
Στην κατασκευή containerships «ποντάρουν» εκ νέου οι ναυπηγικοί κολοσσοί της Νότιας Κορέας, με ειδικούς του κλάδου να χαρακτηρίζουν αυτή τη στροφή ως «επανανακάλυψη» του συγκεκριμένου τύπου πλοίου.
Σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons Research, τα τρία κορυφαία ναυπηγεία της Νότιας Κορέας –HD Hyundai Heavy Industries (HD HHI), Hanwha Ocean και Samsung Heavy Industries (SHI)– έχουν μέχρι στιγμής φέτος εξασφαλίσει παραγγελίες για 52 containerships. Η αξία των εν λόγω παραγγελιών ανέρχεται σε περίπου $8,3 δισ. και ως εκ τούτου έχει ήδη υπερβεί τα επίπεδα των ετών 2024 (38 πλοία αξίας $6,6 δισ.) και 2023 (45 πλοία αξίας $7,2 δισ.).
Μέχρι πρότινος, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία δεν είχαν στραμμένο το ενδιαφέρον τους στα containerships. Ωστόσο, αυτή η τάση φαίνεται να αντιστρέφεται, καθώς η αυξανόμενη ζήτηση για containerships διπλού καυσίμου έχει πυροδοτήσει ένα εντυπωσιακό ράλι στις τιμές των νεότευκτων.
Ενδεικτικά, βάσει στοιχείων της Clarksons Research, η μέση τιμή ενός νεότευκτου containership μεταφορικής ικανότητας 22.000-24.000 TEUs αυξήθηκε από $145 εκατ. τον Μάιο του 2020 στα $237,5 εκατ. τον Μάιο του 2025 (+89%). Την ίδια στιγμή, η τιμή ενός νεότευκτου LNG carrier διαμορφώνεται στα $255 εκατ. Αυτή η σύγκλιση των τιμών έχει οδηγήσει τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας να επιστρέψουν δυναμικά στην αγορά των containerships, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά τους έναντι των κινεζικών ναυπηγείων.
Ωστόσο, αυτή η στροφή αντανακλά (και) τις πρόσφατες γεωπολιτικές μεταβολές με την εμπορική «κόντρα» Πεκίνου-Ουάσιγκτον. Τα κινεζικά πλοία βρίσκονται πλέον στο στόχαστρο των ΗΠΑ, γεγονός που επηρεάζει τη διάρθρωση της παγκόσμιας ναυπηγικής αγοράς. Όπως σημειώνουν αναλυτές, η μείωση της δημοφιλίας των κινεζικών ναυπηγείων έχει ήδη αρχίσει να αποτυπώνεται στις τιμές των νεότευκτων και στην κατανομή των παραγγελιών, δημιουργώντας «παράθυρο ευκαιρίας» για τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, σήμερα Τρίτη 5 Αυγούστου 2025, τοιχοκολλήθηκαν στα καταστήματα του Υπουργείου (Ακτή Βασιλειάδη Πύλη Ε1-Ε2 εντός…
Οι Βρυξέλλες ανακοίνωσαν, την Τρίτη 5 Αυγούστου, ότι αναστέλλουν τα αντίμετρα στους τελωνειακούς δασμούς του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, στον απόηχο της εμπορικής συμφωνίας…
Μία ριζοσπαστική απόφαση, που «φωτογραφίζει» τα πλοία του «σκιώδους στόλου», έλαβε πρόσφατα το Νηολόγιο του Παναμά. Συγκεκριμένα, το Νηολόγιο του Παναμά ανακοίνωσε, ότι εφεξής…
Η Ιαπωνία κατέγραψε, την Τρίτη 5 Αυγούστου, την υψηλότερη θερμοκρασία στην ιστορία της, με το υδράργυρο να «σκαρφαλώνει» στους 41,8 ℃, και την κυβέρνηση…
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών στο κέντρο της Αθήνας, έλαβε χώρα η 17η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη. Σημειώνεται…
H Seaspan ανακοίνωσε τη συνεργασία της με τρία ακόμα ναυπηγεία για την κατασκευή ice-breakers που θα ενταχθούν στον στόλο της ακτοφυλακής των ΗΠΑ. Ειδικότερα,…
Καθώς η παραγωγή πετρελαίου του Μεξικού αντιμετωπίζει σκοπέλους και η ενεργειακή βιομηχανία της Βενεζουέλας υπόκειται σε κυρώσεις από την Ουάσιγκτον, τα αμερικανικά διυλιστήρια της…
Η ινδική Adani Enterprises, η ναυαρχίδα του ομίλου Adani, κατέγραψε πτώση των κερδών της το πρώτο τρίμηνο του οικονομικού έτους, σύμφωνα με ανακοίνωση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ