
Η νέα γενιά δεξαμενόπλοιων μεταφοράς χημικών της GEFO θα εξοπλιστεί με τα συστήματα αιολικής πρόωσης Norsepower Rotor Sails. Η ενσωμάτωση αυτής της τεχνολογίας από την πρώτη φάση σχεδιασμού των πλοίων αποδεικνύει τη μετατόπιση του κλάδου προς λύσεις μηδενικών εκπομπών.
Η Norsepower Rotor Sails είναι μια τεχνολογία που αξιοποιεί την αρχή του φαινομένου Magnus για την ενίσχυση της πρόωσης μέσω του ανέμου. Τα rotor sails που θα εγκατασταθούν διαθέτουν ειδική σχεδίαση (EX-compliant), πιστοποιημένη για χρήση σε πλοία που μεταφέρουν εύφλεκτα φορτία, και είναι απολύτως συμβατά με τις απαιτήσεις ασφαλείας και κλάσης. Η κατασκευή τους θα πραγματοποιηθεί στο εργοστάσιο της Norsepower στην Κίνα και θα παραδοθούν στο ναυπηγείο πλήρως συναρμολογημένα και δοκιμασμένα.
Η τεχνολογία συνοδεύεται από το Norsepower Digital Dimension, μια πλατφόρμα ψηφιακής διαχείρισης που περιλαμβάνει το Norsepower Sentient Control. Συγκεκριμένα πρόκειται για ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που βελτιστοποιεί την απόδοση των rotor sails σε πραγματικό χρόνο. Επιπλέον διαθέτει το Norsepower Cloud, μια ασφαλή cloud-based υποδομή, που προσφέρει διαφάνεια στις εκπομπές, δυνατότητες προγνωστικής συντήρησης και εκτενή παρακολούθηση των επιδόσεων.
Τα πρώτα τέσσερα πλοία, χωρητικότητας 3.850 dwt, θα εξοπλιστούν με ρότορες διαστάσεων 20 x 4 μ., ενώ τα υπόλοιπα δύο, χωρητικότητας 7.900 dwt, θα φέρουν ρότορες 28 x 4 μ. Ο σχεδιασμός πραγματοποιήθηκε από τη γερμανική SDC Ship Design & Consult GmbH.
Η κατασκευή έχει ανατεθεί στο ναυπηγείο Nantong Xiangyu Shipbuilding στην Κίνα, το οποίο συνεργάζεται για πρώτη φορά με τη Norsepower. Η ολοκλήρωση των πρώτων παραδόσεων αναμένεται στις αρχές του 2026, ενώ το έργο έχει υποστηριχτεί χρηματοδοτικά από το γερμανικό κρατικό ταμείο Namkue (Nachhaltige Modernisierung von Küstenschiffen).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ