
Στην αναπτυξιακή πορεία της Tsakos Energy Navigation (TEN) τα τελευταία χρόνια, εν μέσω αλλεπάλληλων κρίσεων στο οικονομικό και γεωπολιτικό μέτωπο, αναφέρθηκε εκτενώς ο δρ Νίκος Τσάκος κατά τη 32η Γενική Συνέλευση των μετόχων της εισηγμένης εταιρείας που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του Ομίλου Τσάκου, την Πέμπτη 12 Ιουνίου.
O ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΝ αναφέρθηκε αρχικά στις πρόσφατες παραλαβές των «DR IRENE TSAKOS» και «SILIA T» στη Νότια Κορέα, δείγμα της στρατηγικής ανανέωσης του στόλου της εταιρείας. «Το 2024 ήταν επίσης ένα επιτυχές έτος για την εταιρεία μας ενώ το α’ εξάμηνο του 2025 ήταν το πιο πολυάσχολο (busiest) στην ιστορία μας. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1993 και έκτοτε έχει κατορθώσει να αναπτύσσεται διαρκώς, παρά τις εξωγενείς κρίσεις», ανέφερε ο δρ Τσάκος προσθέτοντας ότι την τελευταία πενταετία η TEN σημειώνει διαρκή ανάπτυξη καταγράφοντας κερδοφορία.
Ενδεικτικό της φήμης που έχει χτίσει η ΤΕΝ είναι το γεγονός ότι πλοία της χρονοναυλώνονται από μεγάλους ναυλωτές. Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο δρ. Τσάκος, αν προστεθούν οι περίοδοι χρονοναυλώσεων για τα πλοία του στόλου, αγγίζουν τα 180 χρόνια. Στο ίδιο μήκος κύματος, τα προγραμματισμένα έσοδα από μακροχρόνιες ναυλώσεις ανέρχονται σε $3,7 δισ. Όπως αποκάλυψε ο επικεφαλής της ΤΕΝ, το παλαιότερο πλοίο, το «ΑNDES», το οποίο ναυπηγήθηκε το 2003, είναι διαδοχικά ναυλωμένο στη Shell. «Προσπαθούμε εδώ και καιρό να πουλήσουμε το πλοίο, λόγω υψηλού ενδιαφέροντος, ωστόσο ο ναυλωτής ανανεώνει διαρκώς τη συμφωνία». Πρόσφατα μάλιστα ανανεώθηκε η συμφωνία ναύλωσης έως τα τέλη Δεκεμβρίου 2025.
O δρ. Τσάκος ευχαρίστησε την ομάδα της Tsakos Shipping & Trading, που έχει αναλάβει την τεχνική διαχείριση των πλοίων της ΤΕΝ, λέγοντας ότι «χωρίς να λειτουργεί η προπέλα, ό,τι και να κάνουμε στις ναυλώσεις δεν έχει νόημα».
Τον λόγο πήρε και ο εμβληματικός καπτ. Παναγιώτης Τσάκος ο οποίος συνεχάρη την ομάδα της ΤΕΝ για τα ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα. Ο καπετάνιος αναφέρθηκε στα πρόσφατα ταξίδια του σε Νότια Κορέα και Φιλιππίνες σημειώνοντας ότι «τρεις γενιές Τσάκου έχουν παραλάβει πλοία στη Νότια Κορέα. Εγώ, ο γιος μου και τα παιδιά του». Όπως εξήγησε, η δύναμη της συνέχειας, που χαρακτηρίζει ως έναν μεγάλο βαθμό την ελληνική ναυτιλιακή επιχειρηματικότητα, εκτιμάται στην Άπω Ανατολή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ