
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα τεχνολογικά ferries του κόσμου. Πρόκειται για το μεγαλύτερο πλήρως ηλεκτροκίνητο ferry της Νορβηγίας και είναι σχεδιασμένο για να λειτουργεί με αξιοπιστία και υψηλή απόδοση ακόμα και στις πιο απαιτητικές περιβαλλοντικές συνθήκες.
Η τεχνολογική του υπεροχή βασίζεται σε μια σειρά από καινοτόμες επιλογές. Το Hinnøy διαθέτει δύο πλήρως ανεξάρτητες διατάξεις πρόωσης, γεγονός που του προσδίδει αυξημένα επίπεδα λειτουργικής ασφάλειας, καθώς μπορεί να συνεχίσει τη λειτουργία του ακόμα και αν προκύψει τεχνικό πρόβλημα σε μία από τις μονάδες. Η πρόωσή του γίνεται αποκλειστικά μέσω ηλεκτρικής ενέργειας από μπαταρίες, χωρίς τη χρήση εφεδρικών μηχανών καύσης, και υποστηρίζεται από προηγμένες υποδομές φόρτισης στα λιμάνια, συμβάλλοντας έτσι στην πλήρη απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα.
Επιπλέον, η σχεδίαση διπλής πλώρης επιτρέπει την εναλλαγή πορείας χωρίς μανούβρες, μειώνοντας δραστικά τον χρόνο παραμονής στα λιμάνια και επιτυγχάνοντας έναν μοναδικό χρόνο διέλευσης μίας ώρας στη γραμμή Bognes-Lødingen. Η αρχιτεκτονική του είναι προσαρμοσμένη ώστε να λειτουργεί απρόσκοπτα σε σκληρές καιρικές συνθήκες, διατηρώντας υψηλά επίπεδα απόδοσης και αξιοπιστίας σε θαλάσσια περιβάλλοντα με χαμηλές θερμοκρασίες και έντονα ρεύματα.
Παράλληλα με την τεχνολογία πρόωσης, το Hinnøy ξεχωρίζει και για τη μεταφορική του ικανότητα, καθώς μπορεί να φιλοξενήσει έως 399 επιβάτες και 120 οχήματα, διατηρώντας παράλληλα χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα χάρη στη βελτιστοποιημένη κατανάλωση ενέργειας. Η σχεδίασή του υλοποιήθηκε από τη The Norwegian Ship Design Company και κατασκευάστηκε με βάση τις αυστηρές προδιαγραφές του νηογνώμονα DNV.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ