
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής ανάπτυξης, αποτέλεσμα των εμπορικών εντάσεων.
To τελευταίο Commodity Markets Outlook report δείχνει ότι οι τιμές των εμπορευμάτων, προσαρμοσμένες στον πληθωρισμό, θα υποχωρήσουν σε επίπεδα αντίστοιχα του μέσου όρου τους για την περίοδο 2015-2019 μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, σηματοδοτώντας το τέλος μιας έκρηξης των τιμών, που τροφοδοτήθηκε από την οικονομική ανάκαμψη μετά την COVID-19 και την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2022.
Η πτώση των τιμών θα μπορούσε να μετριάσει τους βραχυπρόθεσμους κινδύνους πληθωρισμού που προκύπτουν από τους αμερικανικούς δασμούς και τους αυξανόμενους εμπορικούς φραγμούς σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά θα μπορούσε επίσης να έχει αρνητικές συνέπειες για τις αναπτυσσόμενες οικονομίες που εξάγουν εμπορεύματα. Η άνοδος των τιμών της ενέργειας προσέθεσε περισσότερες από δύο ποσοστιαίες μονάδες στον παγκόσμιο πληθωρισμό το 2022, αλλά η πτώση των τιμών το 2023 και το 2024 συνέβαλε στη συγκράτηση του πληθωρισμού, σύμφωνα με την έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας. Οι τιμές ενέργειας αναμένεται να μειωθούν κατά 17%, στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων πέντε ετών, πριν μειωθούν άλλο ένα 6% το 2026, αναφέρει η έκθεση.
Η Παγκόσμια Τράπεζα εκτιμά ότι οι τιμές του αργού τύπου Brent θα είναι κατά μέσο όρο στα $64/βαρέλι το 2025 ‒μείωση κατά $17 από το 2024‒ και μόλις $60/βαρέλι το 2026, εν μέσω άφθονης προσφοράς και μειούμενης ζήτησης, εν μέρει λόγω της ταχείας υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο. Οι τιμές του άνθρακα αναμένεται να μειωθούν κατά 27% το 2025 και κατά 5% περαιτέρω το 2026, καθώς επιβραδύνεται η αύξηση της κατανάλωσης για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στις αναπτυσσόμενες οικονομίες. Τέλος, οι τιμές των τροφίμων αναμένεται επίσης να υποχωρήσουν κατά 7% το 2025 και επιπλέον 1% το 2026.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Eν μέσω θετικών προοπτικών για την πορεία της εθνικής οικονομίας και του παγκόσμιου εμπορίου, παρά τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, το Μεξικό προχωρά με τη…
Την περασμένη εβδομάδα, ένα πλήρως έμφορτο δεξαμενόπλοιο με πετρέλαιο της Βενεζουέλας έφτασε στα ύδατα ανατολικά της Μαλαισίας. Το εν λόγω δεξαμενόπλοιο ονομάζεται «Varada» και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ