
Στην αναπτυξιακή πορεία της Tsakos Energy Navigation (TEN) τα τελευταία χρόνια, εν μέσω αλλεπάλληλων κρίσεων στο οικονομικό και γεωπολιτικό μέτωπο, αναφέρθηκε εκτενώς ο δρ Νίκος Τσάκος κατά τη 32η Γενική Συνέλευση των μετόχων της εισηγμένης εταιρείας που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του Ομίλου Τσάκου, την Πέμπτη 12 Ιουνίου.
O ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΝ αναφέρθηκε αρχικά στις πρόσφατες παραλαβές των «DR IRENE TSAKOS» και «SILIA T» στη Νότια Κορέα, δείγμα της στρατηγικής ανανέωσης του στόλου της εταιρείας. «Το 2024 ήταν επίσης ένα επιτυχές έτος για την εταιρεία μας ενώ το α’ εξάμηνο του 2025 ήταν το πιο πολυάσχολο (busiest) στην ιστορία μας. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1993 και έκτοτε έχει κατορθώσει να αναπτύσσεται διαρκώς, παρά τις εξωγενείς κρίσεις», ανέφερε ο δρ Τσάκος προσθέτοντας ότι την τελευταία πενταετία η TEN σημειώνει διαρκή ανάπτυξη καταγράφοντας κερδοφορία.
Ενδεικτικό της φήμης που έχει χτίσει η ΤΕΝ είναι το γεγονός ότι πλοία της χρονοναυλώνονται από μεγάλους ναυλωτές. Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο δρ. Τσάκος, αν προστεθούν οι περίοδοι χρονοναυλώσεων για τα πλοία του στόλου, αγγίζουν τα 180 χρόνια. Στο ίδιο μήκος κύματος, τα προγραμματισμένα έσοδα από μακροχρόνιες ναυλώσεις ανέρχονται σε $3,7 δισ. Όπως αποκάλυψε ο επικεφαλής της ΤΕΝ, το παλαιότερο πλοίο, το «ΑNDES», το οποίο ναυπηγήθηκε το 2003, είναι διαδοχικά ναυλωμένο στη Shell. «Προσπαθούμε εδώ και καιρό να πουλήσουμε το πλοίο, λόγω υψηλού ενδιαφέροντος, ωστόσο ο ναυλωτής ανανεώνει διαρκώς τη συμφωνία». Πρόσφατα μάλιστα ανανεώθηκε η συμφωνία ναύλωσης έως τα τέλη Δεκεμβρίου 2025.
O δρ. Τσάκος ευχαρίστησε την ομάδα της Tsakos Shipping & Trading, που έχει αναλάβει την τεχνική διαχείριση των πλοίων της ΤΕΝ, λέγοντας ότι «χωρίς να λειτουργεί η προπέλα, ό,τι και να κάνουμε στις ναυλώσεις δεν έχει νόημα».
Τον λόγο πήρε και ο εμβληματικός καπτ. Παναγιώτης Τσάκος ο οποίος συνεχάρη την ομάδα της ΤΕΝ για τα ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα. Ο καπετάνιος αναφέρθηκε στα πρόσφατα ταξίδια του σε Νότια Κορέα και Φιλιππίνες σημειώνοντας ότι «τρεις γενιές Τσάκου έχουν παραλάβει πλοία στη Νότια Κορέα. Εγώ, ο γιος μου και τα παιδιά του». Όπως εξήγησε, η δύναμη της συνέχειας, που χαρακτηρίζει ως έναν μεγάλο βαθμό την ελληνική ναυτιλιακή επιχειρηματικότητα, εκτιμάται στην Άπω Ανατολή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η επανεκκίνηση των υδροπλάνων στην Ελλάδα είναι γεγονός, με την Hellenic Seaplanes να συνεχίζει τις πτήσεις της. Μετά την επιτυχημένη προσθαλάσσωση υδροπλάνου στο…
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες πρωτοστατούν στην πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας, παρά τις δυσκολίες και τις αβεβαιότητες που αυτή ενέχει. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 1.421…
H Αρχή του Συστήματος Εμπορίας Εκπομπών του Ηνωμένου Βασιλείου (UK ETS), με απάντησή της στις διαβουλεύσεις της βιομηχανίας για την επέκταση του UK ETS…
Νέες κινήσεις στη «σκακιέρα» της ενέργειας προανήγγειλε η Τουρκία, η οποία καλοβλέπει την επίτευξη νέας συμφωνίας με το Ιράκ για έναν αγωγό πετρελαίου ανάμεσα…
Η Γαλλία θα αναγνωρίσει το κράτος της Παλαιστίνης στη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών, τον Σεπτέμβριο στη Νέα Υόρκη, ανακοίνωσε ο πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν…
Η Κομισιόν αρνήθηκε να επιβεβαιώσει δημοσιεύματα στον διεθνή Τύπο, σύμφωνα με τα οποία η ΕΕ και οι ΗΠΑ βρίσκονται πολύ κοντά σε συμφωνία τύπου…
Εν μέσω συθέμελων μεταβολών στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου, η στροφή της Κίνας από τον άνθρακα στον βωξίτη και στο σιδηρομετάλλευμα υψηλής ποιότητας φαίνεται…
Καθώς η αγορά αυτοκινήτων της Αιγύπτου επεκτείνεται, οδηγούμενη από την οικονομική και πληθυσμιακή ανάπτυξη της χώρας, ο πρώτος αιγυπτιακός τερματικός σταθμός οχημάτων πραγματοποίησε πρεμιέρα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ