
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής βιομηχανίας εν μέσω των εξελισσόμενων περιβαλλοντικών κανονισμών και της ψηφιακής μετάβασης. Τα βασικά θέματα που συζητήθηκαν ήταν ο αντίκτυπος της MEPC 83, η συνεχής ανάπτυξη του RINA στο διεθνή χάρτη, οι εξελίξεις στην τεχνολογία εναλλακτικών καυσίμων και η έντονη έμφαση στην καινοτομία και τη συνεργασία.
«Η ναυτιλία πρέπει να θεωρείται ως ένα οικοσύστημα όπου η ανταλλαγή γνώσεων είναι ζωτικής σημασίας», δήλωσε ο Σπύρος Ζολώτας, Αντιπρόεδρος της RINA για την περιοχή της Νότιας Ευρώπης. «Συναντήσεις όπως η HTC μας επιτρέπουν να ανταλλάσσουμε απόψεις, να αντιμετωπίζουμε πραγματικές προκλήσεις και να διαμορφώνουμε συλλογικά το μέλλον του κλάδου μας».
Παγκόσμια ανάπτυξη και τοπική δύναμη
Υπό την προεδρία του Θοδωρή Βαλτάτζη, Γενικού Διευθυντή της Technomar Shipping, και του Άκη Τσιριγκάκη, Διευθύνοντος Συμβούλου της Nautilus Energy Management Corp., η συνεδρίαση γιόρτασε την τέταρτη συνεχόμενη χρονιά της RINA ως του ταχύτερα αναπτυσσόμενου νηογνώμονα. Το 2024, ο RINA σημείωσε αύξηση 12% σε ετήσια βάση στο μέγεθος του στόλου του, ο οποίος πλέον αριθμεί σχεδόν 8.700 πλοία – 82,9 εκατομμύρια τόνους -συμπεριλαμβανομένων 780 πλοίων υπό ελληνική ιδιοκτησία, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 30% της συνολικής χωρητικότητάς της.
MEPC 83
Ο Μιχάλης Μαρκογιάννης, επικεφαλής της έγκρισης σχεδίων για την Ελλάδα, και ο Αντώνης Τρακάκης, τεχνικός διευθυντής της Energy Transition Solutions, του RINA, μοιράστηκαν τις απόψεις τους σχετικά με τον αναμενόμενο αντίκτυπο των αποτελεσμάτων του MEPC 83, συμπεριλαμβανομένων των προτεινόμενων τροποποιήσεων στο παράρτημα VI της MARPOL, των στόχων CII για την περίοδο 2027-2030 και των αναθεωρήσεων του SEEMP 2024. Περιέγραψαν επίσης τον οδικό χάρτη του IMO για το 2029 και πέραν αυτού.
Προώθηση της αποανθρακοποίησης μέσω της τεχνολογίας
Ο Pieter Van Den Ouden του RINA Marine Excellence Center παρουσίασε τις εξελίξεις αναφορικά με τη μεθανόλη και το LNG, επιτυγχάνοντας κλιματική ουδετερότητα μέσω της βιώσιμης παραγωγής. «Τα συστήματα κυψελών καυσίμου προσφέρουν μακροχρόνια, υψηλής απόδοσης λειτουργία, είτε τροφοδοτούνται με υδρογόνο, μεθανόλη ή LNG», σημείωσε.
Έμφαση δόθηκε επίσης στις ψηφιακές λύσεις. Η Olga Dratsia, Performance Manager της Alberta Shipmanagement, παρουσίασε τα οφέλη της ενσωμάτωσης της πλατφόρμας SERTICA του RINA σε ολόκληρο το στόλο, επιτρέποντας την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο για την εκπλήρωση των κανονιστικών απαιτήσεων και την αύξηση της αποδοτικότητας. «Επιλεγμένη για την ακρίβεια, την ευελιξία και την εξειδικευμένη υποστήριξή της, η SERTICA μας βοηθά να βελτιώσουμε τη λειτουργική μας γνώση και συμμόρφωση», ανέφερε μεταξύ άλλων.
Στρατηγικές πληροφορίες
Οι εμπειρογνώμονες του RINA, Μαρίνος Αναστασίου, Key Account Manager New Buildings, και Νίκος Μιχάς, Tanker Segment Manager, υπογράμμισαν τον ρόλο της εταιρείας στην αγορά των νεότευκτων πλοίων, ιδίως στους τομείς των χύδην φορτίων, των δεξαμενόπλοιων και του φυσικού αερίου. Η στρατηγική δίνει έμφαση στις υπηρεσίες πλήρους κύκλου ζωής, στην καινοτομία και στη συμμόρφωση με τους κανονισμούς.
Καινοτομία και συνεργασία
Η συνάντηση ανέδειξε επίσης τη συμμετοχή του RINA στο SEASTARS, ένα έργο €9,85 εκατομμυρίων που αποσκοπεί στην παροχή βελτιστοποιημένων σχεδίων πλοίων και στρατηγικών αποανθρακοποίησης. «Ο RINA, είναι ο μόνος νηογνώμονας που συμμετέχει σε αυτή την φιλόδοξη πρωτοβουλία», δήλωσε ο Δρ. Στέφανος Χατζηνικόλαου του Πανεπιστημίου Πειραιά.
Τέλος, ο Μιχάλης Βρεττός, εμπειρογνώμονας του RINA στον τομέα της κυβερνοασφάλειας στη ναυτιλία, παρουσίασε τα RINA Open Innovation Hubs, ένα παγκόσμιο δίκτυο καινοτομίας όπου ναυτιλιακές εταιρείες, νεοφυείς επιχειρήσεις, ερευνητικά ιδρύματα και ακαδημαϊκοί μπορούν να συνεργάζονται, να εξερευνούν και να επενδύουν σε νέες ιδέες. Η πρωτοβουλία εστιάζει σε διάφορους τομείς, όπως οι ψηφιακές τεχνολογίες, τα εναλλακτικά καύσιμα, η γαλάζια οικονομία και η αποανθρακοποίηση, με στόχο την προώθηση της καινοτομίας στη ναυτιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Στην υπογραφή μιας σημαντικής συμφωνίας προχώρησαν πρόσφατα οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής των G7 που πραγματοποιήθηκε στον Καναδά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ