
Το νέο ferry «Nerthus» της Molslinjen είναι πλήρως ηλεκτρικό, εξασφαλίζοντας μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά τη διάρκεια λειτουργίας του. Το πλοίο, το οποίο σχεδίασε η OSK-ShipTech A/S, ναυπηγήθηκε από το Cemre Shipyard στην Τουρκία.
Το «Nerthus», μήκους 116,8 μ. και πλάτους 18,2 μ., τροφοδοτείται αποκλειστικά από μπαταρίες, για να εξασφαλίζει την ενέργεια που απαιτείται για τα καθημερινά του δρομολόγια. Διαθέτει τέσσερις κατευθυνόμενους προωθητήρες (steerable thrusters), οι οποίοι κινούνται από ηλεκτρικούς κινητήρες μόνιμου μαγνήτη. Το σύστημα αυτό παρέχει υψηλή απόδοση, μεγάλη ευελιξία και εξαιρετικά χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Η καινοτομία του «Nerthus» επεκτείνεται επίσης στην αυτόνομη λειτουργικότητά του, με τεχνολογίες auto-crossing και auto-docking. Αυτές οι λειτουργίες επιτρέπουν στο πλοίο να πραγματοποιεί αυτόματα τη διαδρομή του καθώς και τη διαδικασία πρόσδεσης στο λιμάνι, προσφέροντας βελτιστοποίηση των λειτουργιών και αυξημένη ενεργειακή αποδοτικότητα.
Επιπρόσθετα, το «Nerthus» διαθέτει τέσσερις εφεδρικές γεννήτριες ισχύος 493 ekW η καθεμία, οι οποίες λειτουργούν με υδρογονοκατεργασμένο φυτικό έλαιο (HVO), ένα οικολογικό και ανανεώσιμο καύσιμο. Αυτές οι γεννήτριες παρέχουν ενέργεια σε έκτακτες συνθήκες ή σε περίπτωση αστοχίας του βασικού συστήματος μπαταριών.
Πέρα από την τεχνολογία, το «Nerthus» έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 600 επιβατών και έως 188 οχημάτων. Το πλοίο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία από τις 16 Ιουνίου 2025 στη γραμμή μεταξύ Ballen και Kalundborg της Δανίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα καθοριστικό βήμα για την εμπορική ωρίμανση της αιολικής πρόωσης πραγματοποιήθηκε με την πιστοποίηση SOLAS των υπό κατασκευή τάνκερ τύπου LR2, που ναυπηγούνται από…
Νέα δεδομένα καταγράφονται στον ανταγωνισμό των ναυπηγείων της Νότιας Κορέας και της Κίνας, όσον αφορά την εξασφάλιση παραγγελιών για LNG carriers. Μετά τη ραγδαία…
Ένα μήνυμα συνεργασίας με το σύνολο των stakeholders για το μέλλον της ναυτιλιακής βιομηχανίας εξέπεμψε από τη Λεμεσό, όπου λαμβάνει χώρα το Maritime Cyprus,…
Σε μια μέτρια αύξηση της παραγωγής πετρελαίου για τον Νοέμβριο κατέληξαν οι οκτώ χώρες-μέλη του OPEC+, κατά τη συνεδρίασή τους την Κυριακή 5 Οκτωβρίου.…
Η ενεργειακή μετάβαση στη Βαλτική αποκτά νέα δυναμική, καθώς το λιμάνι της Κλαϊπέντα προχωρά αποφασιστικά προς την ολοκλήρωση του φιλόδοξου έργου παραγωγής πράσινου υδρογόνου.…
Το διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα επηρεάζεται έντονα από τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Οι συνεχόμενες επιθέσεις των Χούθι, ειδικότερα, κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν επιμηκύνει…
Σε χαμηλές στροφές εξακολουθεί να κινείται η ναυλαγορά των LNG carriers, με την «ψαλίδα» ωστόσο Ανατολής-Δύσης να κλείνει σημαντικά την τελευταία εβδομάδα. Σύμφωνα με…
Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την πλήρη λειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης; Έχουμε κοινοποιήσει το χρονοδιάγραμμα για την επαναλειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης. Η σταδιακή επαναλειτουργία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ