
Στην αναπτυξιακή πορεία της Tsakos Energy Navigation (TEN) τα τελευταία χρόνια, εν μέσω αλλεπάλληλων κρίσεων στο οικονομικό και γεωπολιτικό μέτωπο, αναφέρθηκε εκτενώς ο δρ Νίκος Τσάκος κατά τη 32η Γενική Συνέλευση των μετόχων της εισηγμένης εταιρείας που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του Ομίλου Τσάκου, την Πέμπτη 12 Ιουνίου.
O ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΝ αναφέρθηκε αρχικά στις πρόσφατες παραλαβές των «DR IRENE TSAKOS» και «SILIA T» στη Νότια Κορέα, δείγμα της στρατηγικής ανανέωσης του στόλου της εταιρείας. «Το 2024 ήταν επίσης ένα επιτυχές έτος για την εταιρεία μας ενώ το α’ εξάμηνο του 2025 ήταν το πιο πολυάσχολο (busiest) στην ιστορία μας. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1993 και έκτοτε έχει κατορθώσει να αναπτύσσεται διαρκώς, παρά τις εξωγενείς κρίσεις», ανέφερε ο δρ Τσάκος προσθέτοντας ότι την τελευταία πενταετία η TEN σημειώνει διαρκή ανάπτυξη καταγράφοντας κερδοφορία.
Ενδεικτικό της φήμης που έχει χτίσει η ΤΕΝ είναι το γεγονός ότι πλοία της χρονοναυλώνονται από μεγάλους ναυλωτές. Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο δρ. Τσάκος, αν προστεθούν οι περίοδοι χρονοναυλώσεων για τα πλοία του στόλου, αγγίζουν τα 180 χρόνια. Στο ίδιο μήκος κύματος, τα προγραμματισμένα έσοδα από μακροχρόνιες ναυλώσεις ανέρχονται σε $3,7 δισ. Όπως αποκάλυψε ο επικεφαλής της ΤΕΝ, το παλαιότερο πλοίο, το «ΑNDES», το οποίο ναυπηγήθηκε το 2003, είναι διαδοχικά ναυλωμένο στη Shell. «Προσπαθούμε εδώ και καιρό να πουλήσουμε το πλοίο, λόγω υψηλού ενδιαφέροντος, ωστόσο ο ναυλωτής ανανεώνει διαρκώς τη συμφωνία». Πρόσφατα μάλιστα ανανεώθηκε η συμφωνία ναύλωσης έως τα τέλη Δεκεμβρίου 2025.
O δρ. Τσάκος ευχαρίστησε την ομάδα της Tsakos Shipping & Trading, που έχει αναλάβει την τεχνική διαχείριση των πλοίων της ΤΕΝ, λέγοντας ότι «χωρίς να λειτουργεί η προπέλα, ό,τι και να κάνουμε στις ναυλώσεις δεν έχει νόημα».
Τον λόγο πήρε και ο εμβληματικός καπτ. Παναγιώτης Τσάκος ο οποίος συνεχάρη την ομάδα της ΤΕΝ για τα ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα. Ο καπετάνιος αναφέρθηκε στα πρόσφατα ταξίδια του σε Νότια Κορέα και Φιλιππίνες σημειώνοντας ότι «τρεις γενιές Τσάκου έχουν παραλάβει πλοία στη Νότια Κορέα. Εγώ, ο γιος μου και τα παιδιά του». Όπως εξήγησε, η δύναμη της συνέχειας, που χαρακτηρίζει ως έναν μεγάλο βαθμό την ελληνική ναυτιλιακή επιχειρηματικότητα, εκτιμάται στην Άπω Ανατολή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Μετά την άρση των κυρώσεων της αμερικανικής κυβέρνησης στο αργό της Βενεζουέλας, οι οποίες διήρκεσαν τέσσερις μήνες, οι πετρελαϊκές εξαγωγές της λατινοαμερικανικής χώρας έχουν…
Στον απόηχο της διμερούς εμπορικής συμφωνίας ΗΠΑ-Ιαπωνίας, η Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου προετοιμάζεται για μια σημαντική αύξηση των εισαγωγών αμερικανικών προϊόντων ενέργειας. Συγκεκριμένα, την…
Η «διελκυστίνδα» στην αγορά πετρελαίου συνεχίζεται, καθώς επιμένουν οι αντίρροπες δυνάμεις που «τραβούν» προς διαφορετικές κατευθύνσεις το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης στην παγκόσμια αγορά. Στο πλαίσιο…
Η Stena Line έχει ισχυρή παρουσία στις ακτοπλοϊκές μεταφορές της Βόρειας Ευρώπης, και ιδιαίτερα στη Βαλτική Θάλασσα. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία ανακοίνωσε την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ