
Ιδιαίτερη νωχελικότητα καταγράφεται στη δραστηριότητα της second-hand αγοράς το 2025, με τα bulk carriers να μην αποτελούν εξαίρεση.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Veson Nautical, λόγω της αβεβαιότητας που επικρατεί, οι αγοραπωλησίες bulk carriers σημείωσαν πτώση 58% σε ετήσια βάση το α΄ τρίμηνο του 2025. Τη συγκεκριμένη περίοδο έλαβαν χώρα μόλις 77 αγοραπωλησίες έναντι 182 την ίδια περίοδο ένα έτος πριν.
Είναι άξιο αναφοράς ότι, από την ανακοίνωση της πιθανής (τότε) επιβολής τελών σε κινεζικά ναυπηγημένα πλοία τον Φεβρουάριο, οι πωλήσεις σημείωσαν πτώση 58% (62 συναλλαγές) έναντι του 2024.
Πλέον, όπως αναδεικνύουν τα δεδομένα της Veson Nautical, η second-hand αγορά εστιάζει σε bulk carriers που έχουν κατασκευαστεί σε άλλες χώρες και κυρίως στην Ιαπωνία. Το ποσοστό των ναυπηγημένων στην Ιαπωνία bulk carriers επί του συνόλου των αγοραπωλησιών bulk carriers το α΄ τρίμηνο ανήλθε σε 53%, ενώ η Κίνα ακολούθησε με 33%. Το δ΄ τρίμηνο του 2024, το ποσοστό της Κίνας ήταν 42%.
Όσον αφορά τις παραγγελίες πλοίων, αμφίβολο παραμένει το τι μέλλει γενέσθαι, όμως θα ήταν λογικό να σημειωθεί πτώση στο ποσοστό των κινεζικών ναυπηγείων επί των νέων παραγγελιών για bulk carriers. Το 2024, περίπου το 75% των παραγγελιών bulk carriers εξασφαλίστηκαν από κινεζικά ναυπηγεία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ