
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα τεχνολογικά ferries του κόσμου. Πρόκειται για το μεγαλύτερο πλήρως ηλεκτροκίνητο ferry της Νορβηγίας και είναι σχεδιασμένο για να λειτουργεί με αξιοπιστία και υψηλή απόδοση ακόμα και στις πιο απαιτητικές περιβαλλοντικές συνθήκες.
Η τεχνολογική του υπεροχή βασίζεται σε μια σειρά από καινοτόμες επιλογές. Το Hinnøy διαθέτει δύο πλήρως ανεξάρτητες διατάξεις πρόωσης, γεγονός που του προσδίδει αυξημένα επίπεδα λειτουργικής ασφάλειας, καθώς μπορεί να συνεχίσει τη λειτουργία του ακόμα και αν προκύψει τεχνικό πρόβλημα σε μία από τις μονάδες. Η πρόωσή του γίνεται αποκλειστικά μέσω ηλεκτρικής ενέργειας από μπαταρίες, χωρίς τη χρήση εφεδρικών μηχανών καύσης, και υποστηρίζεται από προηγμένες υποδομές φόρτισης στα λιμάνια, συμβάλλοντας έτσι στην πλήρη απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα.
Επιπλέον, η σχεδίαση διπλής πλώρης επιτρέπει την εναλλαγή πορείας χωρίς μανούβρες, μειώνοντας δραστικά τον χρόνο παραμονής στα λιμάνια και επιτυγχάνοντας έναν μοναδικό χρόνο διέλευσης μίας ώρας στη γραμμή Bognes-Lødingen. Η αρχιτεκτονική του είναι προσαρμοσμένη ώστε να λειτουργεί απρόσκοπτα σε σκληρές καιρικές συνθήκες, διατηρώντας υψηλά επίπεδα απόδοσης και αξιοπιστίας σε θαλάσσια περιβάλλοντα με χαμηλές θερμοκρασίες και έντονα ρεύματα.
Παράλληλα με την τεχνολογία πρόωσης, το Hinnøy ξεχωρίζει και για τη μεταφορική του ικανότητα, καθώς μπορεί να φιλοξενήσει έως 399 επιβάτες και 120 οχήματα, διατηρώντας παράλληλα χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα χάρη στη βελτιστοποιημένη κατανάλωση ενέργειας. Η σχεδίασή του υλοποιήθηκε από τη The Norwegian Ship Design Company και κατασκευάστηκε με βάση τις αυστηρές προδιαγραφές του νηογνώμονα DNV.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα χέρια της Δικαιοσύνης είναι η άμεση διερεύνηση ύποπτων υποθέσεων διασύνδεσης μελών ΜΚΟ με διακινητές προσφύγων- μεταναστών στο βόρειο Αιγαίο, επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας…
Καθώς η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας παραμένει ύψιστη προτεραιότητα με ορίζοντα το 2050, οι πρωτοβουλίες με στόχο την αποανθρακοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού εντείνονται. Ειδικότερα,…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αξίωσε το Σάββατο 26 Απριλίου να επιτρέπεται στα αμερικανικά πλοία – στρατιωτικά και εμπορικά – η δωρεάν διέλευση…
Πρωτοπόροι παραμένουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, με τον τομέα νέων τεχνολογιών και προηγμένων πλοίων να μην αποτελεί εξαίρεση. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει περαιτέρω τη στρατηγική θέση του ως κέντρου διαμετακόμισης αυτοκινήτων στην Ανατολική Μεσόγειο, με την πρώτη προσέγγιση του MV COSCO…
Οι πυροσβέστες συνεχίζουν σήμερα τις προσπάθειες πλήρους κατάσβεσης της τεράστιας πυρκαγιάς που μαίνεται από το Σάββατο στο μεγαλύτερο λιμάνι του Ιράν, έπειτα από ισχυρή…
Βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, με τις 500 μεγαλύτερες να παράγουν έσοδα 8,8 τρισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10% σε…
Αύξηση 0,9% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Φεβρουάριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Φεβρουαρίου 2024, έναντι μείωσης 0,1%…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ