
Η συμπερίληψη αποτελεί καίρια πρόκληση για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, με τα ευρήματα της έρευνας των IMO και WISTA «Women in Maritime» να αναδεικνύουν ότι οι πρωτοβουλίες που λαμβάνουν χώρα με στόχο την ενίσχυση της ισότητας στη ναυτιλία πρέπει να αυξηθούν.
Ειδικότερα, η έρευνα παρουσιάζει μεταξύ άλλων την κατανομή των γυναικών που εργάζονται στον ναυτιλιακό τομέα από τα κράτη μέλη του ΙΜΟ και τον ιδιωτικό τομέα.
Τα αποτελέσματα βασίζονται σε ανάλυση μεγαλύτερου αριθμού γυναικών που εργάζονται στη ναυτιλία σε όλο τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα: 176.820 γυναίκες το 2024 σε σύγκριση με 151.979 το 2021. Ειδικότερα, υπήρξε σημαντική αύξηση του αριθμού των κρατών μελών που συμμετέχουν. Ωστόσο, το πιο πρόσφατο σύνολο δεδομένων δείχνει ότι οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν λίγο κάτω από το 19% του συνολικού εργατικού δυναμικού που συμμετείχε στο δείγμα, σε σύγκριση με ποσοστό 26% το 2021.
Οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν το 19% του εργατικού δυναμικού των εθνικών ναυτιλιακών αρχών των κρατών μελών του IMO και το 16% του εργατικού δυναμικού του ιδιωτικού τομέα που συμμετείχε στην έρευνα (εξαιρουμένων των ναυτικών). Στη θάλασσα, οι γυναίκες εξακολουθούν να υποεκπροσωπούνται σε μεγάλο βαθμό, αντιπροσωπεύοντας μόλις το 1% του συνολικού αριθμού των ναυτικών που απασχολούνται στους οργανισμούς που συμμετείχαν στην έρευνα.
Ο Arsenio Dominguez, Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ, δήλωσε: «Η δεύτερη έρευνα των ΙΜΟ και παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για την πρόοδο του τομέα από το βασικό σύνολο δεδομένων που συγκεντρώθηκε στην έρευνα του 2021».
Ακόμα, πρόσθεσε: «Ωστόσο, υπάρχει ακόμη αρκετός δρόμος να διανυθεί. Η εκπροσώπηση των γυναικών εξακολουθεί να είναι δυσανάλογα χαμηλή και οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν ένα μικρό μέρος του ναυτικού εργατικού δυναμικού, γεγονός που υπογραμμίζει την επείγουσα ανάγκη για συνεχή δέσμευση και δράση. Πρέπει να διπλασιάσουμε τις προσπάθειές μας για την προώθηση μιας πραγματικά ποικιλόμορφης και χωρίς αποκλεισμούς ναυτιλιακής βιομηχανίας».
Η πρόεδρος της WISTA International, κ. Έλπη Πετράκη δήλωσε μεταξύ άλλων: «Η προσέλκυση, η διατήρηση και η προώθηση των γυναικών – τόσο στη στεριά όσο και στη θάλασσα – παραμένει προτεραιότητα για το μέλλον. Ωστόσο, τα νέα στοιχεία δείχνουν επίσης πώς οι ευκαιρίες σε ολόκληρο τον κλάδο εξακολουθούν να είναι περιορισμένες για τις γυναίκες λόγω εμποδίων όπως τα στερεότυπα φύλου, οι ανησυχίες για την ασφάλεια στο χώρο εργασίας, η έλλειψη πολιτικών φιλικών προς την οικογένεια και το συνεχιζόμενο μισθολογικό χάσμα μεταξύ των δύο φύλων».
Δείτε ολόκληρη την έρευνα εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα €4,5 δισ. εκτινάχθηκε το πρωτογενές πλεόνασμα του κρατικού προϋπολογισμού το πρώτο εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με τα ταμειακά στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος.…
2.965 έλεγχοι έγιναν από τον Ιούνιο έως τα μέσα Ιουλίου από στελέχη του Λιμενικού Σώματος, σε επιχειρήσεις εκμίσθωσης θαλασσίων μέσων αναψυχής και βεβαιώθηκαν 265…
Η κυβέρνηση της Συρίας υπέγραψε στις 14 Ιουλίου συμφωνία ύψους $800 εκατ. με την DP World, με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, για την…
Ο Ιούνιος, ο οποίος σημαδεύτηκε από έντονες γεωπολιτικές εντάσεις, ιδίως μεταξύ του Ιράν και των δυτικών κυβερνήσεων, αποτέλεσε έναν ακόμα κρίσιμο μήνα για τις…
Η Metlen ολοκλήρωσε την κατασκευή του ηλιακού πάρκου «San Severo» στην Ιταλία, στην περιφέρεια της Απουλίας. Το έργο διαθέτει μέγιστη ισχύ 12 MWp και…
Καθώς οι διαπραγματεύσεις Ουάσιγκτον-Σεούλ με επίκεντρο τους δασμούς βρίσκονται σε εξέλιξη, ο «φακός» στρέφεται στη ναυπηγική βιομηχανία, όπου εξετάζεται το ενδεχόμενο συνεργασίας ανάμεσα στις…
Το 2025 βρίσκει τον στόλο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να αυξάνεται με σχετικά βραδύ ρυθμό, σε σύγκριση με τα προηγούμενα έτη, σύμφωνα με δεδομένα…
Οι έμποροι χαλκού που εξάγουν τα φορτία τους στις ΗΠΑ επιδιώκουν να μετατοπίσουν τις παραδόσεις μέσω Χαβάης και Πουέρτο Ρίκο, προκειμένου να μειώσουν τους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ