
Ο Τζέιμι Ντάιμον, ο επικεφαλής της αμερικανικής τράπεζας JPMorgan Chase, φωνή που θεωρείται πως έχει επιρροή στον κόσμο των επιχειρήσεων στις ΗΠΑ, εξέφρασε ανησυχία χθες Κυριακή για ενδεχόμενη κρίση στην αγορά του αμερικανικού κρατικού χρέους, εξαιτίας της οικονομικής πολιτικής του Ρεπουμπλικάνου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.
Σύμφωνα με τον ίδιο, όταν οι επενδυτές συνειδητοποιήσουν τον αντίκτυπο της αύξησης του επιπέδου του χρέους, τα επιτόκια θα αυξηθούν πολύ και οι αγορές θα αντιμετωπίσουν σοβαρές αναταράξεις – σενάριο επικίνδυνο για τη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου.
Οι επενδυτές «θα εξετάσουν τη χώρα, το κράτος του δικαίου, το επίπεδο του πληθωρισμού, τις πολιτικές της κεντρικής τράπεζας», εξήγησε. «Αν αποφασίσουν πως το δολάριο δεν είναι πλέον αξία καταφύγιο», η χρηματοδότηση του αμερικανικού χρέους ίσως γίνει θεαματικά ακριβότερη, προειδοποίησε.
Ιστορικά, οι ΗΠΑ μπορούν να βασίζονται στην όρεξη της αγοράς για ομόλογα και έντοκα γραμμάτια του αμερικανικού δημοσίου με χαμηλά επιτόκια για την υποστήριξη της οικονομίας τους.
Ωστόσο τα επιτόκια ανέβηκαν την περασμένη εβδομάδα -προτού υποχωρήσουν ξανά-, με φόντο ανησυχίες για το σχέδιο του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ όσον αφορά τα δημοσιονομικά, που συμπεριλαμβάνει ιδίως την παράταση των γιγαντιαίων φοροαπαλλαγών ή εκπτώσεων της πρώτης θητείας του.
Ορισμένοι επενδυτές, καθώς και υπερσυντηρητικοί κοινοβουλευτικοί, εκφράζουν ανησυχία για την πορεία του ομοσπονδιακού δημοσιονομικού ελλείμματος.
Εξάλλου στα μέσα Μαΐου, για πρώτη φορά, ο οίκος αξιολόγησης Moody’s στέρησε από την αμερικανική οικονομία το λεγόμενο τριπλό A, υποβαθμίζοντας την πιστοληπτική ικανότητα του δημοσίου των ΗΠΑ στο επίπεδο AA1.
Πηγή: AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 30 Μαΐου έλαβε χώρα η παράδοση του «Kohzan Maru VII», του πρώτου πλοίου μεταφοράς μεθανόλης διπλού καυσίμου, το οποίο εισέρχεται σε συμβόλαιο μακράς…
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και…
Το outlook της αγοράς δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό, με πληθώρα διαφορετικών παραγόντων να επιδρούν στη ζήτηση. Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, ο σκοτεινός…
Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της παγκόσμιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση, δεν μπορεί να επιτευχθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ