
 
															 
															Στο πλαίσιο του 10ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, που πραγματοποιείται στους Δελφούς από τις 9 έως τις 12 Απριλίου, ο Πάνος Λασκαρίδης, CEO της Lavinia Corporation & Laskaridis Shipping Company Ltd, τοποθετήθηκε για τις διεθνείς εξελίξεις και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο ναυτιλιακός τομέας.
Σχολιάζοντας τις διεθνείς εξελίξεις και την νέα δασμολογική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, ο κ. Λασκαρίδης είπε ότι η κατάσταση παραμένει ρευστή και ότι εξελίσσεται με απρόβλεπτο τρόπο. Ωστόσο είπε πως πιστεύει ότι οι αναταράξεις από τους δασμούς Τραμπ στο χώρο της ναυτιλίας δεν θα είναι γενικευμένες. «Θα υπάρξουν μεμονωμένες αναταράξεις σε συγκεκριμένους τύπους πλοίων», είπε χαρακτηριστικά.
Σημείωσε ότι θεωρεί πολύ μεγαλύτερη απειλή από τους δασμούς την απειλή των ΗΠΑ για την επιβολή τελών στη ναυτιλία. Τα τέλη αναμένεται να ανακοινωθούν στα τέλη Απριλίου και θα εφαρμοστούν (μετά από μία περίοδο 100 ημερών διαβούλευσης) τον Νοέμβριο του 2025. Ξεχώρισε όμως από αυτήν την απειλή την ελληνική ναυτιλία, καθώς πιστεύει ότι τα τέλη αυτά θα μπορέσουν να μεταφερθούν και να γίνουν υποχρέωση των ναυλωτών των ελληνόκτητων πλοίων.
Σε ερώτηση για τον χρόνο αντίδρασης της Ευρώπης στον εμπορικό πόλεμο των ΗΠΑ, ο κ. Λασκαρίδης σημείωσε ότι «η Ευρώπη είναι ένας γίγαντας με πήλινα πόδια» που δεν έχει γεωπολιτική, αμυντική και ναυτιλιακή στρατηγική. «Η Ευρώπη δεν έχει βοηθήσει την ναυτιλία της συνολικά. Η ανάπτυξη της ευρωπαϊκής ναυτιλίας παραμένει μία πρόκληση», ανέφερε.
Στο θέμα της απανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, απάντησε λέγοντας ότι υπάρχουν δύο θεμελιώδη ερωτήματα που μένουν ακόμη αναπάντητα: Πρώτον, ποιο καύσιμο θα αντικαταστήσει το πετρέλαιο και δεύτερον, πόσο εύκολα θα είναι διαθέσιμο στα λιμάνια όλου του κόσμου. «Αυτά τα ερωτήματα θέλουν χρόνια για να απαντηθούν και κακώς κάποιοι λομπίστες έβαλαν στη συζήτηση της απανθρακοποίησης τη ναυτιλία. Στη Συμφωνία του Παρισιού ο κλάδος της ναυτιλίας είχε εξαιρεθεί, καθώς θεωρήθηκε η ρύπανση που προκαλεί διεθνώς ανάξια σημασίας», συμπλήρωσε.
Συζητώντας για τις προκλήσεις της ελληνικής ναυτιλίας, είπε ότι η Ελλάδα παρά το γεγονός ότι είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλοιοκτητικά κέντρα, παραμένει χαμηλά στην κατάταξη (θέση 9 ή 10) ως ναυτιλιακό κέντρο, κυρίως λόγο της έλλειψης κουλτούρας και σωστής στρατηγικής του κλάδου να προβληθεί σωστά. «Η επίδραση του κλάδου είναι μικρή σε σχέση και με το μέγεθος και τις δυνατότητές του», εξήγησε και συμπλήρωσε ότι «άλλες χώρες, όπως η Δανία, η Ολλανδία και η Γερμανία, με πολύ μικρότερους στόλους έχουν καλύτερο lobbying και μεγαλύτερη επιδραστικότητα διεθνώς».
Σημείωσε ότι οι «νέοι δεν προτιμούν τη θάλασσα», παρά το γεγονός ότι αν ασχοληθούν με την ναυτιλία θα έχουν συγκριτικό πλεονέκτημα, καθώς είναι ένας πολύ σημαντικός και ανταγωνιστικός κλάδος της ελληνικής οικονομίας και ότι αυτό θα έχει και ως συνέπεια σε λίγα χρόνια τα ελληνικά πλοία να μην έχουν εγχώρια πληρώματα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ