
Με κεντρικό της μήνυμα οι τρέχουσες νομοθετικές πρωτοβουλίες στα διεθνή πολιτικά και διπλωματικά fora να λαμβάνονται με πυξίδα τις ανάγκες του ναυτιλιακού κλάδου, η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κ. Μελίνα Τραυλού, έθεσε επί τάπητος όλα τα ζητήματα που απασχολούν σήμερα τη βιομηχανία στη Ναυτιλιακή Σύνοδο Κορυφής με τίτλο «Shaping the Future of Shipping Summit: Navigating global megatrends, mitigating risk and the role of shipping in delivering economic security and prosperity». Η Σύνοδος έλαβε χώρα στην Αθήνα την Τετάρτη 11 Ιουνίου και συνδιοργανώθηκε από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο (ICS) και η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ).
Με την επιδραστική της τοποθέτηση, η κ. Τραυλού, εκπροσωπώντας ουσιαστικά τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη του κόσμου, τόνισε ότι «η διαμόρφωση του μέλλοντος της ναυτιλίας μπορεί να γίνει μόνο με σεβασμό στη βαθιά τεχνογνωσία του κλάδου».
Παράλληλα, εστίασε στον κομβικό ρόλο της ναυτιλίας για την ασφάλεια των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού και την ενεργειακή και επισιτιστική ασφάλεια των κρατών. Στο ίδιο μήκος κύματος ανέφερε ότι «ο κλάδος μας έχει αποδειχθεί σωτήριος για την ανθρωπότητα σε πολλές κρίσιμες περιπτώσεις, όταν η βιωσιμότητά της τέθηκε σε κίνδυνο. Covid-19, πόλεμοι, γεωπολιτικές εντάσεις, ανθρωπιστικές κρίσεις, κλιματική αλλαγή».
Ωστόσο, όπως επεσήμανε η κ. Τραυλού «παρά την τόσο απτή συμβολή της στην καθημερινή μας ζωή, η ναυτιλία παραμένει αόρατη τόσο για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής όσο και για το ευρύ κοινό». Και πρόσθεσε : «Ο αναντικατάστατος ρόλος του κλάδου μας συχνά παραβλέπεται – όχι λόγω έλλειψης εκτίμησης, αλλά κυρίως λόγω έλλειψης κατανόησης. Αυτό πρέπει να αλλάξει».
Κατά την πρόεδρο της ΕΕΕ, οι πολιτικές και οι νομοθεσίες δεν πρέπει να υπονομεύουν το έργο και τη βιωσιμότητα της ναυτιλίας: ενός στρατηγικού τομέα που είναι πολύπλοκος, διακριτός και βαθιά διασυνδεδεμένος με πολλούς άλλους κλάδους. Με αφορμή τις πρόσφατες αποφάσεις της ΜΕPC στο Λονδίνο, η κ. Τραυλού υπογράμμισε ότι ο ΙΜΟ οφείλει να αφουγκραστεί τον τρόπο λειτουργίας της ναυτιλίας. «Και για να γίνει αυτό, πρέπει (οι αποφάσεις) να ενσωματώνουν τη θεσμική φωνή του κλάδου… κάτι που, δυστυχώς, δεν συνέβη κατά τη διάρκεια των πρόσφατων διαβουλεύσεων του ΙΜΟ σχετικά με τα μέτρα μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Ας μην ξεχνάμε: ο ΙΜΟ ρυθμίζει μόνο τα πλοία. Δεν μπορεί να ρυθμίσει άμεσα τους άλλους stakehplders, η συμβολή των οποίων στην αποανθρακοποίηση είναι, ωστόσο, απαραίτητη προϋπόθεση. Χωρίς ασφαλή, και παγκοσμίως διαθέσιμα εναλλακτικά καύσιμα σε μεγάλη κλίμακα, η αποανθρακοποίηση θα παραμείνει ένας θεωρητικός στόχος».
Η κ. Τραυλού έκλεισε τη σύντομη αλλά ουσιαστική και πολυδιάστατη τοποθέτησή της λέγοντας ότι οι policymakers δεν θα πρέπει να νομοθετούν για τη ναυτιλία χωρίς τη ναυτιλία. «Η ναυτιλία χρειάζεται ένα παγκόσμιο ρυθμιστικό πλαίσιο που να αντικατοπτρίζει τη φύση της. Ένα πλαίσιο που βασίζεται στον ρεαλισμό, που επιτρέπει τον θεμιτό ανταγωνισμό και προωθεί την καινοτομία», κατέληξε.
Η τοποθέτηση της προέδρου της ΕΕΕ, του κορυφαίου οργάνου εκπροσώπησης του ελληνικού εφοπλισμού, αποτέλεσε εφαλτήριο για γόνιμες συζητήσεις στα πάνελ που ακολούθησαν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ