
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής ανάπτυξης, αποτέλεσμα των εμπορικών εντάσεων.
To τελευταίο Commodity Markets Outlook report δείχνει ότι οι τιμές των εμπορευμάτων, προσαρμοσμένες στον πληθωρισμό, θα υποχωρήσουν σε επίπεδα αντίστοιχα του μέσου όρου τους για την περίοδο 2015-2019 μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, σηματοδοτώντας το τέλος μιας έκρηξης των τιμών, που τροφοδοτήθηκε από την οικονομική ανάκαμψη μετά την COVID-19 και την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2022.
Η πτώση των τιμών θα μπορούσε να μετριάσει τους βραχυπρόθεσμους κινδύνους πληθωρισμού που προκύπτουν από τους αμερικανικούς δασμούς και τους αυξανόμενους εμπορικούς φραγμούς σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά θα μπορούσε επίσης να έχει αρνητικές συνέπειες για τις αναπτυσσόμενες οικονομίες που εξάγουν εμπορεύματα. Η άνοδος των τιμών της ενέργειας προσέθεσε περισσότερες από δύο ποσοστιαίες μονάδες στον παγκόσμιο πληθωρισμό το 2022, αλλά η πτώση των τιμών το 2023 και το 2024 συνέβαλε στη συγκράτηση του πληθωρισμού, σύμφωνα με την έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας. Οι τιμές ενέργειας αναμένεται να μειωθούν κατά 17%, στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων πέντε ετών, πριν μειωθούν άλλο ένα 6% το 2026, αναφέρει η έκθεση.
Η Παγκόσμια Τράπεζα εκτιμά ότι οι τιμές του αργού τύπου Brent θα είναι κατά μέσο όρο στα $64/βαρέλι το 2025 ‒μείωση κατά $17 από το 2024‒ και μόλις $60/βαρέλι το 2026, εν μέσω άφθονης προσφοράς και μειούμενης ζήτησης, εν μέρει λόγω της ταχείας υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο. Οι τιμές του άνθρακα αναμένεται να μειωθούν κατά 27% το 2025 και κατά 5% περαιτέρω το 2026, καθώς επιβραδύνεται η αύξηση της κατανάλωσης για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στις αναπτυσσόμενες οικονομίες. Τέλος, οι τιμές των τροφίμων αναμένεται επίσης να υποχωρήσουν κατά 7% το 2025 και επιπλέον 1% το 2026.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Έπειτα από δύο χρόνια απουσίας από το Ιράκ, η ExxonMobil επανέρχεται δυναμικά στη χώρας της Μέσης Ανατολής, προκειμένου να προωθήσει τα φιλόδοξα σχέδια της…
Με τη ναυτιλιακή βιομηχανία να στρέφεται σταδιακά προς τα «πράσινα» καύσιμα, με γνώμονα την ενεργειακή μετάβαση των πλοίων, το επενδυτικό ενδιαφέρον των προμηθευτών καυσίμων…
Με το Νόμπελ Ειρήνης τιμήθηκε φέτος η ηγέτιδα της αντιπολίτευσης στη Βενεζουέλα Μαρία Κορίνα Ματσάδο, η αποκαλούμενη «λιμπερταδόρα» (απελευθερώτρια), η οποία είναι όμως υποχρεωμένη…
Η Performance Shipping, ναυτιλιακή εταιρεία που εξειδικεύεται στη διαχείριση δεξαμενόπλοιων, επεκτείνει τον στόλο της μέσω της δευτερογενούς αγοράς. Πιο συγκεκριμένα, δύο θυγατρικές εταιρείες υπό…
Στην καθοριστική σημασία της ναυτιλιακής βιομηχανίας για το παγκόσμιο εμπόριο και την οικονομία, αλλά και στην έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού, εστιάστηκε ο René Kofod-Olsen, CEO…
Ένα νέο βήμα στη θαλάσσια ενεργειακή μετάβαση κάνουν η ABB και η SwitcH2, συνδυάζοντας τεχνολογία ηλεκτρόλυσης μεγάλης κλίμακας με συστήματα πλήρως αυτοματοποιημένης διαχείρισης ενέργειας.…
Η μετάβαση προς τα έξυπνα και ενεργειακά αποδοτικά πλοία επιταχύνεται, καθώς η HD Hyundai έλαβε Έγκριση επί της Αρχής (AiP) για το VesselWise από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ