
Έπειτα από μία εβδομάδα σκληρών διαπραγματεύσεων, οι εργασίες της MEPC 83 τελεσφόρησαν, με τα κράτη-μέλη του IMO να συμφωνούν σε ορισμένα μεσοπρόθεσμα μέτρα για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία. Ωστόσο, τα εν λόγω μέτρα εγείρουν ήδη ανησυχία στις τάξεις διεθνών ναυτιλιακών φορέων.
Όπως υπογραμμίζει σχετική ανακοίνωση της INTERCARGO, αυτά τα μέτρα διαφέρουν από την πρόταση θέσπισης ενός παγκόσμιου levy άνθρακα, που υποστήριζαν ένθερμα εδώ και αρκετά χρόνια η INTERCARGO και πολλοί stakeholders της ναυτιλίας.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Γενικός Γραμματέας της INTERCARGO, Κώστας Γκόνης, σχολίασε: «Η INTERCARGO ανησυχεί αναφορικά με την πολυπλοκότητα των μέτρων που ενέκρινε ο IMO, αγνοώντας τις εκκλήσεις για μια απλή, πρακτική και κατ’ επέκταση προβλέψιμη, εφαρμόσιμη και αποτελεσματική προσέγγιση». Παρ’ όλα αυτά, ο κ. Γκόνης διαβεβαίωσε ότι η INTERCARGO θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια υποστήριξης και εφαρμογής των μέτρων του IMO, ευθυγραμμιζόμενη απόλυτα με τους στόχους αποανθρακοποίησης της ναυτιλίας.
Επίσης, η ανακοίνωση της INTERCARGO επισημαίνει ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία χρειάζεται διαφανείς και διεθνούς εμβέλειας λύσεις και όχι μεμονωμένα περιφερειακά μέτρα. Παράλληλα, οι λύσεις αυτές θα πρέπει να είναι απλές στη διαχείριση, ιδίως για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, που αποτελούν τη «ραχοκοκαλιά» της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Σε κάθε περίπτωση, η INTERCARGO χαιρετίζει την πρόοδο που σημείωσαν τα κράτη-μέλη στον δρόμο προς την αποανθρακοποίηση και, ως η φωνή του τομέα της ναυτιλίας ξηρού χύδην φορτίου, δεσμεύεται να υποστηρίξει τις προσπάθειες του ΙΜΟ για μια δίκαιη και αποτελεσματική ενεργειακή μετάβαση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει τις εισαγωγές ουκρανικών σιτηρών και ζάχαρης έως και 80% για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των αγροτών της, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ