
Στην κατασκευή containerships «ποντάρουν» εκ νέου οι ναυπηγικοί κολοσσοί της Νότιας Κορέας, με ειδικούς του κλάδου να χαρακτηρίζουν αυτή τη στροφή ως «επανανακάλυψη» του συγκεκριμένου τύπου πλοίου.
Σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons Research, τα τρία κορυφαία ναυπηγεία της Νότιας Κορέας –HD Hyundai Heavy Industries (HD HHI), Hanwha Ocean και Samsung Heavy Industries (SHI)– έχουν μέχρι στιγμής φέτος εξασφαλίσει παραγγελίες για 52 containerships. Η αξία των εν λόγω παραγγελιών ανέρχεται σε περίπου $8,3 δισ. και ως εκ τούτου έχει ήδη υπερβεί τα επίπεδα των ετών 2024 (38 πλοία αξίας $6,6 δισ.) και 2023 (45 πλοία αξίας $7,2 δισ.).
Μέχρι πρότινος, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία δεν είχαν στραμμένο το ενδιαφέρον τους στα containerships. Ωστόσο, αυτή η τάση φαίνεται να αντιστρέφεται, καθώς η αυξανόμενη ζήτηση για containerships διπλού καυσίμου έχει πυροδοτήσει ένα εντυπωσιακό ράλι στις τιμές των νεότευκτων.
Ενδεικτικά, βάσει στοιχείων της Clarksons Research, η μέση τιμή ενός νεότευκτου containership μεταφορικής ικανότητας 22.000-24.000 TEUs αυξήθηκε από $145 εκατ. τον Μάιο του 2020 στα $237,5 εκατ. τον Μάιο του 2025 (+89%). Την ίδια στιγμή, η τιμή ενός νεότευκτου LNG carrier διαμορφώνεται στα $255 εκατ. Αυτή η σύγκλιση των τιμών έχει οδηγήσει τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας να επιστρέψουν δυναμικά στην αγορά των containerships, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά τους έναντι των κινεζικών ναυπηγείων.
Ωστόσο, αυτή η στροφή αντανακλά (και) τις πρόσφατες γεωπολιτικές μεταβολές με την εμπορική «κόντρα» Πεκίνου-Ουάσιγκτον. Τα κινεζικά πλοία βρίσκονται πλέον στο στόχαστρο των ΗΠΑ, γεγονός που επηρεάζει τη διάρθρωση της παγκόσμιας ναυπηγικής αγοράς. Όπως σημειώνουν αναλυτές, η μείωση της δημοφιλίας των κινεζικών ναυπηγείων έχει ήδη αρχίσει να αποτυπώνεται στις τιμές των νεότευκτων και στην κατανομή των παραγγελιών, δημιουργώντας «παράθυρο ευκαιρίας» για τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Η θάλασσα φωνάζει. Θα την ακούσουμε;» αναρωτήθηκε, ξεκινώντας την παρέμβασή του στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στη συζήτηση για το Ευρωπαϊκό Σύμφωνο για τους…
Σημαντικές εξελίξεις καταγράφονται στην πορεία ανάπτυξης των υδροπλάνων στην Ελλάδα, καθώς προχωρούν οι διαδικασίες τόσο σε θεσμικό όσο και σε επιχειρησιακό επίπεδο. Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε,…
Η πλειοψηφία των μελών του Sea Cargo Charter- μια παγκόσμια πρωτοβουλία ευθυγράμμισης με το κλίμα που αναπτύχθηκε από το Global Maritime Forum – μείωσε…
Η ακτοφυλακή των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ανακοίνωσε ότι διέσωσε 24 άτομα από το πετρελαιοφόρο «ADALYNN» μετά από σύγκρουση μεταξύ δύο πλοίων στον Κόλπο του…
Η 4η Οικονομική και Εμπορική Έκθεση Κίνας-Αφρικής (CAETE) έκλεισε τις πύλες της την Κυριακή 15 Ιουνίου, με την υπογραφή μεγάλων συμφωνιών, καθώς η Κίνα…
Οι ηγέτες των G7 συμφώνησαν τη Δευτέρα 16 Ιουνίου σε μια έκκληση για «αποκλιμάκωση» στη σύγκρουση ανάμεσα στο Ιράν και το Ισραήλ, καθώς και…
Συμφωνία με τη Γαλλία στον τομέα της δασοκομίας υπέγραψε τηΔευτέρα 16 Ιουνίου με την Υπουργό Οικολογικής μετάβασης, Βιοποικιλότητας, Δασών, Θάλασσας και Αλιείας της Γαλλίας…
Ανησυχία επικρατεί στη διεθνή κοινότητα, αποτέλεσμα της έκρυθμης κατάστασης στη Μέση Ανατολή και των τεταμένων σχέσεων Ιράν-Ισραήλ. Με τις επιδράσεις να είναι πολυδιάστατες για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ