
Κατά τη Ναυτιλιακή Σύνοδο Κορυφής της 11ης Ιουνίου με τίτλο «Shaping the Future of Shipping Summit: Navigating global megatrends, mitigating risk and the role of shipping in delivering economic security and prosperity», ο Πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητήριου (ICS), κ. Emanuele Grimaldi, αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλία από το διαρκώς μεταβαλλόμενο γεωπολιτικό τοπίο. Παρά τη νέα αυτή πραγματικότητα, όμως, όπως ανέφερε και ο ίδιος, «οι απαιτήσεις από τη ναυτιλία παραμένουν αμείωτες».
Κατόπιν, ο επικεφαλής του ICS έκανε λόγο για τις αρνητικές επιπτώσεις που προκύπτουν από τα εμπόδια στο παγκόσμιο εμπόριο: «Ο προστατευτισμός απειλεί την ικανότητα των εθνών να αναπτυχθούν και να ευημερήσουν, αυξάνει το κόστος των καταναλωτών, προκαλεί αναποτελεσματικότητα και υπονομεύει το πνεύμα συνεργασίας πάνω στο οποίο στηρίζεται το παγκόσμιο εμπόριο». Μάλιστα, υπενθύμισε πως, εφόσον η ναυτιλία συνιστά έναν παγκοσμιοποιημένο κλάδο, αναδύεται η ανάγκη για ολιστική, και όχι μεμονωμένη, προσέγγιση στην αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων.
Ο κ. Grimaldi δεν παρέλειψε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του να αναφερθεί και στην προσπάθεια αποανθρακοποίησης του κλάδου. Παρά το γεγονός ότι η MEPC 83 δεν ικανοποίησε απολύτως τις προσδοκίες του κλάδου, «οι αποφάσεις που ελήφθησαν συνιστούν πρόοδο», η οποία πρέπει να λάβει μορφή. Στο ίδιο πλαίσιο, έγινε αναφορά και στα Clean Energy Marine Hubs (CEM-Hubs). Μια πρωτοβουλία η οποία αποβλέπει στην αποανθρακοποίηση του κλάδου με τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων, προωθώντας τον σχεδιασμό ενός δικτύου που θα υποστηρίζει αυτή τη μετάβαση.
Τέλος, έδωσε έμφαση και στον ανθρώπινο παράγοντα, ο οποίος διαδραματίζει σημαντικό ρόλο για την ανάπτυξη του κλάδου. Υπό αυτό το πρίσμα, οι διεθνείς νομοθετικές πρωτοβουλίες για τη ναυτιλία θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη την ασφάλεια και την εκπαίδευση των ανθρώπων που εργάζονται στη ναυτιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανακοινώθηκε επίσημα η συμμετοχή της αμερικανικής CHEVRON από κοινού με την HELLENiQ Energy, στο διεθνή διαγωνισμό για την παραχώρηση δικαιώματος έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων…
Μετά από μεγάλη και συντονισμένη προσπάθεια Επιστημονικών Φορέων και Αυτοδιοίκησης, η υποψηφιότητα για την ένταξη της Νισύρου στο Δίκτυο των Παγκοσμίων Γεωπάρκων της UNESCO…
Στις 7 Σεπτεμβρίου 2025, πολλά υποβρύχια καλώδια τηλεπικοινωνιών, συμπεριλαμβανομένων των SMW4, IMEWE και FALCON GCX, κόπηκαν κοντά στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας, προκαλώντας εκτεταμένες…
Στις 31 Αυγούστου, η κυβέρνηση της Νορβηγίας ανακοίνωσε τη μεγαλύτερη αμυντική επένδυση που έχει πραγματοποιήσει μέχρι σήμερα, με τη σύμβαση ύψους $13,5 δισ. για…
Οι ΗΠΑ διεξάγουν μια «εμπορική επίθεση» κατά πάντων, με δασμούς και άλλες κυρώσεις, ακόμα και εναντίον συμμάχων τους, όπως η Ινδία, που είναι μέλος…
Η αμμωνία αποκτά ακόμα πιο ισχυρή θέση ως καύσιμο-λύση για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας, με την παρουσίαση μιας νέας ναυτικής μηχανής από την Japan…
Μια πλατφόρμα αξιοποίησης της ηλιακής ενέργειας από τη Noria Energy πρόκειται να καλύψει τις τοπικές υδάτινες εγκαταστάσεις στο Κολοράντο. Η εταιρεία ξεκίνησε την κατασκευή…
Ένα σαφές μήνυμα με αποδέκτες τις Βρυξέλλες και το Λονδίνο επιχείρησε να στείλει η CCSA, η κορυφαία ευρωπαϊκή ένωση που επιταχύνει την εμπορική ανάπτυξη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ