
Το νέο ferry «Nerthus» της Molslinjen είναι πλήρως ηλεκτρικό, εξασφαλίζοντας μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά τη διάρκεια λειτουργίας του. Το πλοίο, το οποίο σχεδίασε η OSK-ShipTech A/S, ναυπηγήθηκε από το Cemre Shipyard στην Τουρκία.
Το «Nerthus», μήκους 116,8 μ. και πλάτους 18,2 μ., τροφοδοτείται αποκλειστικά από μπαταρίες, για να εξασφαλίζει την ενέργεια που απαιτείται για τα καθημερινά του δρομολόγια. Διαθέτει τέσσερις κατευθυνόμενους προωθητήρες (steerable thrusters), οι οποίοι κινούνται από ηλεκτρικούς κινητήρες μόνιμου μαγνήτη. Το σύστημα αυτό παρέχει υψηλή απόδοση, μεγάλη ευελιξία και εξαιρετικά χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Η καινοτομία του «Nerthus» επεκτείνεται επίσης στην αυτόνομη λειτουργικότητά του, με τεχνολογίες auto-crossing και auto-docking. Αυτές οι λειτουργίες επιτρέπουν στο πλοίο να πραγματοποιεί αυτόματα τη διαδρομή του καθώς και τη διαδικασία πρόσδεσης στο λιμάνι, προσφέροντας βελτιστοποίηση των λειτουργιών και αυξημένη ενεργειακή αποδοτικότητα.
Επιπρόσθετα, το «Nerthus» διαθέτει τέσσερις εφεδρικές γεννήτριες ισχύος 493 ekW η καθεμία, οι οποίες λειτουργούν με υδρογονοκατεργασμένο φυτικό έλαιο (HVO), ένα οικολογικό και ανανεώσιμο καύσιμο. Αυτές οι γεννήτριες παρέχουν ενέργεια σε έκτακτες συνθήκες ή σε περίπτωση αστοχίας του βασικού συστήματος μπαταριών.
Πέρα από την τεχνολογία, το «Nerthus» έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 600 επιβατών και έως 188 οχημάτων. Το πλοίο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία από τις 16 Ιουνίου 2025 στη γραμμή μεταξύ Ballen και Kalundborg της Δανίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με φόντο το γαλάζιο του Σαρωνικού και με εφόδιο τον ενθουσιασμό των ιστιοπλόων, έμπειρων και αρχάριων, η 2η Drydockers Regatta, που πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο…
Αύξηση κατά 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάρτιο φέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη του Μάρτιου 2024, έναντι μείωσης κατά…
Ως διά μαγείας τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο εξαφανίζονται από τα ψηφιακά συστήματα παρακολούθησης της ναυτιλιακής κίνησης. Οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας υποχώρησαν…
Τα venture capitals που εστιάζουν στην τεχνητή νοημοσύνη οδηγούν την ανάπτυξη στην αγορά των startups, την ίδια ώρα που άλλες εταιρείες αδυνατούν να σηκώσουν…
Τις επόμενες στρατηγικές κινήσεις της στη «σκακιέρα» των ναυπηγήσεων φαίνεται να ζυγίζει η Νότια Κορέα, η οποία εστιάζει στις επιχειρηματικές ευκαιρίες που θα προκύψουν…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση της Hapag-Lloyd στην αγορά των containerships, καθώς η γερμανική εταιρεία τακτικών γραμμών έφτασε πρόσφατα σε ένα σημαντικό ορόσημο…
Καθώς οι τιμές πετρελαίου σημειώνουν πτωτική πορεία, το ίδιο ισχύει και για το αργό της Ρωσίας, το οποίο πωλείται σε τιμές που το καθιστούν…
Τα projects ναυπήγησης σύγχρονων πλοίων για λογαριασμό Ελλήνων πλοιοκτητών βαίνουν δυναμικά σε διεθνή ναυπηγεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του κινεζικού ναυπηγείου Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ