
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής ανάπτυξης, αποτέλεσμα των εμπορικών εντάσεων.
To τελευταίο Commodity Markets Outlook report δείχνει ότι οι τιμές των εμπορευμάτων, προσαρμοσμένες στον πληθωρισμό, θα υποχωρήσουν σε επίπεδα αντίστοιχα του μέσου όρου τους για την περίοδο 2015-2019 μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, σηματοδοτώντας το τέλος μιας έκρηξης των τιμών, που τροφοδοτήθηκε από την οικονομική ανάκαμψη μετά την COVID-19 και την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2022.
Η πτώση των τιμών θα μπορούσε να μετριάσει τους βραχυπρόθεσμους κινδύνους πληθωρισμού που προκύπτουν από τους αμερικανικούς δασμούς και τους αυξανόμενους εμπορικούς φραγμούς σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά θα μπορούσε επίσης να έχει αρνητικές συνέπειες για τις αναπτυσσόμενες οικονομίες που εξάγουν εμπορεύματα. Η άνοδος των τιμών της ενέργειας προσέθεσε περισσότερες από δύο ποσοστιαίες μονάδες στον παγκόσμιο πληθωρισμό το 2022, αλλά η πτώση των τιμών το 2023 και το 2024 συνέβαλε στη συγκράτηση του πληθωρισμού, σύμφωνα με την έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας. Οι τιμές ενέργειας αναμένεται να μειωθούν κατά 17%, στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων πέντε ετών, πριν μειωθούν άλλο ένα 6% το 2026, αναφέρει η έκθεση.
Η Παγκόσμια Τράπεζα εκτιμά ότι οι τιμές του αργού τύπου Brent θα είναι κατά μέσο όρο στα $64/βαρέλι το 2025 ‒μείωση κατά $17 από το 2024‒ και μόλις $60/βαρέλι το 2026, εν μέσω άφθονης προσφοράς και μειούμενης ζήτησης, εν μέρει λόγω της ταχείας υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο. Οι τιμές του άνθρακα αναμένεται να μειωθούν κατά 27% το 2025 και κατά 5% περαιτέρω το 2026, καθώς επιβραδύνεται η αύξηση της κατανάλωσης για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στις αναπτυσσόμενες οικονομίες. Τέλος, οι τιμές των τροφίμων αναμένεται επίσης να υποχωρήσουν κατά 7% το 2025 και επιπλέον 1% το 2026.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ