
Με κεντρικό της μήνυμα οι τρέχουσες νομοθετικές πρωτοβουλίες στα διεθνή πολιτικά και διπλωματικά fora να λαμβάνονται με πυξίδα τις ανάγκες του ναυτιλιακού κλάδου, η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κ. Μελίνα Τραυλού, έθεσε επί τάπητος όλα τα ζητήματα που απασχολούν σήμερα τη βιομηχανία στη Ναυτιλιακή Σύνοδο Κορυφής με τίτλο «Shaping the Future of Shipping Summit: Navigating global megatrends, mitigating risk and the role of shipping in delivering economic security and prosperity». Η Σύνοδος έλαβε χώρα στην Αθήνα την Τετάρτη 11 Ιουνίου και συνδιοργανώθηκε από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο (ICS) και η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ).
Με την επιδραστική της τοποθέτηση, η κ. Τραυλού, εκπροσωπώντας ουσιαστικά τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη του κόσμου, τόνισε ότι «η διαμόρφωση του μέλλοντος της ναυτιλίας μπορεί να γίνει μόνο με σεβασμό στη βαθιά τεχνογνωσία του κλάδου».
Παράλληλα, εστίασε στον κομβικό ρόλο της ναυτιλίας για την ασφάλεια των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού και την ενεργειακή και επισιτιστική ασφάλεια των κρατών. Στο ίδιο μήκος κύματος ανέφερε ότι «ο κλάδος μας έχει αποδειχθεί σωτήριος για την ανθρωπότητα σε πολλές κρίσιμες περιπτώσεις, όταν η βιωσιμότητά της τέθηκε σε κίνδυνο. Covid-19, πόλεμοι, γεωπολιτικές εντάσεις, ανθρωπιστικές κρίσεις, κλιματική αλλαγή».
Ωστόσο, όπως επεσήμανε η κ. Τραυλού «παρά την τόσο απτή συμβολή της στην καθημερινή μας ζωή, η ναυτιλία παραμένει αόρατη τόσο για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής όσο και για το ευρύ κοινό». Και πρόσθεσε : «Ο αναντικατάστατος ρόλος του κλάδου μας συχνά παραβλέπεται – όχι λόγω έλλειψης εκτίμησης, αλλά κυρίως λόγω έλλειψης κατανόησης. Αυτό πρέπει να αλλάξει».
Κατά την πρόεδρο της ΕΕΕ, οι πολιτικές και οι νομοθεσίες δεν πρέπει να υπονομεύουν το έργο και τη βιωσιμότητα της ναυτιλίας: ενός στρατηγικού τομέα που είναι πολύπλοκος, διακριτός και βαθιά διασυνδεδεμένος με πολλούς άλλους κλάδους. Με αφορμή τις πρόσφατες αποφάσεις της ΜΕPC στο Λονδίνο, η κ. Τραυλού υπογράμμισε ότι ο ΙΜΟ οφείλει να αφουγκραστεί τον τρόπο λειτουργίας της ναυτιλίας. «Και για να γίνει αυτό, πρέπει (οι αποφάσεις) να ενσωματώνουν τη θεσμική φωνή του κλάδου… κάτι που, δυστυχώς, δεν συνέβη κατά τη διάρκεια των πρόσφατων διαβουλεύσεων του ΙΜΟ σχετικά με τα μέτρα μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Ας μην ξεχνάμε: ο ΙΜΟ ρυθμίζει μόνο τα πλοία. Δεν μπορεί να ρυθμίσει άμεσα τους άλλους stakehplders, η συμβολή των οποίων στην αποανθρακοποίηση είναι, ωστόσο, απαραίτητη προϋπόθεση. Χωρίς ασφαλή, και παγκοσμίως διαθέσιμα εναλλακτικά καύσιμα σε μεγάλη κλίμακα, η αποανθρακοποίηση θα παραμείνει ένας θεωρητικός στόχος».
Η κ. Τραυλού έκλεισε τη σύντομη αλλά ουσιαστική και πολυδιάστατη τοποθέτησή της λέγοντας ότι οι policymakers δεν θα πρέπει να νομοθετούν για τη ναυτιλία χωρίς τη ναυτιλία. «Η ναυτιλία χρειάζεται ένα παγκόσμιο ρυθμιστικό πλαίσιο που να αντικατοπτρίζει τη φύση της. Ένα πλαίσιο που βασίζεται στον ρεαλισμό, που επιτρέπει τον θεμιτό ανταγωνισμό και προωθεί την καινοτομία», κατέληξε.
Η τοποθέτηση της προέδρου της ΕΕΕ, του κορυφαίου οργάνου εκπροσώπησης του ελληνικού εφοπλισμού, αποτέλεσε εφαλτήριο για γόνιμες συζητήσεις στα πάνελ που ακολούθησαν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η VANOS Defense, τμήμα της VANOS S.A., συμμετείχε στην άσκηση “ΤΑΜΣ – Αίσιος Οιωνός 2025”, συμβάλλοντας ενεργά στη διασφάλιση επιχειρησιακής ετοιμότητας, παρουσιάζοντας νέες τεχνολογίες…

Η κινεζική αγορά σόγιας παρουσίασε αξιοσημείωτη μετατόπιση ροών τον Οκτώβριο, καθώς για δεύτερο συνεχόμενο μήνα δεν καταγράφηκε καμία εισαγωγή από τις ΗΠΑ, την ώρα…

Μια απόπειρα να υπάρξει συμφωνία για τον τρόπο με τον οποίο οι χώρες θα αποδεσμευθούν από τα ορυκτά καύσιμα αφαιρέθηκε από το πιο πρόσφατο…

Οι Ρώσοι ιδιοκτήτες της Πετρελαϊκής Βιομηχανίας της Σερβίας (NIS) είναι έτοιμοι να πουλήσουν το πλειοψηφικό τους μερίδιο, δήλωσε η υπουργός Ενέργειας Ντούμπραβκα Τζέντοβιτς Χαντάνοβιτς.…

Η ενοποίηση προηγμένων συστημάτων αυτόνομης ναυτιλίας, τεχνητής νοημοσύνης και θαλάσσιων ενεργειακών πλατφορμών βρίσκεται στο επίκεντρο της νέας συνεργασίας μεταξύ της Ocean Power Technologies (OPT)…

Η προηγμένη ηλεκτρική πρόωση τύπου Azipod και τα ολοκληρωμένα συστήματα ηλεκτρικής ισχύος της ABB θα εφαρμοστούν στο νέο καναδικό παγοθραυστικό «Polar Max», που προορίζεται…

Τις αναμνήσεις από την 55ετή πορεία του -με έμφαση την παρουσία του στην Κίνα-, καθώς και τις τρέχουσες εξελίξεις της ναυτιλιακής βιομηχανίας, παρουσίασε ο…

Η έναρξη των εξαγωγών από το Simandou στη Γουινέα, το μεγαλύτερο αναξιοποίητο ορυχείο υψηλής ποιότητας σιδηρομεταλλεύματος παγκοσμίως, δύναται να προκαλέσει ανακατατάξεις στην αγορά των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ