
Το νέο ferry «Nerthus» της Molslinjen είναι πλήρως ηλεκτρικό, εξασφαλίζοντας μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά τη διάρκεια λειτουργίας του. Το πλοίο, το οποίο σχεδίασε η OSK-ShipTech A/S, ναυπηγήθηκε από το Cemre Shipyard στην Τουρκία.
Το «Nerthus», μήκους 116,8 μ. και πλάτους 18,2 μ., τροφοδοτείται αποκλειστικά από μπαταρίες, για να εξασφαλίζει την ενέργεια που απαιτείται για τα καθημερινά του δρομολόγια. Διαθέτει τέσσερις κατευθυνόμενους προωθητήρες (steerable thrusters), οι οποίοι κινούνται από ηλεκτρικούς κινητήρες μόνιμου μαγνήτη. Το σύστημα αυτό παρέχει υψηλή απόδοση, μεγάλη ευελιξία και εξαιρετικά χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Η καινοτομία του «Nerthus» επεκτείνεται επίσης στην αυτόνομη λειτουργικότητά του, με τεχνολογίες auto-crossing και auto-docking. Αυτές οι λειτουργίες επιτρέπουν στο πλοίο να πραγματοποιεί αυτόματα τη διαδρομή του καθώς και τη διαδικασία πρόσδεσης στο λιμάνι, προσφέροντας βελτιστοποίηση των λειτουργιών και αυξημένη ενεργειακή αποδοτικότητα.
Επιπρόσθετα, το «Nerthus» διαθέτει τέσσερις εφεδρικές γεννήτριες ισχύος 493 ekW η καθεμία, οι οποίες λειτουργούν με υδρογονοκατεργασμένο φυτικό έλαιο (HVO), ένα οικολογικό και ανανεώσιμο καύσιμο. Αυτές οι γεννήτριες παρέχουν ενέργεια σε έκτακτες συνθήκες ή σε περίπτωση αστοχίας του βασικού συστήματος μπαταριών.
Πέρα από την τεχνολογία, το «Nerthus» έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 600 επιβατών και έως 188 οχημάτων. Το πλοίο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία από τις 16 Ιουνίου 2025 στη γραμμή μεταξύ Ballen και Kalundborg της Δανίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ