζικά και νοτιοκορεατικά μέσω της οικονομίας κλίμακας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ναυπηγικός τομέας της Ιαπωνίας αποτελεί ένα από τα δυνατότερα χαρτιά της χώρας στις διαπραγματεύσεις της με τις ΗΠΑ αναφορικά με τους δασμούς. Όπως αναφέρουν πηγές από την ασιατική χώρα, η εν λόγω συγχώνευση κινείται προς αυτή την κατεύθυνση, δεδομένου ότι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας δύναται να αποδειχθεί καθοριστική στις προαναφερθείσες διαπραγματεύσεις.
Τέλος, η Ιαπωνία επιχειρεί να επανέλθει στην πρώτη θέση ως παγκόσμιος ηγέτης στη ναυπήγηση πλοίων. Υπενθυμίζεται ότι, τη δεκαετία του 1990, το μερίδιο αγοράς της Ιαπωνίας ήταν 40-50%. Ωστόσο, με την άνοδο των κινεζικών και νοτιοκορεατικών ναυπηγείων, το μερίδιο της Ιαπωνίας έχει πέσει κάτω από το 20%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bernhard Schulte Offshore ανακοίνωσε στις 26 Ιουνίου την παραλαβή ενός ακόμα πλοίου CSOV (Commissioning Service Operation Vessel) από τα ναυπηγεία Ulstein Verft της…
Έργα που αλλάζουν «εντελώς ριζικά» τη φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης θα παραδίδονται ή θα είναι στο τέλος τους μέχρι το τέλος του 2028 ή του…
Η στρατιωτική κινητικότητα, όπως και οι εμπορευματικές μεταφορές, εξαρτάται από διεθνείς διαδρόμους υψηλών επιδόσεων, που διευκολύνουν τα μεγαλύτερα και βαρύτερα τρένα. Όπως και στις…
Θετικά σημάδια συνεχίζει να παρουσιάζει η spot ναυλαγορά των LNG carriers, παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι εξακολουθούν να βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.…
Η 110η Σύνοδος της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο από 18 έως 27 Ιουνίου 2025. Σήμερα, τελευταία ημέρα…
Σε φάση αναδιάταξης εισέρχεται η παγκόσμια αγορά θερμικού άνθρακα, καθώς οι νέες τάσεις κορυφαίων εισαγωγών αναδεικνύουν νέους πρωταγωνιστές αλλά και μεγάλους χαμένους στον παγκόσμιο…
Η εταιρεία κατασκευής τσιπ τεχνητής νοημοσύνης Nvidia ανέκτησε τη θέση της ως η πιο πολύτιμη εταιρεία στον κόσμο, από άποψη κεφαλαιοποίησης. Οι μετοχές της…
H Celestyal ανακοίνωσε το πρόγραμμα κρουαζιέρων της για το 2027 και τις αρχές του 2028. Το ετήσιο πρόγραμμα, το οποίο είναι τώρα διαθέσιμο για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ