
Έπειτα από μία εβδομάδα σκληρών διαπραγματεύσεων, οι εργασίες της MEPC 83 τελεσφόρησαν, με τα κράτη-μέλη του IMO να συμφωνούν σε ορισμένα μεσοπρόθεσμα μέτρα για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία. Ωστόσο, τα εν λόγω μέτρα εγείρουν ήδη ανησυχία στις τάξεις διεθνών ναυτιλιακών φορέων.
Όπως υπογραμμίζει σχετική ανακοίνωση της INTERCARGO, αυτά τα μέτρα διαφέρουν από την πρόταση θέσπισης ενός παγκόσμιου levy άνθρακα, που υποστήριζαν ένθερμα εδώ και αρκετά χρόνια η INTERCARGO και πολλοί stakeholders της ναυτιλίας.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Γενικός Γραμματέας της INTERCARGO, Κώστας Γκόνης, σχολίασε: «Η INTERCARGO ανησυχεί αναφορικά με την πολυπλοκότητα των μέτρων που ενέκρινε ο IMO, αγνοώντας τις εκκλήσεις για μια απλή, πρακτική και κατ’ επέκταση προβλέψιμη, εφαρμόσιμη και αποτελεσματική προσέγγιση». Παρ’ όλα αυτά, ο κ. Γκόνης διαβεβαίωσε ότι η INTERCARGO θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια υποστήριξης και εφαρμογής των μέτρων του IMO, ευθυγραμμιζόμενη απόλυτα με τους στόχους αποανθρακοποίησης της ναυτιλίας.
Επίσης, η ανακοίνωση της INTERCARGO επισημαίνει ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία χρειάζεται διαφανείς και διεθνούς εμβέλειας λύσεις και όχι μεμονωμένα περιφερειακά μέτρα. Παράλληλα, οι λύσεις αυτές θα πρέπει να είναι απλές στη διαχείριση, ιδίως για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, που αποτελούν τη «ραχοκοκαλιά» της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Σε κάθε περίπτωση, η INTERCARGO χαιρετίζει την πρόοδο που σημείωσαν τα κράτη-μέλη στον δρόμο προς την αποανθρακοποίηση και, ως η φωνή του τομέα της ναυτιλίας ξηρού χύδην φορτίου, δεσμεύεται να υποστηρίξει τις προσπάθειες του ΙΜΟ για μια δίκαιη και αποτελεσματική ενεργειακή μετάβαση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το σαμποτάζ στους αγωγούς αερίου Nord Stream στα τέλη Σεπτεμβρίου 2022, κινητοποίησε τις ευρωπαϊκές αρχές προς την αναζήτηση των υπαίτιων. Με βάση τις τελευταίες…
Σε κατηφόρα δίχως τέλος έχει περιέλθει η ναυλαγορά των containerships, με τους ναύλους να καταγράφουν απώλειες για δέκατη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Οι διμερείς σχέσεις Ινδίας-Κίνας φαίνεται ότι βρίσκονται σε «καλό φεγγάρι», με το Πεκίνο να δείχνει έτοιμο να ανταποκριθεί στις ανάγκες του Νέου Δελχί για…
Οι επιδράσεις της δασμολογικής πολιτικής που χαράσσει η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ διαχέονται και επηρεάζουν διάφορες οικονομίες, πέρα από την Κίνα. Ανάμεσά τους και…
Η Ryanair, μέσω επίσημης ανακοίνωσης, κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μεταρρυθμίσει επειγόντως «το ανοργάνωτο σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (Air Traffic Control ‒ ATC) της…
Αδιάκοπα συνεχίζεται το εμπάργκο των ΗΠΑ στο Ιράν με στόχο την «διατάραξη των εξαγωγών» της χώρας της Μ. Ανατολής. Ειδικότερα, το υπουργείο Οικονομικών των…
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός κολοσσός HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) προχώρησε πρόσφατα σε νέα στρατηγική…
Σκοπέλους φαίνεται να συναντά το μεγαλύτερο εταιρικό deal στην ιστορία της Αυστραλίας, καθώς η εξαγορά της εταιρείας φυσικού αερίου Santos από κοινοπραξία με επικεφαλής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ