
Έπειτα από μία εβδομάδα σκληρών διαπραγματεύσεων, οι εργασίες της MEPC 83 τελεσφόρησαν, με τα κράτη-μέλη του IMO να συμφωνούν σε ορισμένα μεσοπρόθεσμα μέτρα για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία. Ωστόσο, τα εν λόγω μέτρα εγείρουν ήδη ανησυχία στις τάξεις διεθνών ναυτιλιακών φορέων.
Όπως υπογραμμίζει σχετική ανακοίνωση της INTERCARGO, αυτά τα μέτρα διαφέρουν από την πρόταση θέσπισης ενός παγκόσμιου levy άνθρακα, που υποστήριζαν ένθερμα εδώ και αρκετά χρόνια η INTERCARGO και πολλοί stakeholders της ναυτιλίας.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Γενικός Γραμματέας της INTERCARGO, Κώστας Γκόνης, σχολίασε: «Η INTERCARGO ανησυχεί αναφορικά με την πολυπλοκότητα των μέτρων που ενέκρινε ο IMO, αγνοώντας τις εκκλήσεις για μια απλή, πρακτική και κατ’ επέκταση προβλέψιμη, εφαρμόσιμη και αποτελεσματική προσέγγιση». Παρ’ όλα αυτά, ο κ. Γκόνης διαβεβαίωσε ότι η INTERCARGO θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια υποστήριξης και εφαρμογής των μέτρων του IMO, ευθυγραμμιζόμενη απόλυτα με τους στόχους αποανθρακοποίησης της ναυτιλίας.
Επίσης, η ανακοίνωση της INTERCARGO επισημαίνει ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία χρειάζεται διαφανείς και διεθνούς εμβέλειας λύσεις και όχι μεμονωμένα περιφερειακά μέτρα. Παράλληλα, οι λύσεις αυτές θα πρέπει να είναι απλές στη διαχείριση, ιδίως για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, που αποτελούν τη «ραχοκοκαλιά» της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Σε κάθε περίπτωση, η INTERCARGO χαιρετίζει την πρόοδο που σημείωσαν τα κράτη-μέλη στον δρόμο προς την αποανθρακοποίηση και, ως η φωνή του τομέα της ναυτιλίας ξηρού χύδην φορτίου, δεσμεύεται να υποστηρίξει τις προσπάθειες του ΙΜΟ για μια δίκαιη και αποτελεσματική ενεργειακή μετάβαση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Η τεχνολογία μεταφοράς υγρού υδρογόνου βρίσκεται στο επίκεντρο νέας διεθνούς συνεργασίας μεταξύ του Lloyd’s Register (LR) και του Εθνικού Πανεπιστημίου του Πουσάν (PNU) στη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ