
Στην αναπτυξιακή πορεία της Tsakos Energy Navigation (TEN) τα τελευταία χρόνια, εν μέσω αλλεπάλληλων κρίσεων στο οικονομικό και γεωπολιτικό μέτωπο, αναφέρθηκε εκτενώς ο δρ Νίκος Τσάκος κατά τη 32η Γενική Συνέλευση των μετόχων της εισηγμένης εταιρείας που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του Ομίλου Τσάκου, την Πέμπτη 12 Ιουνίου.
O ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΝ αναφέρθηκε αρχικά στις πρόσφατες παραλαβές των «DR IRENE TSAKOS» και «SILIA T» στη Νότια Κορέα, δείγμα της στρατηγικής ανανέωσης του στόλου της εταιρείας. «Το 2024 ήταν επίσης ένα επιτυχές έτος για την εταιρεία μας ενώ το α’ εξάμηνο του 2025 ήταν το πιο πολυάσχολο (busiest) στην ιστορία μας. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1993 και έκτοτε έχει κατορθώσει να αναπτύσσεται διαρκώς, παρά τις εξωγενείς κρίσεις», ανέφερε ο δρ Τσάκος προσθέτοντας ότι την τελευταία πενταετία η TEN σημειώνει διαρκή ανάπτυξη καταγράφοντας κερδοφορία.
Ενδεικτικό της φήμης που έχει χτίσει η ΤΕΝ είναι το γεγονός ότι πλοία της χρονοναυλώνονται από μεγάλους ναυλωτές. Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο δρ. Τσάκος, αν προστεθούν οι περίοδοι χρονοναυλώσεων για τα πλοία του στόλου, αγγίζουν τα 180 χρόνια. Στο ίδιο μήκος κύματος, τα προγραμματισμένα έσοδα από μακροχρόνιες ναυλώσεις ανέρχονται σε $3,7 δισ. Όπως αποκάλυψε ο επικεφαλής της ΤΕΝ, το παλαιότερο πλοίο, το «ΑNDES», το οποίο ναυπηγήθηκε το 2003, είναι διαδοχικά ναυλωμένο στη Shell. «Προσπαθούμε εδώ και καιρό να πουλήσουμε το πλοίο, λόγω υψηλού ενδιαφέροντος, ωστόσο ο ναυλωτής ανανεώνει διαρκώς τη συμφωνία». Πρόσφατα μάλιστα ανανεώθηκε η συμφωνία ναύλωσης έως τα τέλη Δεκεμβρίου 2025.
O δρ. Τσάκος ευχαρίστησε την ομάδα της Tsakos Shipping & Trading, που έχει αναλάβει την τεχνική διαχείριση των πλοίων της ΤΕΝ, λέγοντας ότι «χωρίς να λειτουργεί η προπέλα, ό,τι και να κάνουμε στις ναυλώσεις δεν έχει νόημα».
Τον λόγο πήρε και ο εμβληματικός καπτ. Παναγιώτης Τσάκος ο οποίος συνεχάρη την ομάδα της ΤΕΝ για τα ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα. Ο καπετάνιος αναφέρθηκε στα πρόσφατα ταξίδια του σε Νότια Κορέα και Φιλιππίνες σημειώνοντας ότι «τρεις γενιές Τσάκου έχουν παραλάβει πλοία στη Νότια Κορέα. Εγώ, ο γιος μου και τα παιδιά του». Όπως εξήγησε, η δύναμη της συνέχειας, που χαρακτηρίζει ως έναν μεγάλο βαθμό την ελληνική ναυτιλιακή επιχειρηματικότητα, εκτιμάται στην Άπω Ανατολή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στο 8,2% ανήλθε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα το γ’ τρίμηνο εφέτος, έναντι 8,6% το β’ τρίμηνο 2025 και 9% το γ’ τρίμηνο…

Με στόχο την υποστήριξη της ναυτιλίας στη μετάβασή της στα εναλλακτικά καύσιμα, η BIMCO αναπτύσσει νέα ρήτρα στα ναυλοσύμφωνα αναφορικά με τα βιοκαύσιμα. Αρχικά…

Η τριμερής συμφωνία Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας για τον Κάθετο Διάδρομο Αιγαίου – Μαύρης Θάλασσας, έναν στρατηγικό σιδηροδρομικό και οδικό άξονα που θα συνδέει…

Τα τελευταία 10 χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου, μεταξύ Μιντιλογλίου και Καμινίων, εγκαινιάστηκαν σήμερα από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Με την…

Σε ένα ακόμη ορόσημο για το παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο πετρελαίου συμμετέχει ο ελληνόκτητος στόλος. Συγκεκριμένα, η κινεζική CNOOC φόρτωσε στο VLCC «Sophia» της…

Υποχώρησε και τον Νοέμβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος κλείνοντας στις 106 μονάδες, από 107,5 μονάδες τον Οκτώβριο. Σύμφωνα με έρευνα οικονομικής συγκυρίας του ΙΟΒΕ,…

Μια στρατηγικής σημασίας συμφωνία υπεγράφη μεταξύ των TotalEnergies, TES και της ιαπωνικής κοινοπραξίας των Osaka Gas, Toho Gas και ITOCHU, εγκαινιάζοντας ουσιαστικά έναν νέο…

Μια φιλόδοξη προσπάθεια ανάκτησης του χαμένου εδάφους στην παγκόσμια ναυπηγική σκακιέρα επιχειρεί η ιαπωνική βιομηχανία, με αιχμή του δόρατος την Imabari. Η δέσμευση για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ