
Με κεντρικό της μήνυμα οι τρέχουσες νομοθετικές πρωτοβουλίες στα διεθνή πολιτικά και διπλωματικά fora να λαμβάνονται με πυξίδα τις ανάγκες του ναυτιλιακού κλάδου, η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κ. Μελίνα Τραυλού, έθεσε επί τάπητος όλα τα ζητήματα που απασχολούν σήμερα τη βιομηχανία στη Ναυτιλιακή Σύνοδο Κορυφής με τίτλο «Shaping the Future of Shipping Summit: Navigating global megatrends, mitigating risk and the role of shipping in delivering economic security and prosperity». Η Σύνοδος έλαβε χώρα στην Αθήνα την Τετάρτη 11 Ιουνίου και συνδιοργανώθηκε από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο (ICS) και η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ).
Με την επιδραστική της τοποθέτηση, η κ. Τραυλού, εκπροσωπώντας ουσιαστικά τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη του κόσμου, τόνισε ότι «η διαμόρφωση του μέλλοντος της ναυτιλίας μπορεί να γίνει μόνο με σεβασμό στη βαθιά τεχνογνωσία του κλάδου».
Παράλληλα, εστίασε στον κομβικό ρόλο της ναυτιλίας για την ασφάλεια των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού και την ενεργειακή και επισιτιστική ασφάλεια των κρατών. Στο ίδιο μήκος κύματος ανέφερε ότι «ο κλάδος μας έχει αποδειχθεί σωτήριος για την ανθρωπότητα σε πολλές κρίσιμες περιπτώσεις, όταν η βιωσιμότητά της τέθηκε σε κίνδυνο. Covid-19, πόλεμοι, γεωπολιτικές εντάσεις, ανθρωπιστικές κρίσεις, κλιματική αλλαγή».
Ωστόσο, όπως επεσήμανε η κ. Τραυλού «παρά την τόσο απτή συμβολή της στην καθημερινή μας ζωή, η ναυτιλία παραμένει αόρατη τόσο για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής όσο και για το ευρύ κοινό». Και πρόσθεσε : «Ο αναντικατάστατος ρόλος του κλάδου μας συχνά παραβλέπεται – όχι λόγω έλλειψης εκτίμησης, αλλά κυρίως λόγω έλλειψης κατανόησης. Αυτό πρέπει να αλλάξει».
Κατά την πρόεδρο της ΕΕΕ, οι πολιτικές και οι νομοθεσίες δεν πρέπει να υπονομεύουν το έργο και τη βιωσιμότητα της ναυτιλίας: ενός στρατηγικού τομέα που είναι πολύπλοκος, διακριτός και βαθιά διασυνδεδεμένος με πολλούς άλλους κλάδους. Με αφορμή τις πρόσφατες αποφάσεις της ΜΕPC στο Λονδίνο, η κ. Τραυλού υπογράμμισε ότι ο ΙΜΟ οφείλει να αφουγκραστεί τον τρόπο λειτουργίας της ναυτιλίας. «Και για να γίνει αυτό, πρέπει (οι αποφάσεις) να ενσωματώνουν τη θεσμική φωνή του κλάδου… κάτι που, δυστυχώς, δεν συνέβη κατά τη διάρκεια των πρόσφατων διαβουλεύσεων του ΙΜΟ σχετικά με τα μέτρα μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Ας μην ξεχνάμε: ο ΙΜΟ ρυθμίζει μόνο τα πλοία. Δεν μπορεί να ρυθμίσει άμεσα τους άλλους stakehplders, η συμβολή των οποίων στην αποανθρακοποίηση είναι, ωστόσο, απαραίτητη προϋπόθεση. Χωρίς ασφαλή, και παγκοσμίως διαθέσιμα εναλλακτικά καύσιμα σε μεγάλη κλίμακα, η αποανθρακοποίηση θα παραμείνει ένας θεωρητικός στόχος».
Η κ. Τραυλού έκλεισε τη σύντομη αλλά ουσιαστική και πολυδιάστατη τοποθέτησή της λέγοντας ότι οι policymakers δεν θα πρέπει να νομοθετούν για τη ναυτιλία χωρίς τη ναυτιλία. «Η ναυτιλία χρειάζεται ένα παγκόσμιο ρυθμιστικό πλαίσιο που να αντικατοπτρίζει τη φύση της. Ένα πλαίσιο που βασίζεται στον ρεαλισμό, που επιτρέπει τον θεμιτό ανταγωνισμό και προωθεί την καινοτομία», κατέληξε.
Η τοποθέτηση της προέδρου της ΕΕΕ, του κορυφαίου οργάνου εκπροσώπησης του ελληνικού εφοπλισμού, αποτέλεσε εφαλτήριο για γόνιμες συζητήσεις στα πάνελ που ακολούθησαν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Το Βιετνάμ αναμένεται να αγοράσει 50 αεροσκάφη Boeing, αξίας $8 δισ., σύμφωνα με δημοσίευμα του Politico, το οποίο επικαλείται κοινό σχέδιο δήλωσης. Η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ