
Στην αναπτυξιακή πορεία της Tsakos Energy Navigation (TEN) τα τελευταία χρόνια, εν μέσω αλλεπάλληλων κρίσεων στο οικονομικό και γεωπολιτικό μέτωπο, αναφέρθηκε εκτενώς ο δρ Νίκος Τσάκος κατά τη 32η Γενική Συνέλευση των μετόχων της εισηγμένης εταιρείας που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του Ομίλου Τσάκου, την Πέμπτη 12 Ιουνίου.
O ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΝ αναφέρθηκε αρχικά στις πρόσφατες παραλαβές των «DR IRENE TSAKOS» και «SILIA T» στη Νότια Κορέα, δείγμα της στρατηγικής ανανέωσης του στόλου της εταιρείας. «Το 2024 ήταν επίσης ένα επιτυχές έτος για την εταιρεία μας ενώ το α’ εξάμηνο του 2025 ήταν το πιο πολυάσχολο (busiest) στην ιστορία μας. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1993 και έκτοτε έχει κατορθώσει να αναπτύσσεται διαρκώς, παρά τις εξωγενείς κρίσεις», ανέφερε ο δρ Τσάκος προσθέτοντας ότι την τελευταία πενταετία η TEN σημειώνει διαρκή ανάπτυξη καταγράφοντας κερδοφορία.
Ενδεικτικό της φήμης που έχει χτίσει η ΤΕΝ είναι το γεγονός ότι πλοία της χρονοναυλώνονται από μεγάλους ναυλωτές. Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο δρ. Τσάκος, αν προστεθούν οι περίοδοι χρονοναυλώσεων για τα πλοία του στόλου, αγγίζουν τα 180 χρόνια. Στο ίδιο μήκος κύματος, τα προγραμματισμένα έσοδα από μακροχρόνιες ναυλώσεις ανέρχονται σε $3,7 δισ. Όπως αποκάλυψε ο επικεφαλής της ΤΕΝ, το παλαιότερο πλοίο, το «ΑNDES», το οποίο ναυπηγήθηκε το 2003, είναι διαδοχικά ναυλωμένο στη Shell. «Προσπαθούμε εδώ και καιρό να πουλήσουμε το πλοίο, λόγω υψηλού ενδιαφέροντος, ωστόσο ο ναυλωτής ανανεώνει διαρκώς τη συμφωνία». Πρόσφατα μάλιστα ανανεώθηκε η συμφωνία ναύλωσης έως τα τέλη Δεκεμβρίου 2025.
O δρ. Τσάκος ευχαρίστησε την ομάδα της Tsakos Shipping & Trading, που έχει αναλάβει την τεχνική διαχείριση των πλοίων της ΤΕΝ, λέγοντας ότι «χωρίς να λειτουργεί η προπέλα, ό,τι και να κάνουμε στις ναυλώσεις δεν έχει νόημα».
Τον λόγο πήρε και ο εμβληματικός καπτ. Παναγιώτης Τσάκος ο οποίος συνεχάρη την ομάδα της ΤΕΝ για τα ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα. Ο καπετάνιος αναφέρθηκε στα πρόσφατα ταξίδια του σε Νότια Κορέα και Φιλιππίνες σημειώνοντας ότι «τρεις γενιές Τσάκου έχουν παραλάβει πλοία στη Νότια Κορέα. Εγώ, ο γιος μου και τα παιδιά του». Όπως εξήγησε, η δύναμη της συνέχειας, που χαρακτηρίζει ως έναν μεγάλο βαθμό την ελληνική ναυτιλιακή επιχειρηματικότητα, εκτιμάται στην Άπω Ανατολή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ