
Έπειτα από μία εβδομάδα σκληρών διαπραγματεύσεων, οι εργασίες της MEPC 83 τελεσφόρησαν, με τα κράτη-μέλη του IMO να συμφωνούν σε ορισμένα μεσοπρόθεσμα μέτρα για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία. Ωστόσο, τα εν λόγω μέτρα εγείρουν ήδη ανησυχία στις τάξεις διεθνών ναυτιλιακών φορέων.
Όπως υπογραμμίζει σχετική ανακοίνωση της INTERCARGO, αυτά τα μέτρα διαφέρουν από την πρόταση θέσπισης ενός παγκόσμιου levy άνθρακα, που υποστήριζαν ένθερμα εδώ και αρκετά χρόνια η INTERCARGO και πολλοί stakeholders της ναυτιλίας.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Γενικός Γραμματέας της INTERCARGO, Κώστας Γκόνης, σχολίασε: «Η INTERCARGO ανησυχεί αναφορικά με την πολυπλοκότητα των μέτρων που ενέκρινε ο IMO, αγνοώντας τις εκκλήσεις για μια απλή, πρακτική και κατ’ επέκταση προβλέψιμη, εφαρμόσιμη και αποτελεσματική προσέγγιση». Παρ’ όλα αυτά, ο κ. Γκόνης διαβεβαίωσε ότι η INTERCARGO θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια υποστήριξης και εφαρμογής των μέτρων του IMO, ευθυγραμμιζόμενη απόλυτα με τους στόχους αποανθρακοποίησης της ναυτιλίας.
Επίσης, η ανακοίνωση της INTERCARGO επισημαίνει ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία χρειάζεται διαφανείς και διεθνούς εμβέλειας λύσεις και όχι μεμονωμένα περιφερειακά μέτρα. Παράλληλα, οι λύσεις αυτές θα πρέπει να είναι απλές στη διαχείριση, ιδίως για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, που αποτελούν τη «ραχοκοκαλιά» της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Σε κάθε περίπτωση, η INTERCARGO χαιρετίζει την πρόοδο που σημείωσαν τα κράτη-μέλη στον δρόμο προς την αποανθρακοποίηση και, ως η φωνή του τομέα της ναυτιλίας ξηρού χύδην φορτίου, δεσμεύεται να υποστηρίξει τις προσπάθειες του ΙΜΟ για μια δίκαιη και αποτελεσματική ενεργειακή μετάβαση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ