
Στην κατασκευή containerships «ποντάρουν» εκ νέου οι ναυπηγικοί κολοσσοί της Νότιας Κορέας, με ειδικούς του κλάδου να χαρακτηρίζουν αυτή τη στροφή ως «επανανακάλυψη» του συγκεκριμένου τύπου πλοίου.
Σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons Research, τα τρία κορυφαία ναυπηγεία της Νότιας Κορέας –HD Hyundai Heavy Industries (HD HHI), Hanwha Ocean και Samsung Heavy Industries (SHI)– έχουν μέχρι στιγμής φέτος εξασφαλίσει παραγγελίες για 52 containerships. Η αξία των εν λόγω παραγγελιών ανέρχεται σε περίπου $8,3 δισ. και ως εκ τούτου έχει ήδη υπερβεί τα επίπεδα των ετών 2024 (38 πλοία αξίας $6,6 δισ.) και 2023 (45 πλοία αξίας $7,2 δισ.).
Μέχρι πρότινος, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία δεν είχαν στραμμένο το ενδιαφέρον τους στα containerships. Ωστόσο, αυτή η τάση φαίνεται να αντιστρέφεται, καθώς η αυξανόμενη ζήτηση για containerships διπλού καυσίμου έχει πυροδοτήσει ένα εντυπωσιακό ράλι στις τιμές των νεότευκτων.
Ενδεικτικά, βάσει στοιχείων της Clarksons Research, η μέση τιμή ενός νεότευκτου containership μεταφορικής ικανότητας 22.000-24.000 TEUs αυξήθηκε από $145 εκατ. τον Μάιο του 2020 στα $237,5 εκατ. τον Μάιο του 2025 (+89%). Την ίδια στιγμή, η τιμή ενός νεότευκτου LNG carrier διαμορφώνεται στα $255 εκατ. Αυτή η σύγκλιση των τιμών έχει οδηγήσει τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας να επιστρέψουν δυναμικά στην αγορά των containerships, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά τους έναντι των κινεζικών ναυπηγείων.
Ωστόσο, αυτή η στροφή αντανακλά (και) τις πρόσφατες γεωπολιτικές μεταβολές με την εμπορική «κόντρα» Πεκίνου-Ουάσιγκτον. Τα κινεζικά πλοία βρίσκονται πλέον στο στόχαστρο των ΗΠΑ, γεγονός που επηρεάζει τη διάρθρωση της παγκόσμιας ναυπηγικής αγοράς. Όπως σημειώνουν αναλυτές, η μείωση της δημοφιλίας των κινεζικών ναυπηγείων έχει ήδη αρχίσει να αποτυπώνεται στις τιμές των νεότευκτων και στην κατανομή των παραγγελιών, δημιουργώντας «παράθυρο ευκαιρίας» για τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε τέσσερις ανέρχεται ο αριθμός των νεκρών στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο Eternity C, το οποίο δέχθηκε επίθεση χθες Δευτέρα από πλωτά…
Tο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας και βρίσκεται σε ετοιμότητα να συνδράμει, εφόσον απαιτηθεί,…
Η τουρκική κρατική πετρελαϊκή εταιρεία, TPAO, φέρεται να αγόρασε δύο πλωτά γεωτρύπανα από τη Νορβηγία για έρευνες φυσικού αερίου βαθέων υδάτων. Σύμφωνα με τουρκικό…
Μετά την πρώτη προσθαλάσσωση στην Πάτμο, η Hellenic Seaplanes ανοίγει τα φτερά της και για τη Σκύρο, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή συνδεσιμότητας στο Αιγαίο.…
Η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής γνωστοποίησε, ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανανέωσης…
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ