
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής ανάπτυξης, αποτέλεσμα των εμπορικών εντάσεων.
To τελευταίο Commodity Markets Outlook report δείχνει ότι οι τιμές των εμπορευμάτων, προσαρμοσμένες στον πληθωρισμό, θα υποχωρήσουν σε επίπεδα αντίστοιχα του μέσου όρου τους για την περίοδο 2015-2019 μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, σηματοδοτώντας το τέλος μιας έκρηξης των τιμών, που τροφοδοτήθηκε από την οικονομική ανάκαμψη μετά την COVID-19 και την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2022.
Η πτώση των τιμών θα μπορούσε να μετριάσει τους βραχυπρόθεσμους κινδύνους πληθωρισμού που προκύπτουν από τους αμερικανικούς δασμούς και τους αυξανόμενους εμπορικούς φραγμούς σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά θα μπορούσε επίσης να έχει αρνητικές συνέπειες για τις αναπτυσσόμενες οικονομίες που εξάγουν εμπορεύματα. Η άνοδος των τιμών της ενέργειας προσέθεσε περισσότερες από δύο ποσοστιαίες μονάδες στον παγκόσμιο πληθωρισμό το 2022, αλλά η πτώση των τιμών το 2023 και το 2024 συνέβαλε στη συγκράτηση του πληθωρισμού, σύμφωνα με την έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας. Οι τιμές ενέργειας αναμένεται να μειωθούν κατά 17%, στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων πέντε ετών, πριν μειωθούν άλλο ένα 6% το 2026, αναφέρει η έκθεση.
Η Παγκόσμια Τράπεζα εκτιμά ότι οι τιμές του αργού τύπου Brent θα είναι κατά μέσο όρο στα $64/βαρέλι το 2025 ‒μείωση κατά $17 από το 2024‒ και μόλις $60/βαρέλι το 2026, εν μέσω άφθονης προσφοράς και μειούμενης ζήτησης, εν μέρει λόγω της ταχείας υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο. Οι τιμές του άνθρακα αναμένεται να μειωθούν κατά 27% το 2025 και κατά 5% περαιτέρω το 2026, καθώς επιβραδύνεται η αύξηση της κατανάλωσης για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στις αναπτυσσόμενες οικονομίες. Τέλος, οι τιμές των τροφίμων αναμένεται επίσης να υποχωρήσουν κατά 7% το 2025 και επιπλέον 1% το 2026.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ