
Το νέο ferry «Nerthus» της Molslinjen είναι πλήρως ηλεκτρικό, εξασφαλίζοντας μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά τη διάρκεια λειτουργίας του. Το πλοίο, το οποίο σχεδίασε η OSK-ShipTech A/S, ναυπηγήθηκε από το Cemre Shipyard στην Τουρκία.
Το «Nerthus», μήκους 116,8 μ. και πλάτους 18,2 μ., τροφοδοτείται αποκλειστικά από μπαταρίες, για να εξασφαλίζει την ενέργεια που απαιτείται για τα καθημερινά του δρομολόγια. Διαθέτει τέσσερις κατευθυνόμενους προωθητήρες (steerable thrusters), οι οποίοι κινούνται από ηλεκτρικούς κινητήρες μόνιμου μαγνήτη. Το σύστημα αυτό παρέχει υψηλή απόδοση, μεγάλη ευελιξία και εξαιρετικά χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Η καινοτομία του «Nerthus» επεκτείνεται επίσης στην αυτόνομη λειτουργικότητά του, με τεχνολογίες auto-crossing και auto-docking. Αυτές οι λειτουργίες επιτρέπουν στο πλοίο να πραγματοποιεί αυτόματα τη διαδρομή του καθώς και τη διαδικασία πρόσδεσης στο λιμάνι, προσφέροντας βελτιστοποίηση των λειτουργιών και αυξημένη ενεργειακή αποδοτικότητα.
Επιπρόσθετα, το «Nerthus» διαθέτει τέσσερις εφεδρικές γεννήτριες ισχύος 493 ekW η καθεμία, οι οποίες λειτουργούν με υδρογονοκατεργασμένο φυτικό έλαιο (HVO), ένα οικολογικό και ανανεώσιμο καύσιμο. Αυτές οι γεννήτριες παρέχουν ενέργεια σε έκτακτες συνθήκες ή σε περίπτωση αστοχίας του βασικού συστήματος μπαταριών.
Πέρα από την τεχνολογία, το «Nerthus» έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 600 επιβατών και έως 188 οχημάτων. Το πλοίο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία από τις 16 Ιουνίου 2025 στη γραμμή μεταξύ Ballen και Kalundborg της Δανίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το σαμποτάζ στους αγωγούς αερίου Nord Stream στα τέλη Σεπτεμβρίου 2022, κινητοποίησε τις ευρωπαϊκές αρχές προς την αναζήτηση των υπαίτιων. Με βάση τις τελευταίες…
Σε κατηφόρα δίχως τέλος έχει περιέλθει η ναυλαγορά των containerships, με τους ναύλους να καταγράφουν απώλειες για δέκατη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Οι διμερείς σχέσεις Ινδίας-Κίνας φαίνεται ότι βρίσκονται σε «καλό φεγγάρι», με το Πεκίνο να δείχνει έτοιμο να ανταποκριθεί στις ανάγκες του Νέου Δελχί για…
Οι επιδράσεις της δασμολογικής πολιτικής που χαράσσει η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ διαχέονται και επηρεάζουν διάφορες οικονομίες, πέρα από την Κίνα. Ανάμεσά τους και…
Η Ryanair, μέσω επίσημης ανακοίνωσης, κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μεταρρυθμίσει επειγόντως «το ανοργάνωτο σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (Air Traffic Control ‒ ATC) της…
Αδιάκοπα συνεχίζεται το εμπάργκο των ΗΠΑ στο Ιράν με στόχο την «διατάραξη των εξαγωγών» της χώρας της Μ. Ανατολής. Ειδικότερα, το υπουργείο Οικονομικών των…
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός κολοσσός HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) προχώρησε πρόσφατα σε νέα στρατηγική…
Σκοπέλους φαίνεται να συναντά το μεγαλύτερο εταιρικό deal στην ιστορία της Αυστραλίας, καθώς η εξαγορά της εταιρείας φυσικού αερίου Santos από κοινοπραξία με επικεφαλής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ