
Κατά τη Ναυτιλιακή Σύνοδο Κορυφής της 11ης Ιουνίου με τίτλο «Shaping the Future of Shipping Summit: Navigating global megatrends, mitigating risk and the role of shipping in delivering economic security and prosperity», ο Πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητήριου (ICS), κ. Emanuele Grimaldi, αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλία από το διαρκώς μεταβαλλόμενο γεωπολιτικό τοπίο. Παρά τη νέα αυτή πραγματικότητα, όμως, όπως ανέφερε και ο ίδιος, «οι απαιτήσεις από τη ναυτιλία παραμένουν αμείωτες».
Κατόπιν, ο επικεφαλής του ICS έκανε λόγο για τις αρνητικές επιπτώσεις που προκύπτουν από τα εμπόδια στο παγκόσμιο εμπόριο: «Ο προστατευτισμός απειλεί την ικανότητα των εθνών να αναπτυχθούν και να ευημερήσουν, αυξάνει το κόστος των καταναλωτών, προκαλεί αναποτελεσματικότητα και υπονομεύει το πνεύμα συνεργασίας πάνω στο οποίο στηρίζεται το παγκόσμιο εμπόριο». Μάλιστα, υπενθύμισε πως, εφόσον η ναυτιλία συνιστά έναν παγκοσμιοποιημένο κλάδο, αναδύεται η ανάγκη για ολιστική, και όχι μεμονωμένη, προσέγγιση στην αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων.
Ο κ. Grimaldi δεν παρέλειψε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του να αναφερθεί και στην προσπάθεια αποανθρακοποίησης του κλάδου. Παρά το γεγονός ότι η MEPC 83 δεν ικανοποίησε απολύτως τις προσδοκίες του κλάδου, «οι αποφάσεις που ελήφθησαν συνιστούν πρόοδο», η οποία πρέπει να λάβει μορφή. Στο ίδιο πλαίσιο, έγινε αναφορά και στα Clean Energy Marine Hubs (CEM-Hubs). Μια πρωτοβουλία η οποία αποβλέπει στην αποανθρακοποίηση του κλάδου με τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων, προωθώντας τον σχεδιασμό ενός δικτύου που θα υποστηρίζει αυτή τη μετάβαση.
Τέλος, έδωσε έμφαση και στον ανθρώπινο παράγοντα, ο οποίος διαδραματίζει σημαντικό ρόλο για την ανάπτυξη του κλάδου. Υπό αυτό το πρίσμα, οι διεθνείς νομοθετικές πρωτοβουλίες για τη ναυτιλία θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη την ασφάλεια και την εκπαίδευση των ανθρώπων που εργάζονται στη ναυτιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι λιμενικές αρχές της Τουρκίας έχουν αρχίσει -ανεπισήμως- να ζητούν από ναυτιλιακούς πράκτορες επιστολές στις οποίες να δηλώνουν ότι τα πλοία δεν συνδέονται με…
Καμία ουσιαστική μεταβολή δεν κατεγράφη πρόσφατα στη ναυλαγορά των LNG carriers. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης ενός MEGI/XDF LNG carrier,…
Τον Ιούνιο του 2025, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 8,8% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2024. Αναλυτικότερα, άνοδο κατά 5,5% κατέγραψαν οι…
Ο κλάδος των αερομεταφορών της Κίνας συνεχίζει την ανοδική του πορεία, με ισχυρές επιδόσεις, τόσο στις επιβατικές όσο και στις εμπορευματικές μεταφορές κατά το…
Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ευρωπαϊκή Ένωση εξήγγειλαν ότι συμφώνησαν σε ένα πλαίσιο συμφωνίας για αμοιβαίο, δίκαιο και ισορροπημένο εμπόριο, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων…
Εν μέσω των αναταράξεων που διέπουν το παγκόσμιο εμπόριο, ορισμένα κράτη εισέρχονται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση εμπορικών συμφωνιών. Παράδειγμα της κατάστασης…
Η Saudi Aramco υπέγραψε συμφωνία μίσθωσης και επαναμίσθωσης ύψους $11 δισ., που αφορά τις εγκαταστάσεις επεξεργασίας φυσικού αερίου Jafurah, με κοινοπραξία υπό την ηγεσία…
Οι πρώτοι επτά μήνες του 2025 επιφύλασσαν συθέμελες γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές, οι οποίες ενίσχυσαν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών και οδήγησαν αναπόφευκτα σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ