
Κατά τη Ναυτιλιακή Σύνοδο Κορυφής της 11ης Ιουνίου με τίτλο «Shaping the Future of Shipping Summit: Navigating global megatrends, mitigating risk and the role of shipping in delivering economic security and prosperity», ο Πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητήριου (ICS), κ. Emanuele Grimaldi, αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλία από το διαρκώς μεταβαλλόμενο γεωπολιτικό τοπίο. Παρά τη νέα αυτή πραγματικότητα, όμως, όπως ανέφερε και ο ίδιος, «οι απαιτήσεις από τη ναυτιλία παραμένουν αμείωτες».
Κατόπιν, ο επικεφαλής του ICS έκανε λόγο για τις αρνητικές επιπτώσεις που προκύπτουν από τα εμπόδια στο παγκόσμιο εμπόριο: «Ο προστατευτισμός απειλεί την ικανότητα των εθνών να αναπτυχθούν και να ευημερήσουν, αυξάνει το κόστος των καταναλωτών, προκαλεί αναποτελεσματικότητα και υπονομεύει το πνεύμα συνεργασίας πάνω στο οποίο στηρίζεται το παγκόσμιο εμπόριο». Μάλιστα, υπενθύμισε πως, εφόσον η ναυτιλία συνιστά έναν παγκοσμιοποιημένο κλάδο, αναδύεται η ανάγκη για ολιστική, και όχι μεμονωμένη, προσέγγιση στην αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων.
Ο κ. Grimaldi δεν παρέλειψε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του να αναφερθεί και στην προσπάθεια αποανθρακοποίησης του κλάδου. Παρά το γεγονός ότι η MEPC 83 δεν ικανοποίησε απολύτως τις προσδοκίες του κλάδου, «οι αποφάσεις που ελήφθησαν συνιστούν πρόοδο», η οποία πρέπει να λάβει μορφή. Στο ίδιο πλαίσιο, έγινε αναφορά και στα Clean Energy Marine Hubs (CEM-Hubs). Μια πρωτοβουλία η οποία αποβλέπει στην αποανθρακοποίηση του κλάδου με τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων, προωθώντας τον σχεδιασμό ενός δικτύου που θα υποστηρίζει αυτή τη μετάβαση.
Τέλος, έδωσε έμφαση και στον ανθρώπινο παράγοντα, ο οποίος διαδραματίζει σημαντικό ρόλο για την ανάπτυξη του κλάδου. Υπό αυτό το πρίσμα, οι διεθνείς νομοθετικές πρωτοβουλίες για τη ναυτιλία θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη την ασφάλεια και την εκπαίδευση των ανθρώπων που εργάζονται στη ναυτιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ